• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot prc200 äkta eller fake

Salle

Omega
PRC 200 var min första klocka efter någon Gul som man hade i första klass. Så jag tänkte bidra med lite bilder. Den köpte jag i PK huset på klockaffären där. Jämtfört med speedyn så är PRC 200 extremt lätt i sin vikt. blev lite chockad när jag höll i den nu.

När jag har den på mig så skramlar de lite. och de är för att länken är lite konstig. den sitter inte intill själva klockan perfekt. något som de där små armarna är skyldiga till. ni ser ju vilken bild de är.
Har tänkt sälja den men har inte blivit av. Den där gula visaren som man aktiverar med knapparna på sidan vill inte gå till 12an när man nollställer den.
Har aldrig öppnat den själv, men då de är batteri så är de knappast en vacker syn.
Wall of text :)
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Hej. Gula visaren ställer du in på följande sätt. Dra ut kronan sedan klickar du på övre eller nedre knapp och ser att den gula visaren flyttar sig. När du är nöjd är det bara att trycka in kronan. När du tar tid flyttar det lilla visaren fort på sig som på videon ovan.
 

Havre

Omega
T:et i "Tachymetre" linjerar inte med det andra, lilla strecket på chapterringen. Detta är ett av dom tydligaste tecknen på att klockan dessvärre är fejk. Jämför med bilden Bexa postade så ser du tydligt hur det skall se ut.
 

Lapo Elkann

Cartier
Har en prc 200 som inte går längre, enligt urmakarn är det byte av verk för 2papp som gäller. Någon som vet hur jag kan få den funktionabel för en mindre summa?
 

Salle

Omega
H
Har en prc 200 som inte går längre, enligt urmakarn är det byte av verk för 2papp som gäller. Någon som vet hur jag kan få den funktionabel för en mindre summa?
Hej det ska sitta en Eta G10.211 verk i tissoten och den är billigast att hitta på ebay
http://www.ebay.com/sch/i.html?_fro...13.TR0.TRC0.H0.TRS0&_nkw=ETA+G10.211&_sacat=0
och kostar ca 400. ta hem den och öva på att bytta den själv eller ta till en mindre urmakare som fixar det på 20 min
 

Lapo Elkann

Cartier
H

Hej det ska sitta en Eta G10.211 verk i tissoten och den är billigast att hitta på ebay
http://www.ebay.com/sch/i.html?_fro...13.TR0.TRC0.H0.TRS0&_nkw=ETA+G10.211&_sacat=0
och kostar ca 400. ta hem den och öva på att bytta den själv eller ta till en mindre urmakare som fixar det på 20 min
Tackar för detta @Salle noterar att det inte ser ut att vara någon subdial visare kl 6 och att kronan inte ser ut att vara i stål, ser svart ut. Kanske är det ljuset i bilden. Med anledning av ämnet i denna tråd. Hur vet jag att det är ett äkta verk? Vad behöver jag för verktyg för att byta själv?
 

noeLLY

Cartier
Har du belägg för detta utlåtande? Vilken urmakare vränger i nytt verk för en mindre summa?
Tror du redan fått ett svar men dessa verk brukar bytas ut om de inte fungerar, inte felsökas och repareras. Det enda sättet för dig att få det billigare är att kolla om det finns någon annan urmakare som gör det för ett lägre pris eller göra det själv.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Jo, och framför allt heter affären Macy's och inte Macy. Dessutom ligger Green Hills inte i Indiana utan i Tennessee och skattesatsen verkar vara ca en tredje del av vad den borde. Knepigt kvitto alltså, men det behöver ju inte vara fel för det - kan ju vara butiken som har kassa kvitton.
Macys har nog samma kvitton i alla butiker.. Inte direkt någon liten kedja. Skall också stå "6.000% VA RGLR Tax" och inte sales tax.
 
Macys har nog samma kvitton i alla butiker.. Inte direkt någon liten kedja. Skall också stå "6.000% VA RGLR Tax" och inte sales tax.
Ja, kvittot är ju konsterat tvärfejk på massor av punkter. OT: Men har de verkligen bara 6% skatt i Tennessee? Trodde de hade typ högst i hela USA och närmare 10%.
 
Senast ändrad:

Oli

Omega
2-Faktor
Ja, kvittot är ju konsterat tvärfejk på massor av punkter. OT: Men har de verkligen bara 6% skatt i Tennessee? Trodde de hade typ högst i hela USA och närmare 10%.
Nej det har jag ingen aning om, tog bara en siffra ur luften som ett exempel.
Sen står det ju Indiana på det kvittot också haha
 
Topp