• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på vintagebutiker IRL

Maxen

Breitling
Har också varit inne på "Gamla klockor". Fann inte den äldre herren speciellt tillmötesgående eller att det fanns så mycket bra att kolla in å andra sidan så fick jag inte så mycket hjälp heller. Ganska ogästvänlig och väldigt avig. Vet inte om han inte trodde att jag var en riktig kund då jag kom in med barnvagn. Vet dock att jag inte kommer att gå dit någon mer gång.
 

Vonlind

Panerai
Jo, det kan nog stämma att han är lite dyr...men fina klockor har han. Tricket är bara att han inte visar allt för alla. Det tar ett par besök innan man är värdig att få klämma på godsakerna... :D

Jag har insett det nu efter några fler besök!
Vi stod och babblade i en timme säkert, allt ifrån klockor till livet i forna nazityskland. Måste bara säga att han är go'! Han mjuknar upp mer och mer! Fått pilla på en hel del saker nu! (Misstolka nu inte detta) Haha!
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
När jag turistar i stora staden besöker jag alltid "Gamla klockor". Mycket roligt att prata med honom. Har alltid tid för
lite klocksnack. Håller med alla föregående talare om att det är väl värt ett besök på Roslagsgatan.
Köpte dessa kultryssar av honom för en hundring! Extremt billigt eftersom det var en 3AKA3 med en punkt över 12! (läs fynd) Jag tror inte att han hade speciellt bra koll på ryssklockor - eller villa han bara bli av med dem :).

kqzN1eX.jpg


5sZkYhE.jpg
 

Galaxy

Rolex
Såg att Edwalls Ur i Örebro hade en del vintage. Bland annat en Omega Seamaster Cosmic likt denna för 4200:
758504d1341780644-omega-seamaster-cosmic-black-dial-fake-foto-3.jpg


Är det ett bra pris?
 

M021

Rolex
2-Faktor
Har två okej här i dammen,
Awco.nl och amsterdamvimtagewatches.com

Awco är det bättre enligt mig!
 
Jo, det kan nog stämma att han är lite dyr...men fina klockor har han. Tricket är bara att han inte visar allt för alla. Det tar ett par besök innan man är värdig att få klämma på godsakerna... :D
Hej,

Ny på forumet: han är rolig att prata med o säljer mkt vintage till filmproduktioner. Gobitarna tar han fram när man får hans förtroende. Men pga rån så vill han inte hanskas med de dyrare märkena, såsom Rolex. Har själv köpt två klockor från honom. Prisena är så där. Men o andra sidan så är det just IRL. Så man klämma o känna. Dock så är han ingen finurmakare, IRL flippare.

T
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Drar till GBG imorrn o yrar lite med medinfoto
Någon som kan rekommendera någon trevlig loppis som ligger hyffsat centralt, gärna inga "butiker" utan ställen där vanligt folk säljer prylar från sina gömmor.
 

Solvik

Panerai
Är det någon som har koll på New York i allmänhet och Manhattan i synnerhet? Jag har googlat fram lite tips på vintagebutiker men inget som känns som något fyndläge direkt..
I det här fallet är jag mer ute efter mindre streetshops eller typ bazaar för att lurka omkring i..:watching:
 

RosaCasio

Cartier
Är det någon som har koll på New York i allmänhet och Manhattan i synnerhet? Jag har googlat fram lite tips på vintagebutiker men inget som känns som något fyndläge direkt..
I det här fallet är jag mer ute efter mindre streetshops eller typ bazaar för att lurka omkring i..:watching:

De vintagebutiker jag var inne i (ligger lite var som) var riktigt fula och försökte blåsa folk på stora pengar. Var försiktig och påläst innan.
 

David74

Omega
De vintagebutiker jag var inne i (ligger lite var som) var riktigt fula och försökte blåsa folk på stora pengar. Var försiktig och påläst innan.

Mitt intryck är också att det är mycket skumrask i NYC. Men här är en lista på ställen för vintageklockor. Några av dem i NYC


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Galaxy

Rolex
Edwalls Ur i Örebro har en liten liten vintageavdelning. Just nu säljer de exempelvis en blå IWC Electronic Stämgaffel för 4000:-, och det tycker jag spontant sett känns som ett bra pris.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Ska till Barcelona i morgon , någon som har nått tips på någon trevlig vintage butik att besöka ?
 
Topp