• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot prc200 äkta eller fake

Salle

Omega
Köpte en ny tissot på blocket av en kille och undrar om den är äkta. Certifikat följe med men var inte ifylld.
IMG_20151123_184608.jpg
IMG_20151123_184903.jpg
 

Salle

Omega
det är först när jag fick den och kände i handen, verkar vara lite för lätt samt att det skramlar lite om länken.
 

Gurkan

Cartier
Beställde själv en PRC200 för några år sen från en säljare på Blocket. Även fast inte förväntningarna var direkt högt uppskruvade blev jag besviken, lätt och rasslig länk som du själv beskriver.

Lämnade in den till den lokala urmakaren som kollade den, han kunde inte se något skumt med den. Vet inte vilken kompetens han egentligen har för att göra den bedömningen, som jag förstått är just denna modell en av de mest kopierade klockorna.. Hur som helst vart jag inte kvitt den dåliga känslan. Fick häva köpet och skicka tillbaka.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Köpte en ny tissot på blocket av en kille och undrar om den är äkta. Certifikat följe med men var inte ifylld.
IMG_20151123_184608.jpg
IMG_20151123_184903.jpg

Har en själv som är köpt hos AD, (stjärnurmakarna i dåvarande pub-gallerian). Bilden är inte den bästa. Men när jag ser din kompis klocka, så slås jag av att den tycks sakna den struktur som finns i subdialsen normalt. Det skall vara smala cirklar som påminner lite om gamla spisplattor från 80-talet. Referensbilden som postats, samt min klocka har dessa strukturer. Men de tycks saknas på din kompis ur. Strukturen skall även finnas i tachmeterskalan.
 
Senast ändrad:

BadkarsPiraten

Vacheron
Som SlimJim säger så är subdials fel samt så är bezeln på tok för smal och glaset sitter konstigt.
Jag hade en PRC200 och den såg inte alls ut sådär.

Den där måste verkligen vara fejk.
Länken är tok stabil på en riktig med.
 

Bkapten

Omega
Fejk. Rätt kass fejk dessutom utseendemässigt.

Cirkulerar rätt bra med Tissot-kopior som säljs "nya" på blocket. Länka annonsen om den finns kvar.
 

Salle

Omega
Här kommer lite fler bilder på klockan. Garanti kortet har bara tissot stämpel och inte butik stämpel. Lägg märke även till använd är handboken hur snekapad den är i nederkant

IMG_20151124_190751.jpg
IMG_20151124_190414.jpg
IMG_20151124_190311.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Har en själv som är köpt hos AD, (stjärnurmakarna i dåvarande pub-gallerian). Bilden är inte den bästa. Men när jag ser din kompis klocka, så slås jag av att den tycks sakna den struktur som finns i subdialsen normalt. Det skall vara smala cirklar som påminner lite om gamla spisplattor från 80-talet. Referensbilden som postats, samt min klocka har dessa strukturer. Men de tycks saknas på din kompis ur. Strukturen skall även finnas i tachmeterskalan.
Vad menar du? o_O Du kan vara 80-talet!
20151124_200358.jpg


:)
 

Ricrob

Patek
Jag reagerade först och främst på att glasringen ser för tunn ut på din, sen de detaljer som redan nämnts. Den känns tyvärr Risby men jag kan inte svära på det.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Den ser väldigt fejk ut. Finns ju ett sätt att testa på, lägg den i en balja med vatten över natten. Är den äkta ska det inte vara några som helst problem...
 
Topp