• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips till svensexa

JohanHLM

Rolex
Ska anordna en svensexa som kommer bli av i april-maj. Har en hel del tankar och idéer men säkerligen finns det någon som har ännu bättre tips?
 

JohanHLM

Rolex
Funkar både inom Sverige och utomlands för min del, men jag tror övriga inte vill lägga allt för mycket pengar på det. Eftersom flera inkl. jag själv är småbarnsförälder så blir det nog max ett dygn. Bor i Skåne så Köpenhamn ligger nära till hands om det blir något utomlands.
Han tåler en del förnedring och det jag kommit på på det temat är följande:
* Striptease, till skillnad från de flesta svensexor är tanken att han ska strippa för ett gäng kvinnor eftersom han är känd för att slänga av sig skjortan framåt småtimmarna.
* Ev byta ut ovanstående mot lektion i poledanslektion för samtliga deltagare.
* En av deltagarna är brottningstränare på ganska hög nivå och därmed vältes tanken att han skulle kunna möta en proffesionell kvinnlig brottare. Följs såklart upp med bastu för hela gänget.
* Går ev via kontakter att gå till straffläggning i pausen i en elitseriematch.
* Sminka honom och klä honom utmanande för att sedan avsluta kvällen på gayklubb, vore så klart ett plus att få in stripteasen där.
* Personliga favoriten, sätta fast en portfölj med kodlås och åka valfri kollektivtrafik där resterande delen av gänget ser brudgummen men ändå sitter så långt bort som möjligt. Väskan är förser vi med en högtalare som spelar upp stönande ljud. Bredvid honom placerar vi en kasse där vi meddelar honom att koden till väskan finns. Kassen är försedd med herrtidningar så antingen väljer han att bläddra i dessa för att hitta koden alternativt får han stå ut med det stönande ljudet.

I övrigt är han ganska fart och motorintresserad samt gillar sport så övriga aktiviteter jag funderat på är:
* Jetski, ribbåt eller likninade
* Sommarrodel och zipline
* Hang gliding, bungy jump eller fallskärm
* Folkrace, motorcykel, gocart

Andra förslag på såväl snälla som förnedrande aktiviteter?
 

Guden

Cartier
Har inga konkreta tips, håller själv på att planera en.

Det enda jag vet är att jag bryter vänskapen om mina vänner väljer dessa aktiviteter när det är dags för min svensexa (om..):
- Gokart
- Paintball
- Åka fyrhjuling
- "Fightas" med någon "pro mma-fighter"
- Poledancing

Jag vill ha en ögonbindel på, som tas av när vi landar i Vegas. Då kan jag t om ställa upp på ovannämnda aktiiviteter.
 

Starship

Cartier
På en svensexa jag var med och arrangerade körde vi speedway. Det var kul och annorlunda. På en annan var vi ute på Westernridning hela dagen i skogen. Otroligt mäktigt att galoppera på en liten skogsväg.
 

JohanHLM

Rolex
Dra till Amsterdam över en långhelg. Kul destination och även om inget udda inträffar kan brudgummen fortfarande säga att hans svensexa inträffade i amsterdam och att han fick se nakna tuttar.
Som sagt, jag skulle gärna kosta på det hela men jag är rädd för att jag inte får medhåll från övriga.
Nu har jag förvisso varit i Amsterdam tidigare annars är nackdelen med att dra till någon stad/ort som man inte känner till riktigt bra att det lätt kan bli att man virrar runt och har svårt att hitta det man planerat.
 

JohanHLM

Rolex
På en svensexa jag var med och arrangerade körde vi speedway. Det var kul och annorlunda. På en annan var vi ute på Westernridning hela dagen i skogen. Otroligt mäktigt att galoppera på en liten skogsväg.
Speedway lät kul och skulle definitivt uppskattas av honom. Verkar finnas prova-på i Malmö vilket skulle passa bra.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Som sagt, jag skulle gärna kosta på det hela men jag är rädd för att jag inte får medhåll från övriga.
Nu har jag förvisso varit i Amsterdam tidigare annars är nackdelen med att dra till någon stad/ort som man inte känner till riktigt bra att det lätt kan bli att man virrar runt och har svårt att hitta det man planerat.
Okänd småort i sverige känns väl ändå lite krystat och gjort (när ni var 17 och åkte på läger). Amsterdam kostar ju typ ingenting, max 7k inkl flyg, event och boende per person. Om ni vill ha tips kan du pm'a. Väldigt grym helg där bror fick uppleva död,skräck och fagra flickor. :)
 

JohanHLM

Rolex
Okänd småort i sverige känns väl ändå lite krystat och gjort (när ni var 17 och åkte på läger). Amsterdam kostar ju typ ingenting, max 7k inkl flyg, event och boende. Om ni vill ha tips kan du pm'a. Väldigt grym helg där bror fick uppleva död,skräck och fagra flickor. :)
Det är inte mig du behöver övertyga :)
Jag skulle gladeligen kostat på det hela men jag tror övriga tänkt sig lägga max 2k/pers och endast avsätta en dag.
Att titta på lättklädda flickor tycker jag förvisso känns lite överskattat samt avverkat och uppskattades mer i 18-års åldern än nu.
Med lite fantasi tror jag nog det ska gå att hitta på roliga saker som rent ekonomiskt funkar för samtliga.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Det är inte mig du behöver övertyga :)
Jag skulle gladeligen kostat på det hela men jag tror övriga tänkt sig lägga max 2k/pers och endast avsätta en dag.
Att titta på lättklädda flickor tycker jag förvisso känns lite överskattat samt avverkat och uppskattades mer i 18-års åldern än nu.
Med lite fantasi tror jag nog det ska gå att hitta på roliga saker som rent ekonomiskt funkar för samtliga.
Haha tror inte du kan övertyga mig heller. Men om dina vänner hellre går till ringens köpcentrum med brudgummen iklädd kycklingkostym, inte mig emot :)
 

MrPlow

Rolex
Skippa förnedringen som sagt (om han nu inte går igång på gayklubb eller dyl) och de ogenomtänkta go-cartsen. Och sup inte ner honom.

Mina tips:
- Springa ett lopp (lagom berusad)
- Flyga stuntflygplan (helst inte berusad)
- Åka RIB (med polarn i ring bakom)
- Skjut på någonting.
- Åk vattenskoter till bastuflotte.

Avsluta med övernattning.
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Gör något grabben kommer ihåg som ett roligt minne, inte en mardröm. Far min och hans gamla gäng hade som tradition att baka in något personen är ökänd för i en Calzone, t.ex. en stringtrosa, en pokermarker eller en plånbok. Det är en fördel att känna pizzagubbarna dock...
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Vad ni än gör - se till att hålla nere antalet aktiviteter!
Det är roligare att göra en grej ordentligt än att behöva stressa iväg till en ny grej, och en ny grej och en ny grej...
Det viktigaste är att din kompis får umgås så mycket så möjligt med de polare han gillar bäst (och alltså bjudit på sitt eget bröllop).
För egen del så avskyr jag allt vad förnedring heter - det känns sjukt fjantigt - men det är jag det. Om du tror att han skulle uppskatta att sitta och bläddra i porrtidningar med stönande ljud i bakgrunden på en buss - visst kör på det då. Men folk runtomkring tycker nog mest det är patetiskt.
Lycka till iaf!
 

JohanHLM

Rolex
Vad ni än gör - se till att hålla nere antalet aktiviteter!
Det är roligare att göra en grej ordentligt än att behöva stressa iväg till en ny grej, och en ny grej och en ny grej...
Det viktigaste är att din kompis får umgås så mycket så möjligt med de polare han gillar bäst (och alltså bjudit på sitt eget bröllop).
För egen del så avskyr jag allt vad förnedring heter - det känns sjukt fjantigt - men det är jag det. Om du tror att han skulle uppskatta att sitta och bläddra i porrtidningar med stönande ljud i bakgrunden på en buss - visst kör på det då. Men folk runtomkring tycker nog mest det är patetiskt.
Lycka till iaf!
Håller med dig om att det är klokt att hålla nere antalet aktiviteter för att det inte ska bli stressigt.
Jag är nog lite oldschool när det gäller svensexa och tycker någon typ av förnedring bör ingå vilket jag vet att han är inställd på. Det kommer som du säger upplevas patetiskt, men det hör till.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Någon som har tips på ett schysst hotell med spa o bra rest o bar i närhet till sthlm
Typ 10 mil. Ska funka som övernattning osv på svensexa

Skepparholmen hur är det?
 

Anden

Cartier
2-Faktor
Ni verkar vara Malmö-baserade, så då är ju en tanke att dra till Vilnius över lördag/söndag. Hotell och mat är billigt så ni bör kunna glida under budget och det kan bli bra mycket roligare än den tradiga förnedringsgrejen, styr upp några softa grejer på förhand bara.
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
* Sminka honom och klä honom utmanande för att sedan avsluta kvällen på gayklubb, vore så klart ett plus att få in stripteasen där.
Hoppa det där med gayklubben. Är inte så fräscht att göra sig lustig över att faktumet att vara på bögklubb. Kan inte tänka mig att ett heterosexuellt rövgäng tillför klubbens mer frekventa besökare särskilt mycket.

Jag var med på en svensexa i somras. Polaren vaknade upp till en MMA-lektion följt av lätt spö av ett MMA-pro. Sedan blev det "bubble ball".

FLbubbleball-night.jpg


Det var jävligt kul men kanske inte rätt årstid för det.

Avrundade dagen med båtresa för bad i varm tunna och bastu. Sen middag/sjöslag på skärgårdskrog.
 
Senast ändrad:

Subby

Rolex
http://www.bataljevent.se/

Det kanske ligger långt bort från er men det finns många roliga spel där, Zombie Outbreak ordnar de för svensexor där brudgummans kompisar sminkar sig till Zombies och han ska försöka överleva olika nivåer, rätt kul.

Sedan har de paintball och sånt vid sidan om om ni vill köra något extra :)
 

CLT

Rolex
Ta första bästa flyg till något land i öst. Där räcker era 2k pp för 24h inkl allt, typ... ni får ju en bra mycket bättre fylla där för pengarna iaf....
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Bra tips med resa till valfritt östland. Jag flög med ett grabbgäng till Gdansk från Malmö. Sjukt trevligt, och med en nattklubbssväng i Sopot kan ni få riktigt kul.
 

Guden

Cartier
Om det är så att ni ändrar er och vill dra till med en weekend - så kan jag rekommendera Belgrad i Serbien.
Det är sinnes. Dra ett PM om du vill ha tips på var man ska gå och vad man ska göra.
 

Lowe92

Cartier
Hade en polare som fick bli utklädd till byggare bob och stanna folk på en promenad bro och försöka se till att bara en person i taget gick över bron pga "instabil mark" eller liknande. Lite lagom kul att tvinga in folk i annorlunda situationer men som inte är överdrivet förnedrande.
Detta var såklart bara en av flera aktiviteter men som var uppskattad iaf.
 
Okänd småort i sverige känns väl ändå lite krystat och gjort (när ni var 17 och åkte på läger). Amsterdam kostar ju typ ingenting, max 7k inkl flyg, event och boende per person. Om ni vill ha tips kan du pm'a. Väldigt grym helg där bror fick uppleva död,skräck och fagra flickor. :)
Skönt att leva ett liv där 7k är ingenting, tyvärr kanske det inte ser ut så för merparten av landets invånare. Framförallt inte när man har familj. Men grattis.

OnT: Är också helt inne på linjen om att gör roliga saker och skippa förnedringen, känns så sjukt uttjatat och helt ärligt ganska fjantigt. Vad gäller nakna brudar och dyl känns även det ganska blasé och mest som en ursäkt för att sitta och stirra på naket. Fan det kan man väl göra när som om man nu gillar det.

Lycka till!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Skönt att leva ett liv där 7k är ingenting, tyvärr kanske det inte ser ut så för merparten av landets invånare. Framförallt inte när man har familj. Men grattis.

OnT: Är också helt inne på linjen om att gör roliga saker och skippa förnedringen, känns så sjukt uttjatat och helt ärligt ganska fjantigt. Vad gäller nakna brudar och dyl känns även det ganska blasé och mest som en ursäkt för att sitta och stirra på naket. Fan det kan man väl göra när som om man nu gillar det.

Lycka till!
Sorry kanske lät lite illa, 7k är verkligen inte ingenting för mig, har heller inga barn. Dock så har jag alltid prioriterat resor och upplevelser framför ny bil, prylar etc. Tycker helt enkelt att det är billigt och väldigt värt att lägga relativt små pengar på resor. Sedan om det nu är en nära vän som gifter sig så tycker jag det ska firas ordentligt men får såklart anpassa sig efter vad bruden/brudgummen uppskattar...
 
Topp