• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på vintagebutiker IRL

Göteborgare

Cartier
Har inte handlat av BesoUr men har fått hjälp av Bertil via telefon, obehagligt bra koll, nästan lika bra koll som China :D
Har besökt butiken lite flyktigt, fanns en hel del skoj att titta på då, kan även rekommendera de andra butikerna som ligger i samma "hall". För er som är intresserade av gamla Omegor så var det en handlare (en trappa upp jämte fiket) som hade ett 20-tal skulle jag gissa på. Priserna var sådär men utbudet desto bättre.

Kan verkligen rekommendera att ta en sväng runt Haga också, fanns en del roliga butiker med gammalt mögel till hyffsade priser.

Jag kan bara hålla med. Har inte handlat men fått många goda råd av Bertil på BesoUr.
 

Litto

Breitling
Hej!

Då jag är på väg till HongKong inom snar framtid, någon som har förslag på bra och seriösa vintagebutiker där med trevlig personal?
 

philip.eldh

Omega
2-Faktor
Kan inte rekommendera Antik-urmakaren i malmö, han förklarade prompt för mig att de inte bedriver butik utan endast reparation av antika Ur
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Städat pga personlig information.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    103.9 KB · Visningar: 1,254
Senast ändrad:
Göteborg:
Mariaplans UR, säljer genomgångar och servade vintage till en rimlig peng. Mest dressade ur, Certina och en o annan Omega. Han har även servat några av mina "vrak" för en rimlig peng.

Finns även 2 handlare i neränden av Linnégatan nära järntorget. Dessa 2 har jag ingen erfarenhet från, dock har de endel roligt mögligt i skylten.

Edit:
Mariaplans Ur ger ett halvårs garanti på de vintage han säljer.
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Göteborg:
Mariaplans UR, säljer genomgångar och servade vintage till en rimlig peng. Mest dressade ur, Certina och en o annan Omega. Han har även servat några av mina "vrak" för en rimlig peng.

Finns även 2 handlare i neränden av Linnégatan nära järntorget. Dessa 2 har jag ingen erfarenhet från, dock har de endel roligt mögligt i skylten.

Edit:
Mariaplans Ur ger ett halvårs garanti på de vintage han säljer.

Otrevlig och okunnig gubbe som verkar allmänt trött på livet. Kan ge mig den på att han skulle vara ett rent helvete att ha å göra med vid garantiärenden.

Edit: Men om man mot förmodan åker dit för att uppleva den fruktansvärt dåliga servicen så kan man passa på att hoppa in på "Gamla tiders antik" som bara ligger ett stenkast därifrån. Han som jobbar där är mycket trevlig och kunnig. Det har tipsats om det tidigare i tråden såg jag dessutom.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
antikmartin Tror din far var in och köpte ett IWC-fickur i lördags, enligt frun verkade ha intresserad av fickur. Hälsa honom att vi har en Hamilton-savonette från 1919 i trefärgat guld och i perfekt skick.
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Hej Hans. Jodå det var han.
Jag såg ju din bild här och tipsade om den
Jag var själv in idag , men såg ingen Hamilton , ska ringa honom om den i morgon
 

wiklood

Breitling
Istället för tips - fråga: har någon erfarenhet av antikhandlaren på hamngatan i Malmö? Han brukar ha lite roligt som snurrar i fönstret från tid till annan.
 
  • Like
Reactions: Ako

Ako

Rolex
2-Faktor

Det är ett lite känsligt ämne för Per- ägaren.
Han hade tidigare (för ca 10 år sedan) en butik bredvid restaurang Siesta , han blev dock rånad/bestulen ett flertal gånger, vid denna tid var han mer öppen med vad han har (bl.a. Vintage Rolex) ..

Tror att det passar bra att prata med honom innan så han ev kan förbereda sig på att ta med sig vad som efterfrågas..
Han har även ett visst samarbete med en viss Patrik (aka Klockpatrik ) som har väldigt mycket i perioder..
 

wiklood

Breitling
Det är ett lite känsligt ämne för Per- ägaren.
Han hade tidigare (för ca 10 år sedan) en butik bredvid restaurang Siesta , han blev dock rånad/bestulen ett flertal gånger, vid denna tid var han mer öppen med vad han har (bl.a. Vintage Rolex) ..

Tror att det passar bra att prata med honom innan så han ev kan förbereda sig på att ta med sig vad som efterfrågas..
Han har även ett visst samarbete med en viss Patrik (aka Klockpatrik ) som har väldigt mycket i perioder..


Tack för info! Tråkigt att höra..

Jag gick förbi där för någon dag sen, och om jag inte såg fel verkade det som att han flyttat? Jag har vid något tidigare tillfälle tagit hans kontaktuppgifter (tel nr.) men verkar ha tappat bort det. Om någon har hans nummer tillgängligt tar jag tacksamt emot det - förslagsvis per PM.
 

Ariseb

Breitling
Är man i Göteborg så är Antikhallarna ett bra tips, där finns även Beso ur och antik som någon nämnde tidigare men också andra butiker som har en och annan skön klocka bland allt det andra:cigar:
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Är man i Göteborg så är Antikhallarna ett bra tips, där finns även Beso ur och antik som någon nämnde tidigare men också andra butiker som har en och annan skön klocka bland allt det andra:cigar:
Hörde att beso ska stänga. Sanningshalt okänd men det va en klocknörd som sa det. Vad det nu är värt... [emoji6]
 
Topp