• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på watch winder?

RobVintage

Panerai
Det var många år sedan jag sålde min winder, en modalo har jag för mig att det var en väldigt klumpig historia.
Tittade på modalo clasico mv3 med gillade inte hållarna dels för att det var lite trixigt att få på/av klockan på kuddarna samt att det spände ut länken kändes det som antagligen gör den väl inte det men men .
Tanken är att ha vintern i bokhyllan så det är en slimmad modell jag är ute efter, några tips? P-plats för 2-4 klockor och max 5000kr
 

Fanboy

Cartier
430d91a3f2684cf92623f3db2c340eb8.jpg

Här har du världens fetaste winder ! Dock över budget och endast för en klocka men ändå ;)
Här en en länk till tillverkaren: http://bernardfavre.com/
Och ett reportage från HODINKEE: https://www.hodinkee.com/articles/bernard-favres-hypnotizing-planet-watch-winder
 

mouqvist

Rolex
Funderar på att köpa den billigaste varianten på conrad.se, en winder för en klocka bara, tystgående som snurrar en timme och vilar tre. Inställbar riktning (bra för min Miyota 9015!). Pris 319:- plus frakt (80:-?)
Någon som har erfarenhet av den modell?
Obs: ja, jag vet, den är skitful!
image.jpeg
 

Kiddy

Panerai
2-Faktor
Funderar på att köpa den billigaste varianten på conrad.se, en winder för en klocka bara, tystgående som snurrar en timme och vilar tre. Inställbar riktning (bra för min Miyota 9015!). Pris 319:- plus frakt (80:-?)
Någon som har erfarenhet av den modell?
Obs: ja, jag vet, den är skitful!
image.jpeg

Jag har en sen två månader tillbaka. Den är väldigt tyst, väger knappt något och gör sitt jobb som beskrivet.
Produkten ser och känns väldigt plastig ut men den är helt klart värt 319kr +49kr i frakt.

Om jag inte minns helt fel så ger Conrad 24mån garanti med gratis retur.
 
D

Deleted member 8389

Guest
Hej, tar upp denna tråd då jag starkt börjat fundera på en winder, har tidigare haft en Rapport London för en klocka då jag ägde 2 och helt enkelt varvade, Nu har jag 3 och planerar för en fjärde. Har tittat på Modalo Safe serie då de kan köras på batteri när man är bortrest och vill gömma/låsa in dem. Någon som har erfarenheter att komma med? Hur hörljud är den, vill gärna kunna ha den i sovrummet.
Modalo.jpg
 

Snake

Omega
Jag kanske lämnar ämnet lite, ber om ursäkt för det i så fall, men jag hörde av min urmakare att det är viktigt att windern går väldigt långsamt. Snurrar den för fort slits klockan/kan t.o.m. gå sönder. Är det ngn här som har koll på om det stämmer?
 
Topp