Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tisdagens asiatiska nyhet

Diskussion i 'Diskussion' startad av micke_s, 26 februari 2013.

1. micke_s
    Trådstartare

micke_s Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Åhå, ett asiatiskt paket från Holland!

Bra röka? Billig porr?

Nej då, för fan, inget av ovanstånde!

Check it out, plastpåse!

Gullig låda, faktiskt!

Orient Raven Ray, låter faktiskt lite som dålig porr!

But but, it's black!

And shiny!

Wristie!

Första intrycket av mitt test av Orient - Gedigen klocka med skön bezel, "hyfsad länk" och trevlig pvd-finish.

Urtavlan känns rätt "hård", kanske därför Orient säger sig ha valt att göra en svart klocka med fokus på att ha bra avläsning alltid.

Återkommer med mer intryck efter lite handledstid - Oavsett så känns Orient kul och fräscht till en larvig spottstyver!

Bifogade filer:

2. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

Grattis! Orient håller på ta över!! :D

3. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Re: Sv: Tisdagens asiatiska nyhet

Grattis!! Ser fram emot fler intryck... :)

4. morrism

morrism Friends of KS

Ball klocka, gratulerar

5. Dalomo

Dalomo Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Grattis, bra val för kaffepengar som sagt.

6. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Grattis! Orient är bra grejer... :)

7. Crowolf

Crowolf Guest

Schysst!

8. micke_s
    Trådstartare

micke_s Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Tackar - Ja det känns faktiskt som att Orient är rätt schysst för pengarna. Håller med om tidigare utalande om att fliplocklåset är det som känns "billigast" på klockan. Men den sitter faktiskt oförskämt skönt på handleden, suttit på nu i typ 10 timmar och känns bra!

Tavlan på Ray Raven är verkligen SVART (notera att även dag/datum bakgrunden är lika svart, coolt faktiskt) - Den reflekterar verkligen inget ljus och den kommer helt till sin rätt i, vad ska man säga, "icke dagsljus" utan nu på kvällen i soffan ser den riktigt grym ut!

Detta är alltså modellen som heter Orient CEM65007B Ray Raven, kostade €189 inkl frakt på Seriouswatches (discounted från €289). Krasst översatt gick den på 1600:- och det tog från onsdag lunch till måndag morgon för leverans (missade budet så fick snällt vänta en extra dag till idag tisdag).

För dessa 1600:- är Ray Raven ett riktigt kap. Återigen är finishen på klockhuset riktigt trevlig, likaså bezelen, visarna och tavlan. Enda minuset so far till fliplock:en på länken som känns oputsad och "flimsy". Röda färgen på sekundvisaren bryter av skönt mot det svarta, trevlig liten detalj!

Har redan beställt 2 naton från Singular (Grönt PVD och Svart PVD) - Tror det kan bli riktigt nice på!

Me like this watch, är en bra känsla när man för minimalt med pengar hittar något som känns jäkligt prisvärt.
    Detta är inte den enda Orienten som kommer hamna hos mig har jag en känsla av...

9. calzone

calzone Biskop

Trevligt :D, Grattis !

10. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Grattis!, roligt att Orienterna kommer in på löpande band.

11. klockodile

klockodile Friends of KS

Från:
    Gbg
    Titta där, finemang!

Min lokala pizzabagare sa en gång:
    "Brända pizzor - svarta pengar" hoppas inte den omvända analogin gäller här ;)

12. Jaggis

Jaggis Who dares wins!

Från:
    Stockholm
    Grattis Micke! Själv har jag bara haft en Orient, en Star Diver 300m, och den var det absolut inget fel på kvalitetsmässigt, tvärtom, bland de coolare och mer välbyggda dykare jag testat. Men det är ngt med Orient jag inte gillar som jag inte riktigt kan sätta fingret på.

13. micke_s
    Trådstartare

micke_s Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Tack Johan! :) Ja vi får se hur det utvecklar sig! Idag åkte Doxan på igen ;-)

Mårtenssons ur Brookfield