• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips skynda fynda !, Omega baby ploprof

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Kanske hade varit värt att lägga ett bud så man får ett gummi till sin Baby och ett urverk i reserv. :)
 
C

China

Guest
Jag tycker den är ganska risig för att vara "overall in excellent condition"....
 

calzone

Vacheron
Jag tycker den är i underbart skick den ska ju se ut att vara ifrån 70-talet och inte se ut som nyproduktion. Var lite skeptisk till visarna jag med men det står att dom inte lyser så det måste ju nästan vara orginal då :)
 
C

China

Guest
Jag tycker den är i underbart skick den ska ju se ut att vara ifrån 70-talet och inte se ut som nyproduktion. Var lite skeptisk till visarna jag med men det står att dom inte lyser så det måste ju nästan vara orginal då :)

Jag skulle tippa att den här klockan varit vattenskadad och fått sig en uppsnyggning innan försäljning. Säljaren lämnar heller inga garantier, och startade auktionen på 10$. Frågan är vad köparen får punga ut med för en renovering.

Movement = original Omega signed Cal. 1010 automatic movement is in running condition (service history unknown); quickset date function works well; not recently timed, regulated, or pressure tested, not guarantee for waterproof or time accuracy.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag skulle tippa att den här klockan varit vattenskadad och fått sig en uppsnyggning innan försäljning. Säljaren lämnar heller inga garantier, och startade auktionen på 10$. Frågan är vad köparen får punga ut med för en renovering.
De flesta gamla dykarur är mer eller mindre fuktskadade och långt ifrån alla är nyservade med garantier. Bortser man från att visarna och kanske urverket var utbytt var det ett trevligt exemplar. För inte såg det verket fuktskadat ut?
 
C

China

Guest
De flesta gamla dykarur är mer eller mindre fuktskadade och långt ifrån alla är nyservade med garantier. Bortser man från att visarna och kanske urverket var utbytt var det ett trevligt exemplar. För inte såg det verket fuktskadat ut?

Jag har väl lite svårt att se hur en gravt oxiderad och rostad boett i kombination med obefintliga garantier skulle kunna vara en bra affär, låt gå för att boetten fått sig ett kemikaliebad för att maskera de värsta problemen. Det brukar finnas ett väldigt enkelt skäl till att en säljare inte lämnar några garantier, klockan är körd. Dessutom så finns det ingen som helst anledning att inte renovera en baby ploprof som har renoveringspotential och därmed få ut ett högre pris, när vi diskuterar en professionell säljare. Det kanske finns ett skäl till varför den här klockan startade på 10$ till skillnad mot andra objekt som den här säljaren har till fast pris.
 

calzone

Vacheron
Jag vill påstå att 8 K som den gick för var ett bra pris även om den skulle behöva en service för 3-4 K :D, Jag hade tänkt vara med i budgivningen upp till 10 K då hade jag vunnit den, Synd bara att jag inte hade råd just nu :(
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag har väl lite svårt att se hur en gravt oxiderad och rostad boett i kombination med obefintliga garantier skulle kunna vara en bra affär, låt gå för att boetten fått sig ett kemikaliebad för att maskera de värsta problemen. Det brukar finnas ett väldigt enkelt skäl till att en säljare inte lämnar några garantier, klockan är körd. Dessutom så finns det ingen som helst anledning att inte renovera en baby ploprof som har renoveringspotential och därmed få ut ett högre pris, när vi diskuterar en professionell säljare. Det kanske finns ett skäl till varför den här klockan startade på 10$ till skillnad mot andra objekt som den här säljaren har till fast pris.
Hört talas om ebayhandlare och vintagedykare?
 
Topp