• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot quickster

Cryssarn

Rolex
Tjena.
Nu har jag gått och blivit sugen på en chrono i 60-70 tals stil. Var inne hos en urmakare här i Finland för att se om jag kunde hitta ett läderband till morfars seamaster när jag av en slump såg denna. ( lånad bild )
L1060267.jpg

fastnade ganska bra för den. Men vad tycker ni?
 

Cryssarn

Rolex
Fick ner den till 160 euro. Dock så sitter det ett ETA G10.211 i den. Vad jag har lyckats läsa så är det ju då givetvis inget high end verk. Men exakt hur mycket "skräp" är det? I övrigt så sitter den riktigt bra på armen. Har dock inte köpt den än då jag velar mellan denna och Gripenbro's Citizen.
 

Cryssarn

Rolex
Om verket skulle ge upp inom två år, täcks det då av tissots garanti? hörde med klockmaster och dom skulle ha 1990 för att byta verk. När jag läser reglerna för garanti från tissot så är det inte med bland saker som inte täcks
 
Topp