• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på tv-serie

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
The knick, året bästa serie. Kollar via HBO. Så jävla bra enligt mig som älskar historia, religion och mänsklighetens resa, specifikt denna från 1900talets Amerika (New york) där den utspelar sig. Bra musik, klädsel, hattar och mustascher m.m. historiskt rik helt enkelt .. se den :)fängslande http://m.imdb.com/title/tt2937900/
Den är bra, men den har några år på nacken.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
"How to get away with murder" som finns på Netflix.

Den var inte alls som jag hade förväntat mig. Var inställd på att den var en "vanlig" rättegångsserie men den är till och med mer skruvad i alla tvister än HoC.
Vansinnigt taffliga sexscener som så gott som vid varje tillfälle känns helt malplacerade samt en del lite väl förenklade reaktioner, men den har förmågan att få en vilja fortsätta titta för att få reda på vad sjutton som ska hända härnäst. Trailern är rätt trist och säger egentligen inte så mycket om serien.

 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
The Expanse är riktigt bra, nu är jag svag för Sience fiction, men ändå. OA var också mkt bra. Tittar på Designated Survivor och gillar den. Dirk Gently var kul (gammalt Douglas Adams fan). Jag är rätt ny med dessa serier då vi tidigare bara haft mark-TV men nu Netflix och Viaplay.
Sett Suits som jag gillade, men blev lite långrandig. Vill inte ha evighetsserier utan en eller två säsonger gillas. Vad skall jag titta på näst?
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
The Expanse är riktigt bra, nu är jag svag för Sience fiction, men ändå. OA var också mkt bra. Tittar på Designated Survivor och gillar den. Dirk Gently var kul (gammalt Douglas Adams fan). Jag är rätt ny med dessa serier då vi tidigare bara haft mark-TV men nu Netflix och Viaplay.
Sett Suits som jag gillade, men blev lite långrandig. Vill inte ha evighetsserier utan en eller två säsonger gillas. Vad skall jag titta på näst?

Kika på Santa Clarita Diet på Netflix, mycket väl spenderad tid. Lite zombie, mycket blod och en hel del garv!
 

Jimpa

Panerai
Såg trailern och var inte sugen alls. Men började kolla och såg helak säsongen i ett nafs hehe :D riktigt rolig den där santa clarita diet!
 

JB007

Omega
Ska registrera konto på HBO, men det går inte då jag får följande felmeddelande:
  • Transaction declined.RespCode:12 - Invalid Transaction Type.
Någon som vet hur man kommer runt detta?
Har testat några gånger, men problemet kvarstår.
Vore tacksam om någon har en lösning på detta:)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
The Expanse är riktigt bra, nu är jag svag för Sience fiction, men ändå. OA var också mkt bra. Tittar på Designated Survivor och gillar den. Dirk Gently var kul (gammalt Douglas Adams fan). Jag är rätt ny med dessa serier då vi tidigare bara haft mark-TV men nu Netflix och Viaplay.
Sett Suits som jag gillade, men blev lite långrandig. Vill inte ha evighetsserier utan en eller två säsonger gillas. Vad skall jag titta på näst?

Kanske Stranger Things på Netflix kan vara något? Finns bara en säsongvän så länge, (8 avsnitt), men säsong två är på gång.
Sköna retrovibbar a´la 80-tal och det vimlar med referenser från ET, Wargames, Stand by me m.m., m.m. plus inslag av sci-fi.

"The series was released on Netflix on July 15, 2016. It received critical acclaim for its characterization, pacing, atmosphere, acting, soundtrack, directing, writing and homages to 1980s genre films."


ST-Vinyl-Vol-1-Front-Cover_3000.jpg
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Kanske Stranger Things på Netflix kan vara något? Finns bara en säsongvän så länge, (8 avsnitt), men säsong två är på gång.
Sköna retrovibbar a´la 80-tal och det vimlar med referenser från ET, Wargames, Stand by me m.m., m.m. plus inslag av sci-fi.

"The series was released on Netflix on July 15, 2016. It received critical acclaim for its characterization, pacing, atmosphere, acting, soundtrack, directing, writing and homages to 1980s genre films."


ST-Vinyl-Vol-1-Front-Cover_3000.jpg


Riiiktigt bra :)
 

Jimpa

Panerai
Har sett osunda mängder utav The 100 på netflix. Vet inte om jag ska erkänna mig lurad/hjärntvättad, eller bara fortsätta knarka serien då det finns typ 3 säsonger till. Varje avsnitt är som vilket givet säsongsavslut som helst. Eller är den dålig egentligen? Har jag tappat bort min kräsna seriesmak och lurats av billiga produktions trix?

-I huvudet på en The 100 tittare..
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Har sett osunda mängder utav The 100 på netflix. Vet inte om jag ska erkänna mig lurad/hjärntvättad, eller bara fortsätta knarka serien då det finns typ 3 säsonger till. Varje avsnitt är som vilket givet säsongsavslut som helst. Eller är den dålig egentligen? Har jag tappat bort min kräsna seriesmak och lurats av billiga produktions trix?

-I huvudet på en The 100 tittare..
Såg säsong 1+2 för över ett år sen tror jag.. heeelt hooked. Sjukt bra .

Säsong tre finns tror dem börjat smyga in på säsong 4.. jag säger tummer upp..
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Skönt med medhåll.. Jag fick känslan, som om jag omedvetet sjunkit in i nån gammal "skilda världar" koma där ett tag :D


Haha. Första tre avsnitten är bedrövliga skådespelarmässigt. Men känns som dem växer in i rollerna.

Tycker storyn är riktigt bra och man rycks lätt med. Tappade mig lite i säsong 3. Men ska se klart :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Arrested development som finns på Netflix är hur kul som helst :) Det gjordes fyra säsonger mellan 2003-2006 och 2013 kom det en femte säsong.

arrested_development111003001253.jpg
 

frasse

Cartier
Kanske Stranger Things på Netflix kan vara något? Finns bara en säsongvän så länge, (8 avsnitt), men säsong två är på gång.
Sköna retrovibbar a´la 80-tal och det vimlar med referenser från ET, Wargames, Stand by me m.m., m.m. plus inslag av sci-fi.

"The series was released on Netflix on July 15, 2016. It received critical acclaim for its characterization, pacing, atmosphere, acting, soundtrack, directing, writing and homages to 1980s genre films."


ST-Vinyl-Vol-1-Front-Cover_3000.jpg

Sjukt bra serie. 80talsreferenserna är helt klockrena. Även om jag bara var några år gammal när filmen utspelas så minns jag ändå sena 80talet i Sverige som sånt (Sverige låg ju efter några år från usa vad gäller filmkfilmkulturen. )

Väldigt bra serie stämningen är klockren vad gäller annat som spelades in vid den tidsperioden tidsandan är helt rätt.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Säg fuck the what? Prison Break börjar idag igen.

Prison Break är tillbaka och redon för den största flykten. Sju år senare, tack vare information från T-Bag upptäcker Lincoln och Sara att Michael fortfarande lever i ett fängelse i Jemen.

Nej, det är inget skämt!
 

Rey

Rolex
Säg fuck the what? Prison Break börjar idag igen.

Prison Break är tillbaka och redon för den största flykten. Sju år senare, tack vare information från T-Bag upptäcker Lincoln och Sara att Michael fortfarande lever i ett fängelse i Jemen.

Nej, det är inget skämt!

Säsong tre var ju redan den helt utspårad. Kan inte föreställa mig att detta kan bli annorlunda ;)
 

Bruset

Panerai
Framförallt andra halvan av säsong fyra var ju helt skruvad. Men av vad jag har läst verkar nya säsongen lovande.
 
Topp