• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på tv-serie

snoozarn

Patek
2-Faktor
Kollar lite serier för att slösa tid ibland.
Hannibal
Marvels agent of SHIELD
Brooklyn Nine-nine
Arrow
Game of thrones
The big bang theory
The walking dead
How I met your mother
Sons of anarchy
Fresh prince of bel air
Almost human
The blacklist
osv osv..
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
True Detective är sanslöst bra om man gillar dialog! Skådisarna McConaughey, är det han?!? Och Harrelson, damn! låter kanske lite pretto men sanslöst bra serie!
GoT såklart :)
Ett slag för Dag (norsk serie som finns på netflix)
Seinfeld (blir nog aldrig tråkigt)
Jättebästisar är lite småmysigt
M fl...

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
 

Bodén

Panerai
Fantastiska HBO-serien Deadwood, som tyvärr inte finns på HBO-Nordic ännu. Grymt bra Western!
sCd8Pq4.jpg

Den blev ju dock nedlagd, vilket innebär att säcken aldrig knyts ihop riktigt. Riktigt bra serie dock!
 

JEK

Cartier
Skulle rekommendera:

Suits (helt grym första säsong, både kul och intressant)
Walking Dead (ingen fan av zombies normalt men denna serie är sjukt spännande och har oväntade delar i sig)
Big Bang Theory (otroligt härlig serie och feel-good känsla, passar alltid)
Vita Huset (gammal klassiker men alla säsonger håller oerhört bra kvalitet)
 

Myndigheten

Omega
2-Faktor
Det man väntar på nya avsnitt/(inte avslutat) av:
Arrow
The Blacklist
Elementary
Gothham
Forever
House of Cards
Suits
Boardwalk Empire
Game of Thrones
My Name Is Earl
Och Top Gear så klart :)
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Den roligaste humorserien som gjorts är Archer, tätt följd av South Park. Om ni är sugna att kika lite SP finns det lagligt och gratis på southparkstudios.se :)

Avsnittet om glutenallergi är helt fantastiskt
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Gomorrah var riktigt bra!

Kikade även igenom Twin Peaks senaste veckan, såg den för 2-3 år sedan sist och den är fortfarande minst lika bra som första gången jag såg den i mitten av 90-talet. Ser verkligen fram emot 2016!
Fortfarande livrädd för BOB... :(
 

Ketan

Cartier
Falling skies är bra tycker jag. Ganska okänd serie och har fått ganska dålig kritik men man ska ge den en chans :) Handlar om överlevare efter att alien invaderat jorden och överlevarna bildar en slags grupp för att bekämpa aliensen(stavning)?
 
  • Like
Reactions: brr

san

Cartier
2-Faktor
Började se om Oz för ett tag sedan. Vilken kultserie!

Det är något speciellt med se om vissa tv-serier som gör att man uppskattar dem desto mer och ser saker ur andra perspektiv. Jag såg om Seinfeld för säkert femte gången för ett litet tag sedan och Arrested Development, The Sopranos och Lost för andra gången. Fantastiskt bra serier hela bunten. Oz och The Wire har jag dock bara sett en gång och minns inte mycket alls av vad de handlade om. Känns som att det är dags att se dem på nytt.
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Det är något speciellt med se om vissa tv-serier som gör att man uppskattar dem desto mer och ser saker ur andra perspektiv. Jag såg om Seinfeld för säkert femte gången för ett litet tag sedan och Arrested Development, The Sopranos och Lost för andra gången. Fantastiskt bra serier hela bunten. Oz och The Wire har jag dock bara sett en gång och minns inte mycket alls av handlingen. Känns som att det är dags att se dem på nytt.

Absolut. Håller helt med dig. Seinfeld har jag sett så många gånger om att jag tappat räkningen. Såg faktiskt om Twin Peaks för ett tag sedan, snacka om att se serien från ett nytt perspektiv ;) Just the Wire och Oz är serier som verkligen är värda att se om eftersom man lägger märke till så många små detaljer som egentligen är väldigt väsentliga för händelseutvecklingen.
 
Topp