• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på weekendbag?

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Tycker denna LV väska som finns hos Herr Judit är fin! Inte så ''skrikigt'' :)

http://herrjudit.se/sv/kategorier/accessoarer/vaskor/weekendvaska-louis-vuitton-3.html

lv.jpg
lv2.jpg
lv3.jpg
lv4.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har en sån där mulberry-väska. Den har inget axelband vilket suger, men dyr var den. Har haft den i sju år nu utan några problem.
 

UNO

Panerai
Regeln är ;

M i n d r e än du tänkt !

I längden är man gladare åt en mindre väska som inte är klumpig än åt att komma hem igen och packa upp saker som man inte använt.
 

Galaxy

Rolex
Söker också efter någon man kan ha som hybrid mellan skolväska/weekendbag. Duger LV Keepall 45 åt det, eller är den för liten som weekendbag/för stor som skolväska? Vad får man ge för en sådan?
 

DrDre

Patek
Du verkar ju vara ute efter något lite elegantare så detta är kanske inget för dig, en North Face Duffel Bag. Dessa är annars ruggigt stryktåliga och praktiska. Man behöver inte oroa sig för repor, vatten, lägga den på ett bagageband eller knyckla ihop den längst ned i skåpet i omklädningsrummer. Har haft en i 7-8 år och använt den väldigt väldigt mycket på både resor och i stan. Ingen man matchar till en kostym, men jag köra aldrig kostym när jag reser ändå. Går dessutom att göra om till ryggsäck vilket ju gör att man blir betydligt mer mobil när man är ute och reser. Kostar väl runt en tusenlapp (några hundringar upp och ned beroende på storlek). Finns i massor av olika färger (vissa snyggare än andra).
505b6ff57c9c.jpg
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Har en LV Keepall 55. Bra med den är att det går byta remmar som gått sönder. Min var precis på spa i Paris i 8 veckor :). Inte så dyrt som man kunde tro. Den är från 1995.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Du verkar ju vara ute efter något lite elegantare så detta är kanske inget för dig, en North Face Duffel Bag. Dessa är annars ruggigt stryktåliga och praktiska. Man behöver inte oroa sig för repor, vatten, lägga den på ett bagageband eller knyckla ihop den längst ned i skåpet i omklädningsrummer. Har haft en i 7-8 år och använt den väldigt väldigt mycket på både resor och i stan. Ingen man matchar till en kostym, men jag köra aldrig kostym när jag reser ändå. Går dessutom att göra om till ryggsäck vilket ju gör att man blir betydligt mer mobil när man är ute och reser. Kostar väl runt en tusenlapp (några hundringar upp och ned beroende på storlek). Finns i massor av olika färger (vissa snyggare än andra).
505b6ff57c9c.jpg
Har två sådana i large för lite mer "backpacker" resor där inte rullväskor funkar. Riktigt smidigt då dom är vattentäta om man ska ta sig ut med små båtar till öar osv. Storlek L passar också perfekt för att fylla upp bagageluckan fram på en Porsche 997 om man letar efter en sådan väska =)
 
Målarn: skulle kunna tänka mig den vänstra på bilden möjligen den är ju något mer diskret iaf :)

Kanske kan vara något...men har ju kommit mängder med kanontips som jag ska kolla vidare på. Härligt med så mycket folk som har koll på trevliga prylar :D
 

Helge

Breitling
Jag vill tipsa om Tuscany leather, deras väskor är vääldigt mycket pang för pengen.
optionimage_45_1.jpg

Modell: Paris. Pris =1840kr

Vill även tipsa om Jack Russell Malletier, som gör enligt mig väldigt stilrena väskor! - Håller också fin kvalité för den pengen.
1692-thickbox_default.jpg

Modell: Le 48 Heures. Pris = 2250kr
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Söker också efter någon man kan ha som hybrid mellan skolväska/weekendbag. Duger LV Keepall 45 åt det, eller är den för liten som weekendbag/för stor som skolväska? Vad får man ge för en sådan?

Tror 45:an ligger på 10lök ca. Skulle dock inte använda vanliga monogram som daglig väska. Kör bara min på weekendresor eller om jag ska hem till päronen osv. Aldrig till skolan eller som en "vanlig väska, har svårt att tro att man kommer undan med det.

Pm:a mig så kan du låna min ett tag innan du bestämmer dig, för visst bodde du i Örebro med?

Ett tips i jakten är att kika måtten, så att de inte överstiger flygbolagens krav för storlek för handbagage.. Keepall 55 från LV är nog den största som går som handbagage (senast jag kollade)
Snygg, men lite för skrikig för min smak. Men så har jag ju ingen guldklocka heller... ;)
Hehe, den LV:n är ju den minst skrikiga ;)

Själv kör jag 55:an, precis som trasten säger så är det den största som går under handbagage hos flygbolagen. Har givetvis axelrem till den, annars är det så jävla jobbigt att bära.

Photo 2014-06-19 14 56 15.jpg
Foto 2013-11-04 14 35 46.jpg
Foto 2013-11-04 14 35 52.jpg
Foto 2013-11-17 16 34 09.jpg
 

Andado

Omega
LV keepall eller Mulberry clipper tycker jag.
Gillar man inte monogram eller damier mönstret på LV väskan så finns dom ju enfärgade och utan mönster.
Sen har väl RL en trevlig modell har jag för mig.
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor

fredrik!

Cartier
Fin! Du skulle inte kunna bjuda på egentagna bilder? :)




Vad tror ni om ''Barbour Leather Medium Travel Explorer Bag''? Någon som är har klämt på en?

Går att hitta för 238 pund - https://www.outdoorandcountry.co.uk/Barbour-Leather-Medium-Travel-Explorer.html

Mått:
Bredd 46
Djup 30
Höjd 30
Volym [l] 41

b1.jpg
b2.jpg
b3.jpg
b4.jpg
b5.jpg


Jag har precis den väskan, inhandlad 2011. Bara positiva saker att säga om väskan då den har varit med om allt och ändå inte visar ett tecken på att ge upp... Har i övrigt nog aldrig haft ett plagg som bringat så mycket positiva kommentarer :)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Vad tror ni om ''Barbour Leather Medium Travel Explorer Bag''? Någon som är har klämt på en?

Går att hitta för 238 pund - https://www.outdoorandcountry.co.uk/Barbour-Leather-Medium-Travel-Explorer.html

Mått:
Bredd 46
Djup 30
Höjd 30
Volym [l] 41

Äger ingen men har klämt en hel del på den väskan. Ville egentligen köpa den när jag köpte min Longchamp men valde bort den mest pga att den kändes lite för liten för en längre weekend.

Ångrar det nu, skulle gärna haft den också, för kortare turer och kanske som gym-väska. Jag tyckte den kändes riktigt bra och för ~2,5' måste den ju vara ett riktigt fynd!
 

Mattias79

Cartier
Fantastiskt bra tips i denna tråd. Älskar min Keepall 55 även om jag nu vill byta den mot en bra beater då jag är i större behov av en sån (Se köp o sälj). Tycker det är lurigt att veta hur lädret kommer åldras på väskor av mindre kända tillverkare. Tipset i inlägg #49, Tuscany Leather, är ju assnygg, men prislappen gör ju att man ifrågasätter kvalitén. Kanske är jag bara skadad.
zyry6uge.jpg
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Jag har precis den väskan, inhandlad 2011. Bara positiva saker att säga om väskan då den har varit med om allt och ändå inte visar ett tecken på att ge upp... Har i övrigt nog aldrig haft ett plagg som bringat så mycket positiva kommentarer :)
Kan du inte posta några bilder på den så man får se hur den ser ut efter några års användande? :)
 
Topp