• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips till klocktillverkarna

Oddset

Cartier
Om man får önska lite nu när det närmar sig jul:

IWC ingy med nya boetten, men med gamla tavlan med struktur. Mums!

En PP calatrava med nytt större urverk och glasbaksida. Köpt direkt! Gärna i stål...

En manuell JLC kronograf. Oh my good!

Vilka modeller/kombinationer önskar du att det fanns på marknaden?
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
En helt ny modell från tudor med GMT. Om den kom med borrade luggar och inte var groteskt stor skulle njurar och diverse åka upp på Säljes
 

Sten

Cartier
Några flera Rolexmodeller (sport) med vit urtavla...eller iaf annat än svart. Samt även en sportdressare på 38mm!
 

ruchac

Omega
En clean sportstålis med tydlig urtavla från någon av kvalitetstillverkarna, som har gångreservindikator och datum OCH veckodag tydligt och lättavläst på tavlan. Endast detta förutom visarna då förstås. Utan massa annat krafs som visning av månad och månfas och liknande. Har letat förgäves efter en sådan länge nu, verkar inte finnas. Jo Carl F Bucherer har någon sådan modell men den är inte vidare snygg i mitt tycke, och kostar en hel del också.

Någon som har tips på det jag är ute efter?
 

Sorubim

Audemars
En JP2004_XX "ENZO"!
Halvkakkig, snabb photoshåpp:

ntYaJzh.jpg
 

ruchac

Omega
Dom borde ju krympa nuvarande Datejust II till 38/39mm iställer för 41mm :p man kanske borde ringa Rolex och påpeka sitt missnöje med detta!

Ja ring Rolex och påpeka ditt missnöje! Dom brukar lyssna till konsumenterna faktiskt. Jag ringer dom ganska ofta och
ger förslag på förändringar de kan göra på olika modeller o.s.v. Och jag får faktiskt alltid som jag vill, jättesnälla är dom!
Deepsean med blå tavla och lite grön text var t.ex min ide´ som de lyssnade på. Nu har jag inte tid att skriva mer, dags för
tabletterna säger dom nu.... Ciao!
 

JesperO

Rolex
Om man får önska lite nu när det närmar sig jul:

IWC ingy med nya boetten, men med gamla tavlan med struktur. Mums!

En PP calatrava med nytt större urverk och glasbaksida. Köpt direkt! Gärna i stål...

En manuell JLC kronograf. Oh my good!

Vilka modeller/kombinationer önskar du att det fanns på marknaden?

spot on måste jag säga...
den första är ju att dö för

gärna en grand reverso - tex någon åttadagarsbest - fast i FT size
 
Lange & Söhne utan fusk i rubinsättningen i verken.
PP Aquanaut med en liknande länk till Nautilus, men aningen mer robust, med ett liknande viklås till det som sitter på gummibandet.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Svartvit blackbay med vitguldsindex och vitguldsvisare och med lugghål.

GS
Nytt kvartsurverk med evighetskalender
Mekaniskt kronografurverk
SBGA003 med blank tavla i 39mm

SEIKO
Reissue av 6105-8000

Rolex
Ta tillbaka lugghålen
PepC i stål

Zenith
Lägg ner nattskiftsklockorna
 
Topp