• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på weekendbag?

Då prylar överlag verkar vara poppis bland medlemmarna här (föga oväntat kanske) så tänkte jag höra om någon har ett bra tips då jag är ute efter en weekendbag. Önskar något liknande tex LV Keepall 55 men då den är fullständigt anskrämlig i sin logodesign går den ju tyvärr bort men som sagt modell och strl är vad jag söker.

Så tips på en brun diskret väska i läder av god kvalitet mottages tacksamt!
 

BOTL

Panerai
Jag hade en väska från boss black tror jag i den storleken som var riktigt bra, lyckades supa bort den på en kryssning.

Kanske hittar du den i deras sortiment, kostade 3-4 tror jag.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Här är min Tumi. Redo för en natt i London. Bra skit.
a7umybuh.jpg
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Personligen tycker jag inte om stora skinnväskor som ska bäras, tycker att man släpar runt på alldeles för mycket dödvikt. Men det är naturligtvis upp till var och en! :)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Jag har, typ, en sån här från Longchamp:

longchamp.jpg


Tvekade lite innan köp för att jag tyckte att den var lite 'flickig' men fy fasen vad nöjd jag är. Passar perfekt till en långweekend och är riktigt diskret och bra kvalité. Extremt användbar. Med lite rabatt ramlade den in på runt 2,5' om jag minns rätt.

Vill man lägga lite mer deg är ovanstående tips om Mulberry Clipper ett utmärkt val. Jag gillar dock denna bäst:

MulberryClipper.jpg


Det blir naturligtvis lite tyngre än en väska i tyg eller nylon och därmed görs dom ju lite mindre. Jag skulle inte få plats i en sån på en längre resa.

Den är helt fantastisk 'in person'. Rycker ordentligt när man klämmer på den...
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Jag har, typ, en sån här från Longchamp:

longchamp.jpg


Tvekade lite innan köp för att jag tyckte att den var lite 'flickig' men fy fasen vad nöjd jag är. Passar perfekt till en långweekend och är riktigt diskret och bra kvalité. Extremt användbar. Med lite rabatt ramlade den in på runt 2,5' om jag minns rätt.

Vill man lägga lite mer deg är ovanstående tips om Mulberry Clipper ett utmärkt val. Jag gillar dock denna bäst:

MulberryClipper.jpg


Det blir naturligtvis lite tyngre än en väska i tyg eller nylon och därmed görs dom ju lite mindre. Jag skulle inte få plats i en sån på en längre resa.

Den är helt fantastisk 'in person'. Rycker ordentligt när man klämmer på den...

Svart Longchamp är okej. Brun/grön = flickväska.
 
Tack för bra tips!

RobertD: Jo det ligger lite i det du säger helt klart, dock kan jag av någon anledning inte komma över känslan att en välanvänd och åldrad skinnväska är sjukt snyggt! Men man kanske inte skulle begränsa sig till det utan även titta på andra material också.
 

Frele

Cartier
Snygg! Vart hittar man en sån?

Svaraknappen fungerade inte :(
Hur som haver så var det avsett till RobertD angående Tumi-väskan.
 

DrDre

Patek
Jag är är som du, LV loggor över hela väskan funkar inte för mig. Jag skulle kört på något liknande RobertD visar ovan från Tumi. De har en sorts nylon som är ruggigt stryktåligt. Snyggt och lätt, tål vatten och smuts och håller i all eviget. Jag har resväskor, portföljer och datorväskor från Tumi och de är väldigt bra.
 
Den LV väskan var ju betydligt bättre än den "vanliga" helt klart. Hur tänker ni kring väskfärg, är det bara jag som är "gay" nog att vilja matcha färg med skor, bälte, ev klockarmband och ev handskar :D

Mulberry är ju också riktigt snygg, har fått bra tips tycker även Robbans ser ju fin ut där på flygplatsen ;)
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Då prylar överlag verkar vara poppis bland medlemmarna här (föga oväntat kanske) så tänkte jag höra om någon har ett bra tips då jag är ute efter en weekendbag. Önskar något liknande tex LV Keepall 55 men då den är fullständigt anskrämlig i sin logodesign går den ju tyvärr bort men som sagt modell och strl är vad jag söker.

Så tips på en brun diskret väska i läder av god kvalitet mottages tacksamt!


Tack för denna tråd, satt precis i morse och googlade weekend-bags.
/j
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Den LV väskan var ju betydligt bättre än den "vanliga" helt klart. Hur tänker ni kring väskfärg, är det bara jag som är "gay" nog att vilja matcha färg med skor, bälte, ev klockarmband och ev handskar :D

Mulberry är ju också riktigt snygg, har fått bra tips tycker även Robbans ser ju fin ut där på flygplatsen ;)

Ja, att vara alltför välmatchad är naturligtvis extremt gay och inte ok. Det vet väl alla!

6yduqy9a.jpg
 
Topp