• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på weekendbag?

Hugii

Audemars
Mitt resesällskap sen 4-5år.
20170126_124506.jpg
 

Jooiie

Omega
Jag kapar denna tråden lite då det ändå handlar om väskor. :)

Har de senaste tre åren i resande tjänst rest med axelväska för dator och diverse tillbehör och lite annat men nu har min högeraxel sagt ifrån, den blir för jobbig att släpa på. Har därför börjat använda ryggsäck men den jag har är är rent ut sagt skitful! Letar därför efter en ny. Krav är ett laptopfack för 15". Gärna i läder, i alla fall med lite detaljer. Har kollat en del på Tumi som har en del schyssta designer och funktioner men ni kanske har andra förslag?
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor

Hugii

Audemars
Ser mycket bra ut.
Är det denna?
https://baron.se/bags/weekend-bag-brown-leather-3/
De finns ju även i typ mocka osv - de ser också bra ut. Dessa antar jag att man får med sig som handbagage eller?
Jag tror det är samma modell (jag köpte min för några år sen och de har uppdaterats för varje år som kom). Jag har alltid använt den som handbagage (bara 7gg inom EU senaste året) och aldrig haft några synpunkter. Den är inte så enorm för att väcka uppmärksamhet.
Kan vara värt att titta på mocka alt canvas.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag tror det är samma modell (jag köpte min för några år sen och de har uppdaterats för varje år som kom). Jag har alltid använt den som handbagage (bara 7gg inom EU senaste året) och aldrig haft några synpunkter. Den är inte så enorm för att väcka uppmärksamhet.
Kan vara värt att titta på mocka alt canvas.
Cool!
Jag tyckte din såg lite större ut än den jag länkade till, men det är svårt att avgöra.
Jag ska kolla närmare på dessa...
 

Lowe92

Cartier
Jag behöver lite hjälp!
Det är såhär att jag tar examen i Juni och ska få en examenspresent och är sugen på en weekendbag. Funderar lite på en Mulberry clipper då den är schysst osv men är osäker på om jag ska satsa på en annan i helbrunt läder istället (Clippern i helbrunt ligger tyvärr utanför tänkt prisklass). Hur hade ni tänkt?
 

rdianat

Cartier
2-Faktor
The North Face duffel i XS eller S, alternativt en Cambridge från Swaine Adeney Brigg. Kompromisslöshet inom respektive nisch.
 

DrDre

Patek
Jag kapar denna tråden lite då det ändå handlar om väskor. :)

Har de senaste tre åren i resande tjänst rest med axelväska för dator och diverse tillbehör och lite annat men nu har min högeraxel sagt ifrån, den blir för jobbig att släpa på. Har därför börjat använda ryggsäck men den jag har är är rent ut sagt skitful! Letar därför efter en ny. Krav är ett laptopfack för 15". Gärna i läder, i alla fall med lite detaljer. Har kollat en del på Tumi som har en del schyssta designer och funktioner men ni kanske har andra förslag?

Frank Clegg verkar väldigt uppskattade (och ganska dyra). Jag har dock ingen egen erfarenhet.
https://www.linnegatan2.se/brands/frank-clegg/frank-clegg-leatherworks-5

Däremot har jag (eller rättare sagt min hustru) en Tumi ryggsäck i deras traditionella tjocka svarta väv. Ett tips där är att prova den noga innan du köper. Axelbanden sitter väldigt brett isär, vilket gör att man få känslan av att den är på väg att glida av.
 

pnt

Rolex
2-Faktor

Josef B

Bestraffaren
Vill inte vara en party pooper plus att det var dumt av mig att inte skriva det i tråden tidigare, men innan man får för sig att handla Mulberry i London, skicka ett mejl eller ring Mulberry i Heathrow. Man kommer mycket billigare undan. Men 595£ är bra.
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Vill inte vara en party pooper plus att det var dumt av mig att inte skriva det i tråden tidigare, men innan man får för sig att handla Mulberry i London, skicka ett mejl eller ring Mulberry i Heathrow. Man kommer mycket billigare undan. Men 595£ är bra.

Bra tips! Flög inte via Heathrow själv tyvärr, annars hade jag kikat på det också. Men vafan, några pints senare och £595 kändes helt ok ändå :D
 

Josef B

Bestraffaren
Mulberry har överlag samma priser över hela världen med en hårfin skillnad mestadels pga valutaomvandlingen. Men på Heathrow är det en bra skillnad.
När pundet var som lägst i höstas så köpte jag en väska till sambon på Heathrow för 10k. På Mulberry Knightbridge kostade samma modell och färg 13k. Heathrow ser ut att ha ett litet sortiment men har mycket på baklagret och är man i god tid och ringer dem, så kan de ta in.
 

LéKrâk

Omega
2-Faktor
Jag kapar denna tråden lite då det ändå handlar om väskor. :)

Har de senaste tre åren i resande tjänst rest med axelväska för dator och diverse tillbehör och lite annat men nu har min högeraxel sagt ifrån, den blir för jobbig att släpa på. Har därför börjat använda ryggsäck men den jag har är är rent ut sagt skitful! Letar därför efter en ny. Krav är ett laptopfack för 15". Gärna i läder, i alla fall med lite detaljer. Har kollat en del på Tumi som har en del schyssta designer och funktioner men ni kanske har andra förslag?

Inget fan av Douchebags i vanliga fall men deras ryggsäck Ace ser ganska intressant ut, kanske kan va nått?
https://douchebags.com/the-ace
 

Jooiie

Omega

mikjon

Omega
Någon som har bra koll på LV:s priser jämfört med deras onlineshop? Om jag förstått det hela rätt så verkar de bara ha online för USA?
Är på plats i USA just nu och har en LV butik ca. en timma ifrån och hade varit kul att göra något "fynd". Så om någon har lite känsla för prisskillnad jämfört med Sverige hade det varit super.

Skickar med en länk: http://us.louisvuitton.com/eng-us/men/fall-winter-2017-highlights/bags/_/N-1x7px2oZ1l5ys44/#hfm=1
Billigast på LV är Frankrike annars är det samma priser i övrigt, tänk på att LV aldrig rear eller sänker några priser typ outlet.
 
Topp