• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på weekendbag?

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fin! Du skulle inte kunna bjuda på egentagna bilder? :)




Vad tror ni om ''Barbour Leather Medium Travel Explorer Bag''? Någon som är har klämt på en?

Går att hitta för 238 pund - https://www.outdoorandcountry.co.uk/Barbour-Leather-Medium-Travel-Explorer.html

Mått:
Bredd 46
Djup 30
Höjd 30
Volym [l] 41

b1.jpg
b2.jpg
b3.jpg
b4.jpg
b5.jpg
Förihelvete!! Women's lifestyle collection!!! Eller är den till sambon?;-)
 

Sword

Breitling
Själv använder jag en blå Persedelpåse som jag köpte på serviceförrådet på F 5 Ljungbyhed ca 1990. Har använt den istort sett varje vecka sedan -92 och använder den fortfarande varje vecka när jag är ute och reser i jobbet. Har genom åren fått en snygg patina efter många varv på bagageband, bagagehyllor och bakluckor, men är inte lagad en enda gång. Är kanske inte lika exklusiv som de ni rekomenderar i denna tråden, men totalt outslitlig och personlig. Har en grön med som jag använder som träningsbag.
 
Tack för tipsen, ska nog kika närmare på några av de föreslagna varianterna.

Själv kör jag med en väldigt billig historia inköpt på Groupon för några år sedan, weekendbag från Hamptons i kanvas. Kostade runt 600 kr och har varit suverän slit- och slängväska.
newport_boston_bag_1_xl.jpg


/gustav
 

Martinuz

Omega
Använ
Då prylar överlag verkar vara poppis bland medlemmarna här (föga oväntat kanske) så tänkte jag höra om någon har ett bra tips då jag är ute efter en weekendbag. Önskar något liknande tex LV Keepall 55 men då den är fullständigt anskrämlig i sin logodesign går den ju tyvärr bort men som sagt modell och strl är vad jag söker.

Så tips på en brun diskret väska i läder av god kvalitet mottages tacksamt!
Använder Mulberry Piccadilly o LV Keepall:)
image.jpg
image.jpg
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Jävlar i helvete va du va snabb där. Tyckte jag hann dra en edit.

Jag kan inte motivera det, men tycker ändå det är skillnad ;)

Böle är så jävla värt jämfört med mycket annat som droppats i tråden. Helt magnifika produkter, material och koncept. Men - å andra sidan - är det betydligt färre som kommer att förstå hur jävla blôsig man är, om man tycker det är viktigt.
 

Miami

Rolex
2-Faktor
i LV butiken i Stockholm så fanns det en riktigt snygg weekendbag i skyltfönstret (direkt till vänster när man kommer in)
tror den var ljusgrå? inte den svart/grå modellen
ingen aning om det var en herrmodell iofs men snygg var den
 

san

Cartier
2-Faktor
Böle är så jävla värt jämfört med mycket annat som droppats i tråden. Helt magnifika produkter, material och koncept. Men - å andra sidan - är det betydligt färre som kommer att förstå hur jävla blôsig man är, om man tycker det är viktigt.

Äger du själv något från Böle? Jag tvivlar inte på att deras produkter förmodligen åldras något djävulskt vackert, men det vore intressant att se en sådär lagom patinerad Böle-väska med några år på nacken.

Nitty Gritty verkar för övrigt (åter?) ha fått in Böle i sitt sortiment: http://www.nittygrittystore.com/brands/bole. Nog läge att ta sig dit i dagarna känner jag.
 
En fundering, då jag inte sett någon "live" är LV speedy väskan mer åt det kvinnliga hållet än ex keepall? namnet sitter ju för övrigt som en smäck för en klockintresserad ;)
 

Martinuz

Omega
Stämmer,
En fundering, då jag inte sett någon "live" är LV speedy väskan mer åt det kvinnliga hållet än ex keepall? namnet sitter ju för övrigt som en smäck för en klockintresserad ;)
Stämmer bra, Speedy är mer en damväska (frugan har en) :)
Kör en Keepall själv, ganska kvinnlig den med, väger upp det med mkt hår på bröstet o en manlig klocka dock;)
 

DrDre

Patek
Det är säkert fin kvalitet på Böle. Men att en ryggsäck i skinn kostar ca 70 000 kr (7500 Euro) funkar inte för mig. Det handlar inte om att ha råd etc utan det är i mina ögon respektlöst hanterande av pengar att betala det. Inte ens om jag vore miljardär många gånger om skulle jag betala det. Vill andra göra det så står det dem givetvis fritt, men det är inget för mig. "Som att få 25 där bak" som jag hörde någon på spårvagnen uttrycka sig för ett tag sedan.
 

POO

Panerai
Det är säkert fin kvalitet på Böle. Men att en ryggsäck i skinn kostar ca 70 000 kr (7500 Euro) funkar inte för mig. Det handlar inte om att ha råd etc utan det är i mina ögon respektlöst hanterande av pengar att betala det. Inte ens om jag vore miljardär många gånger om skulle jag betala det. Vill andra göra det så står det dem givetvis fritt, men det är inget för mig. "Som att få 25 där bak" som jag hörde någon på spårvagnen uttrycka sig för ett tag sedan.

Det är säkert fin kvalitet på Rolex. Men att en klocka i stål kostar ca 70 000 kr (7500 Euro) funkar inte för mig. Det handlar inte om att ha råd etc utan det är i mina ögon respektlöst hanterande av pengar att betala det. Inte ens om jag vore miljardär många gånger om skulle jag betala det. Vill andra göra det så står det dem givetvis fritt, men det är inget för mig. "Som att få 25 där bak" som jag hörde någon på spårvagnen uttrycka sig för ett tag sedan.

Var tvungen, sorry. :)
 
LV funkar ju fint i tanken med historia, kvalité och hela den biten men irl blir det lite

Är lite det jag med känner. Hade därför gärna haft en som bara varit enfärgad :) de finns ju dock i "rutmönster" utan monogram vilket är lite diskretare...Men det är väl kanske en grej man vänjer sig vid och rätt vad det är så sitter jag väl med en monogram keepall :)

Böle är hur som helst tyvärr inte aktuellt då jag utan omsvep kan erkänna att jag inte har råd :)
 

JesperO

Rolex
underbar spridning på förslag.... älskar "snobberiet" som kommer upp i dessa trådar... precis som skotråden och klädtråden... 50 papp för en väska är så jävla värt det... missförstå mig rätt... det är ju det vi sysslar med i klockornas värld, men skall man resonera så om varje kategori man konsumerar så behöver vara vid rätt stadd kassa.
 
Topp