• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på weekend av romantiskt slag

Jörgen A

Omega
2-Faktor
Restaurangtips i Milano någon? Alltid skönt att ha nån middag bokad när man är där så kort tid.


Har nog aldrig varit på något dåligt ställe i Milano och det finns ju huuuur mycket som helst att välja på :)
Men fastnade för ett ställe i höstas, var tillbaka flera gånger till och med eftersom det var så pass bra.
http://www.grigliamania.it/
Riktigt bra mat och service. Prisvärt, runt 120 EUR för 3-rätters plus ostbricka och passande viner till för 2 pers.
Inte helt centralt men ett förslag åtminstone.
 

Johanw

Cartier
Har nog aldrig varit på något dåligt ställe i Milano och det finns ju huuuur mycket som helst att välja på :)
Men fastnade för ett ställe i höstas, var tillbaka flera gånger till och med eftersom det var så pass bra.
http://www.grigliamania.it/
Riktigt bra mat och service. Prisvärt, runt 120 EUR för 3-rätters plus ostbricka och passande viner till för 2 pers.
Inte helt centralt men ett förslag åtminstone.


Var i Milano förra året. Vi tog också bara olika restauranger på någon sidogata 2 kvällar och som sagt så ska det nog en del till för att misslyckas. Kolla snabbt i trip advisor innan så slipper ni det värsta. Och är ni i Milano så ta en sån där hop-on turist-svennebuss. Jag är allergiskt mot sådant annars men i detta fallet så var det helt OK att få se det mesta ganska snabbt och sen kunde man hoppa av där man kände att man ville lägga tid. Ingen stor stad så tyckte det var gångavstånd till ganska mycket,
 

Fsjberg

Cartier
Restaurangtips i Milano någon? Alltid skönt att ha nån middag bokad när man är där så kort tid.

Va i Milano förra året och då käkade vi på restaurangen som ligger på takterassen i köpcentret "la Rinascente". Grymt läge, trevlig personal och god mat. Annars som ovanstående säger så är det nog svårt att misslyckas med valet av restaurang.
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Tack för tipsen! Tvivlar inte en sekund på att det finns många bra restauranger och att det kan vara svårt att misslyckas men det är ju alltid kul med personliga favoriter. :)
 

Portofino

Panerai
Jag slår ett slag för Rivieran. Flyg till Nice, finns billiga flyg med Norwegian. Om du väl åker kan jag maila en guide. Har gjort ett par till en del vänner och bekanta som åkt ner.
 
  • Like
Reactions: jhm

jhm

Panerai
Jag slår ett slag för Rivieran. Flyg till Nice, finns billiga flyg med Norwegian. Om du väl åker kan jag maila en guide. Har gjort ett par till en del vänner och bekanta som åkt ner.


Ja det gäller att veta var man skall i den staden. Finns en hel del mer osköna delar av Nice också. Det brukar dock kompenseras av (i mina ögon i alla fall) den hyfsade närheten till Cannes och Menton. En trip till Ventimiglia kan också vara en idé om det är marknadsdag, det brukar åtminstone damerna gilla. :)
 

Portofino

Panerai
Ja det gäller att veta var man skall i den staden. Finns en hel del mer osköna delar av Nice också. Det brukar dock kompenseras av (i mina ögon i alla fall) den hyfsade närheten till Cannes och Menton. En trip till Ventimiglia kan också vara en idé om det är marknadsdag, det brukar åtminstone damerna gilla. :)
Det kan vara vettigt att hyra en vespa eller liten bil. Det finns massor av mindre byar längs kusten som är värda ett besök. Eze får man inte missa. Vi brukar åka till marknaden i San Remo istället. Det är samma marknad i stort sett men jag tycker prsonligen att San Remo är en trevligare stad att spatsera i.
 

jhm

Panerai
Det kan vara vettigt att hyra en vespa eller liten bil. Det finns massor av mindre byar längs kusten som är värda ett besök. Eze får man inte missa. Vi brukar åka till marknaden i San Remo istället. Det är samma marknad i stort sett men jag tycker prsonligen att San Remo är en trevligare stad att spatsera i.


Ja Ventimiglia kan kännas lite nedsliten och skitig (inte minst om man kommer från den franska sidan). Men de brukar ha billig sprit åtminstone. ;)
 
Topp