Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tissot Powermatic 80

Diskussion i 'Recensioner & Köpguider' startad av klockfanskap, 2 februari 2015.

1. klockfanskap
    Trådstartare

klockfanskap Torpare

Tjenixen! För ett tag sedan så införskaffade jag mig en Tissot powermatic 80. Det är min första skapliga klocka(enligt mig som gröngöling). Nu är det så att den går och rullar fint i cirkus två timmar för att sedan stanna. När den stannat så räcker det att knacka en liten knack i ett bord eller dylikt så är den igång. Givetvis finns det större problem i världen, men det retar mig ändå och känns inte helt riktigt och ordentligt. Så tänkte bara undersöka om någon råkat ut för dylikt på samma klocka eller någon annan, och om det är något som är trasigt och behöver fixas eller om klockan helt enkelt är rövdålig och jag får bita i mitt sura äpple. Finns säkerligen finsmakare som kommer gå bananas och förklara sitt förakt mot denna modell och de kommentarerna kan jag vara utan om det går för sig. Med vänlig hälsning, OvetandeTjugotvåÅring!

2. MalmöKlockarn

MalmöKlockarn Bonde

Från:
    Malmö
    Det låter som en av två grejer för mig, det första obvious är smuts / lack of service / oljor börjat torka till - Behöver en rengöring och nyordning (har den inte fått en service och du vill använda den mkt så hade jag rekommenderat det oavsett).

Sedan funderar jag på följande: Powermatic 80 står väl för att den har en power reserve på 80h ? Behöver man inte manuellt vrida upp dessa rejält mkt i början (vi pratar över 30 varv) för att bygga upp denna reserve, därefter fungerar denna automatiken bra?

3. klockfanskap
    Trådstartare

klockfanskap Torpare

Det första tvivlar jag på då jag införskaffade den som en julklapp till mig själv den 23 december.
    Det andra låter mer rimligt, men vill minnas att jag satt och snurrade som en mentalpatient i början. Kanske inte var tillräckligt dock. Men tack för snabbt svar, ska undersöka detta mer ingående imorgon :)

4. Cyklisten

Cyklisten Borgare

Det är självklart något fel på den, lämna tillbaka.