• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips till alla OMEGA Aqua Terra fans där ute - allmänt om klockannonser

Optimisten

Cartier
Köp senaste numret av The Economist, Oct 26th 2013.

Första uppslaget har en riktigt snygg AT DD annons, faktiskt finurligt gjord, inklusive rotorträd, sjöhästen i vattnet, körbana i urtavlestil (men var inte det ett båtdäck?) och den antydda bondreferensen i både text och BIL-d.

Väl värt 50 kr eller vad nu lösnumret kostar. Sen kan du ju läsa resten av tidningen också! Gillar du snygga klockannonser kan du köpa tidningen nu och fram till jul, då körs den mesta av klockannonseringen.

En rolig sak med klockannonser är att Rolex alltid är första klockannonsen i en tidning (tror jag), eller på baksidan.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Eller så tar du ett foto och lägger upp en bild på annonsen.
icon-e-thumbs-up.gif
 

Optimisten

Cartier
Jag glömde att skriva att det skall vara EMEA-editionen av Economist, så jag inte får skit av ngn besservisser i amerikat, UK eller asien...
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
På tal om AT DD, någon som klämt på den? Varit och sett den som snabbast på Rob, den såg faktiskt jävligt sjyst ut!
 
...finurligt gjord, inklusive rotorträd, sjöhästen i vattnet, körbana i urtavlestil (men var inte det ett båtdäck?) och den antydda bondreferensen i både text och BIL-d.

AT-tavlan (teak) är mycket riktigt inspirerad från finare båtars trädäck, men själva reklamkonceptet kommer från denna utsökta videosnutt, den vackraste reklam jag själv någonsin har sett, därav rotorträdet, urtavlebanan, bilen etc.

 

Optimisten

Cartier
AT-tavlan (teak) är mycket riktigt inspirerad från finare båtars trädäck, men själva reklamkonceptet kommer från denna utsökta videosnutt, den vackraste reklam jag själv någonsin har sett, därav rotorträdet, urtavlebanan, bilen etc.


Tack, du hittade det!

Uppslaget är i princip filmen 0:24-0:29. Till alla som ser filmen säger jag bara:
Dra upp den i helskärm och maximera upplösningen! Riktigt snygg!

Man kan ju alltid fundera över vilka referenser som finns i filmen.

Segelbåten - något Omega vill förknippas med

Sjöhästen - sitter på många Seamaster, dock inte AT auto (?)

Aston Martin - syftar på James Bond

Cyklarna - OMEGAS sponsorskap av OS

Månlandaren - OMEGAs koppling till USAs månladning

Jordgloben - den där lilla omegajordgloben som sitter på boettlocket, läs mer om den här:
http://www.thewatchforum.co.uk/index.php?showtopic=60100
http://forums.watchuseek.com/f20/se...-all-new-bond-seamasters-just-some-24641.html

Roligt att ett företag kan entusiasmera sina kunder genom vacker och genomtänkt reklam - jag avskyr den råhet och uppmärksamhetstävlan som i övrigt pågår. T.ex. försöker nu en författare sälja sin bok mha en reklamfilm där ett statsråd mördas...

Jag blev också intresserad av daydaten. Verkar kosta från runt 40' SEK (ev. + moms). Intressant att Omega inte gör en Rolex och gör komplikationen tillgänglig till lite mer rimliga priser, dvs i stål.
 

Optimisten

Cartier
Bästa Omega-reklamen (och klockreklamen över huvud taget) är dock den här:

Där håller jag inte med, den spenen har de mjölkat torr sedan många år tillbaka.

Det är klart man blir tårögd av att påminnas om den absoluta höjdpunkten i den nuvarande västliga civilisationen; men så är det just tårögd man blir när man påminns att en storhetstids höjdpunkt ligger 40 år bakåt i tiden.

Vilket märke får sätta en klocka på den första kinesonauten på månen?
 

Optimisten

Cartier
Äntligen hittade jag något. Jag scannade uppslaget och gjorde en omvänd bildsökning på google.

Uppslaget fanns, på ett ställe, och det var inte exakt samma bild, men nästsan.

Här är info om kampanjen samt ett flertal bilder + filmen:

Omega co-axial | global campaign | film+print
agency: HMNS
Creative directors: Luca Albanese and Francesco Taddeucci
Art directors: Alessandro Palmieri and Fabio Milito

production: Taxfreefilm
direction/production: Franco Tassi/Andrea Gasparo
Andrea Lazzarotti (design materials, texturing, models & lighting)
Brian Chinnery, Alessandro Bandinelli, Giorgia Baldissera, Mauro Baldissera (models & lighting)
Guido Zatti (models & lighting e lighting CG Watches)
Fabrizio Cuppini, Federico Tosi (concept design)
Federico Ghirardini (compositing and color grading)
Giulio Leoni (producer)


http://www.fabiomilito.com/index.php?/2013/omega-co-axial/
omega4.jpg


michaelphelpsomegamilito.jpg

omega6.jpg



omega5.jpg

omega3.jpg

omega2.jpg

omega1.jpg
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Jag gillar Omega, men den där reklamen gör mig varken sugen på en klocka, imponerad av deras urverk eller förstummad av deras exklusivitet. Det känns mest som någon halvmesyr mellan att visa upp sina urverk och att låta själva reklamen vara estetiskt tilltalande. Detta gör att det i och för sig är en snygg reklam, men inte mer än så.
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Jag gillar Omega, men den där reklamen gör mig varken sugen på en klocka, imponerad av deras urverk eller förstummad av deras exklusivitet. Det känns mest som någon halvmesyr mellan att visa upp sina urverk och att låta själva reklamen vara estetiskt tilltalande. Detta gör att det i och för sig är en snygg reklam, men inte mer än så.

Håller med i din tankebana här.

Med Rolex-reklamerna som visades ovan så får man mer känslan av att varje modell har skapats med ett syfte i åtanke.
Det ökar "vill ha-begäret" hos mig iallafall.
 
Topp