• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på weekendbag?

Galaxy

Rolex
Eller så kan man vinna en! Ping Galaxy ;) ;)

Det kan man ;)
IMG_6583.JPG
 

Untitled

Omega
Lånar tråden lite. Hur vårdar ni era läderväskor? Köpte nyligen en Mulberry Ted och vill att den ska hålla så länge som möjligt. Kladda på lite Saphir Mdo eller finns det bättre alternativ?
 

Taxman

Rolex
2-Faktor

Singular

Rolex
2-Faktor
Någon som äger en sådan här?
http://frankcleggleatherworks.com/aiden-duffle-shrunken-grain-leather.html
Har en LV keepall men tyvärr har en viss andra hälft (!)
Lagt beslag på den allt som oftast så tänkte prova något nytt kul.

Jag jobbar med Clegg och det är fantastiskt fina produkter, såväl i material som bearbetning och utformning. Prisnivån är dessutom riktigt vettigt för prylar i den kvalitetsklassen.

Och som brukligt; jag jobbar med grejorna, så värdera mina åsikter utifrån det.
 

hannes1988

Cartier
Jag jobbar med Clegg och det är fantastiskt fina produkter, såväl i material som bearbetning och utformning. Prisnivån är dessutom riktigt vettigt för prylar i den kvalitetsklassen.

Och som brukligt; jag jobbar med grejorna, så värdera mina åsikter utifrån det.


Får nog bli en tur till Linnégatan och se om man kan känna på någon, var där och köpte en barba skjorta för ett tag sen. Riktigt bra butik :)
 

Limpas

Cartier
Har blivit sugen på en weekendbag jag också, då jag har insett hur uschigt det är att rulla runt på en ful kabinväska. Vill ha något prisvärt som rymmer tillräckligt för 2-3 nätter, och det kan nog hända att jag behöver få ned en laptop också (kabinväskan kanske är bättre isåfall men vore skönt att slippa den). Den ska funka som handbagage på flyget.

Har tittat på Sandqvist Aki som verkar vara prisvärd, rymlig och bra kvalité. Någon som har en sådan och kan ge ett utlåtande? Jag skulle gärna se lite läderdetaljer då jag tycker att den blir lite för enkel om man är lite uppklädd i övrigt, men den kanske funkar fint till det mesta? Har även tittat på Baron canvas weekend bag, men då börjar det göra lite ont prismässigt eftersom jag antagligen inte kommer använda den sådär jätteofta. Den är annars riktigt snygg. Tips på alternativ i prisklass 1000-2000 kr skulle uppskattas :)
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Har blivit sugen på en weekendbag jag också, då jag har insett hur uschigt det är att rulla runt på en ful kabinväska. Vill ha något prisvärt som rymmer tillräckligt för 2-3 nätter, och det kan nog hända att jag behöver få ned en laptop också (kabinväskan kanske är bättre isåfall men vore skönt att slippa den). Den ska funka som handbagage på flyget.

Har tittat på Sandqvist Aki som verkar vara prisvärd, rymlig och bra kvalité. Någon som har en sådan och kan ge ett utlåtande? Jag skulle gärna se lite läderdetaljer då jag tycker att den blir lite för enkel om man är lite uppklädd i övrigt, men den kanske funkar fint till det mesta? Har även tittat på Baron canvas weekend bag, men då börjar det göra lite ont prismässigt eftersom jag antagligen inte kommer använda den sådär jätteofta. Den är annars riktigt snygg. Tips på alternativ i prisklass 1000-2000 kr skulle uppskattas :)

Persedelpåse M90?
 

Limpas

Cartier


Såg att den dök upp tidigare i tråden också. Vid första anblick verkar den ju väldigt lik Sandqvist Aki, fast bra mycket billigare förstås. Vad är skillnaden egentligen? Känns inte som att den passar till allt heller? Skjorta/chinos/skinndojer och persedelpåse M90?
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Såg att den dök upp tidigare i tråden också. Vid första anblick verkar den ju väldigt lik Sandqvist Aki, fast bra mycket billigare förstås. Vad är skillnaden egentligen? Känns inte som att den passar till allt heller? Skjorta/chinos/skinndojer och persedelpåse M90?

¨
Weekendbag + portfölj i de fall datorn måste åka med. Godkänt tillochmed på Ryanair nowadays med "personal item" dvs exvis datorväska
 

Limpas

Cartier
¨
Weekendbag + portfölj i de fall datorn måste åka med. Godkänt tillochmed på Ryanair nowadays med "personal item" dvs exvis datorväska

Det har du förstås rätt i. Så långt hade jag inte tänkt. Tack för det, då är ju datorproblemet löst till och med om man skulle få för sig att fara med Ryanair :)
 

hedbrg

Panerai
Stor eller inte är väl lite en smaksak. Att öppningen verkar liten är ju odiskutabelt, men även med en "vanlig" öppning är ju det man ska ha på botten så man måste riva upp hela skiten.
 

hannes1988

Cartier
Är det jag som är förvirrad eller kostar den faktiskt 5.900 dollar?? om så är fallet är det ju fan sjukt :)

lätt värt! ;)

Tror faktiskt den kostar såpass... men det finns andra enfärgade också. förmodligen bäst att ringa till
butiken i Stockholm eller vad som är närmast dig och fråga vad dom har osv. Pratade med dem i Köpenhamn angående
en väska för något år sedan och de var hjälpsamma.
 
Topp