• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot Krona

rogart-63

Patek
Undrar lite över detta nyförvärv .Mycket nöjd med klockan men ska inte kronan ha ett T som i Tissot . Klockan är en Seastar med 2481 verk .

RSCN2530.JPG
RSCN2528.JPG
 

Daniel B

Omega
Kollade precis har samma urverk som dig också. Den har quickset på datumet genom att man trycker Kronan inåt. Som jag förstår det så är det lätt att denna funktion går sönder.
 

rogart-63

Patek
Kollade precis har samma urverk som dig också. Den har quickset på datumet genom att man trycker Kronan inåt. Som jag förstår det så är det lätt att denna funktion går sönder.

Inte hundra % likadan men liknar varandra .Är din nyare kanske . Snyggt med vita visare och tonat tavla .Du skulle inte kunna göra mig en tjänst och mäta din krona . Diameter och bredd . Ska se om cousinsuk har någon . Quickset ska man tydligen vara rädd om .
 

rogart-63

Patek
Tack Daniel B vilken service .Jag misstänker att stammen gått av och att dom sedan bytt kronan till en med lite längre gänga för att rädda klockan . Kanske har stammen gått av precis i änden .
 
Topp