• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tisdags-tävling!

Randel

Cartier
Jag är ganska ny här inne men har redan noterat att det verkar vara legio med någon form av tävling när man uppnått 500 respektive 1000 inlägg (kanske högre upp också?). Med mina blott 186 inlägg inser jag att jag nu naturligtvis bryter mot allt vad forum-etik heter jag när jag slänger upp den här tävlingen, men jag gillar att "living on the edge" och kan leva med att riskera en banning från moderator bara för det goda ändamålet. Och vad gäller då detta goda ändamål? Jo: för ett tag sedan fick jag hem ett gäng Nato-straps från Singularstraps, tänkta för min SKX007. Jag kollade inte så noga på de band jag fick hem utan satte direkt på ett grönt på sommarklockan. Nu blev jag dock sugen att byta till ett orange (det där ingen pratar om men som alla har), men döm om min förvåning: Det var ICKE 22mm brett utan endast blott 20mm brett. Ergo, Singularstraps har skickat fel storlek... Det finns naturligtvis en mikroskopisk chans att det var jag som beställde fel, men det hör man ju själv hur dumt det låter. Alltså vill jag nu skänka bort detta fel-levererade Nato-bandet. Helt nytt, endast provat på klockan men jag såg ju direkt att det var fel bredd och plockade därför av det igen. Jag bjuder självklart på portot.

Tävlingsfråga: Vilken klocka (märke och modell) tror ni att jag skaffar inom ett år? Vilda gissningar funkar bra, men detektiver kan också röna vissa framgångar för ledtrådar finns utspridda på forumet. Det kan dessutom finnas möjlighet till tolkning (jag kommer garanterat att skaffa mer än en klocka till det närmaste året). Om fler än en person inom ett dygn har gissat "rätt" tar jag mig friheten att slumpa fram en vinnare bland dessa.
Bilder lånade från Singularstraps hemsida.

74
natoorange2.jpg
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Men fan... Min första gissning var en DD 1803, andra hade varit en 16710...

Min gissning blir att du klipper den nya iWatch från Apple när den kommer :bored:
 

Randel

Cartier
Väldigt trevligt att så många svarat, och dessutom många relevanta svar :happyhappy: Efter mycket övervägande går vinsten till Vintage92 som levererade sitt svar redan 5 (!) minuter efter mitt inlägg, PLUS att svaret var något mer rätt än ni som gissat DD1803. Min förhoppning är att kunna knipa en 18038 :cigar:

maxmol Inte alls omöjligt att jag ropar hem en sådan sent en lördagkväll när alkolåset är bortkopplat från datorn, men det finns egentligen ingen riktig plan för det ;)
 
Topp