Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tissot Heritage!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Jesper Fredson, 3 juli 2014.

1. Jesper Fredson
    Trådstartare

Jesper Fredson Präst

Från:
    Ystad bor i Oslo
  2. Kejsaren

Kejsaren Biskop

Från:
    Bjärred
    Jag tyckte inte den var så snygg. Så mitt svar blir nej. Är övertygad om att det finns snygga till lägre pris.

3. maxmol

maxmol Präst

Från:
    Stockholm
    Tycker att Tissot är prisvärt och underskattat. Anrik-ish tillverkare som tyvärr vattnat ur sitt varumärke lite med sina fula quartz-kronografer. Heritage linjen är dock trevlig. Andra handsvärdet brukar dock vara lågt på nya modeller tyvärr. Denna har ett stabilt ETA verk och är COSC-certifierad vilket är kul och lite ovanligt för moderna Tissot. Kanske inte min designsmak men trevlig klocka. :)

4. babanker

babanker Borgare

Från:
    F ks
    Snygg! Leta efter en begagnad!

Om jag får vara hobbypsykolog så är risken stor att du kommer vilja flippa ganska snart och då blir lite ledsen på andravärdet, baserat på att du gick in på ett ställe med en specifik tanke och kom ut med en helt annan! :p

Är det din livs kärlek kan du ändå vänta på en begagnad i mint condition!

Kejsaren gillar detta.
  5. Kejsaren

Kejsaren Biskop

Från:
    Bjärred
    Jag skulle mycket hellre slå till på babanker s tissot lisboa som finns på KS. Snygg klocka. Bra pris. Obs! Jag får ingen provision. ;-)

babanker gillar detta.
  6. Jesper Fredson
    Trådstartare

Jesper Fredson Präst

Från:
    Ystad bor i Oslo
    Det är en limited edition så är inte så väldigt lätt att hitta begagnad! 8400 får jag den för skulle jag sen vilja sälja ska jag nog vara glad om jag får 4000 för den!

7. babanker

babanker Borgare

Från:
    F ks
    My bad! Visste inte att den var begränsad! Är den begränsad i sin helhet eller just med urverket i fråga? (Alltså att det finns "olimiterade" med samma design fast ex. Kvarts verk).

Om du verkligen gillar den så kör! (Jag betalade mer än nypriset på min Lisboa som också är från Heritage serien)

8. Jesper Fredson
    Trådstartare

Jesper Fredson Präst

Från:
    Ystad bor i Oslo
    Den är inte riktigt min stil men den är fin absolut!

9. Jesper Fredson
    Trådstartare

Jesper Fredson Präst

Från:
    Ystad bor i Oslo

Den är endast tillverkad i 9999ex med det urverket tror inte den finns med quartz verk. Den blev tillverkad som deras 160 års jubileum klocka!

10. Kejsaren

Kejsaren Biskop

Från:
    Bjärred
    Ok

Tror det kommer ta längre tid tills du tröttnar på en mer stram klocka. http://www.klockia.se/longines-conquest-automatic-l3-677-4-58-6.html skulle jag i så fall föreslå. Kommer nog vara schysst att ha på läder också. Finns säkert tissotvarianter motsvarande denna.

När skall du använda klockan?

11. babanker

babanker Borgare

Från:
    F ks
    Tack för info! Den är fin, tycker du om den så kör.
    Jag hejar på dig iaf!

12. Jesper Fredson
    Trådstartare

Jesper Fredson Präst

Från:
    Ystad bor i Oslo

Jag har redan en breitling headwind och en breitling superocean heritage 46 så är inne på ett rent dressur deluxe!

Kejsaren gillar detta.
  13. Jesper Fredson
    Trådstartare

Jesper Fredson Präst

Från:
    Ystad bor i Oslo

Tack så mycket, jag ska sova på saken och titta på den en gång till den är perfekt storlek för mig på sina 43mm

Kejsaren och babanker gillar detta.
  14. Den är assnygg men är stor och bärs stoooort....

15. Dr Stein

Dr Stein Friends of KS

Från:
    Västerås
    Jag tyckte den var cool! Roligt med lite annorlunda design. Man kan alltid komplettera med stramare klockor senare... :)

16. Jesper Fredson
    Trådstartare

Jesper Fredson Präst

Från:
    Ystad bor i Oslo

Jag har prövat den på armen och den passar väldigt bra så det är inget problem!

17. Sundström

Sundström Friends of KS

Jag gillar den modellen skarpt, men som så ofta är det inget jag själv skulle lägga pengar på.
    Jag har annat på listan som måste bockas av först ;)

Tycker du den sitter bra, och du är medveten om det som sagts tidigare i tråden så köör!
    Skulle va skoj att se den här på KS som ett avbrott mot det vanliga!

18. Då är det bara att köööra, den ÄR riktigt snygg, och får du den för 8400 som du sa så är det billigare än dom på C24 så priset är ju bra (för en ny) men som sagt är du är nog torsk ett antal lax vid ev flipp, men å andra sidan är den säkert svår att hitta beggad...

19. Kejsaren

Kejsaren Biskop

Från:
    Bjärred
    Med anledning av mitt första svar så måste jag ställa mig i skaran som säger: Tycker du om den så köp den.
    Om man skall hitta en klocka som man inte förlorar på vid försäljning (som köps ny) så får man nog leta och framför allt hosta upp mer deg. Men vem har sagt att den skall flippas.

Jesper Fredson och Eurenius gillar detta.
  20. Jesper Fredson
    Trådstartare

Jesper Fredson Präst

Från:
    Ystad bor i Oslo
    Jag kan inte gå in med tanken på att flippa den jag måste tänka att det blir en keeper. Blir säkert ingen klocka jag bär dagligen men till mer dressade tillfällen är den väldigt fin! Har som sagt redan en breitling headwind och breitling superocean heritage 46 som jag nog aldrig kommer sälja!

Kejsaren gillar detta.
  21. Mr_Jonas

Mr_Jonas Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Min bror har köpt en och jag gillar verkligen modellen! Jag tycker den ser mycket bättre ut i verkligheten, men den är stor för att vara en dressare, om det är det du vill ha.
    Gillar du klockan så köp den! Den är grym.

22. Jesper Fredson
    Trådstartare

Jesper Fredson Präst

Från:
    Ystad bor i Oslo

Det blir nog köp idag! Den är sjukt fin och storleken stör mig inte alls då jag gillar större klockor!

babanker och Mr_Jonas gillar detta.
  23. DrSbaitso

DrSbaitso Friends of KS

Från:
    Uppsala
    Min tissot visodate (ur heritage serien) är den klockan som jag haft längst av de jag nu äger, och jag ser inte framför mig att jag kommer sälja den i första taget. Och min navigator från 69 lär jag aldrig göra mig av med. Jag håller med om att tissot är underskattadeOm du gillar den, så köp. Det finns säkert klockor som håller värdet bättre, eller som är mer "prisvärda" sett till verk eller kvalitet, men då är det bättre att ha pengarna på banken. Du vill ju tycka om klockan du bär.

Jesper Fredson gillar detta.
  24. Helt rätt! :cool:

25. jandan

jandan Friends of KS

Känns det rätt - köp! Både Tissot och Certina känns lite underskattade, men man får oftast mycket för pengen.
    Men som tidigare nämnts i tråden, satsa på att det skall bli en keeper, du tappar nog en del vid flipp.
    Det är kul att inte alltid följa strömmen!!!

Jesper Fredson gillar detta.
  26. Tycker den ser ut att sitta bra!

snodd bild

bartoldous och babanker gillar detta.
  27. babanker

babanker Borgare

Från:
    F ks
    Den är riktigt snygg faktiskt, växer på en! Insåg nu att jag inte ska flippa min Lisboa också från Heritage. :)

28. Originalet...

babanker gillar detta.
  29. Jesper Fredson
    Trådstartare

Jesper Fredson Präst

Från:
    Ystad bor i Oslo
    Den

Den är sjukt fin är på väg ner och ska köpa nu faktiskt! Dock gillar jag den vita bättre

30. Jesper Fredson
    Trådstartare

Jesper Fredson Präst

Från:
    Ystad bor i Oslo

Behåll den, alltid kul med en limited edition i samlingen!

babanker gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield