• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot Seastar 73~

Orson

Omega
2-Faktor
Hej!
Det är så att farsan har hittat en klocka som han använt för en grymt massa år sedan men det har ju såklart gett upp vid det här laget då det varken använts eller varit på service. En lokal urmakare pratade om att han kunde reparera den för 4k och han tyckte att den var värd 4-4,5k.
Så, hur skulle ni gjort? Kan den vara värd dom pengarna?
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    151.4 KB · Visningar: 185
  • image.jpeg
    image.jpeg
    74.2 KB · Visningar: 165
  • image.jpeg
    image.jpeg
    149.1 KB · Visningar: 174

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag hade börjat med att ta in prisförslag av en annan urmakare. Säger inte att det pris på fått är oskäligt men alltid värt att dubbelkolla.

Om det hade varit min klocka hade det varit dubbelt värt det. Dels för affektionsvärdet...att få ha en klocka på armen som pappa haft, och dels för att det är en jäkligt snygg modell som dessutom är lättsåld om du skulle komma på sådana tankar längre fram.
 

Orson

Omega
2-Faktor
Jag hade börjat med att ta in prisförslag av en annan urmakare. Säger inte att det pris på fått är oskäligt men alltid värt att dubbelkolla.

Om det hade varit min klocka hade det varit dubbelt värt det. Dels för affektionsvärdet...att få ha en klocka på armen som pappa haft, och dels för att det är en jäkligt snygg modell som dessutom är lättsåld om du skulle komma på sådana tankar längre fram.

Jo hade tänkt höra med någon fler vad dom skulle kunna tänkas ta för servicen, kändes lite dyrt men det är ju inte direkt i bäst skick.:)
Är länken original eller?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jo hade tänkt höra med någon fler vad dom skulle kunna tänkas ta för servicen, kändes lite dyrt men det är ju inte direkt i bäst skick.:)
Är länken original eller?

Det finns ju även kompetenta personer på forumet som säkert kan ta sig an klockan.
Tyvärr är länken inte original, du får be pappa leta lite i lådorna :) Men den passar riktigt fint på både läder och nato, så det är inte hela världen om du inte har länken tycker åtminstone jag.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Fin klocka! Skulle lätt kostat på service om det var farsans. Ser dessvärre ut som att en bezel fattas. Kan bli svår att finna!
 

Simpatico

Rolex
Bara at instämma enligt föregående talare.
Kolla runt lite bland urmakarna och ta några prisförslag.
Tycker det hade värt att köra igång den igen, väldigt salt klocka.
Sen är det ju alltid ett affektionsvärde i den som en härlig bonus.
 

Orson

Omega
2-Faktor
Tycker också att den är värd en service och lite kärlek! Jo hade också tänkte lite på läder tidigare men hade ju varit tufft med länk.
Om jag inte minns helt fel är det en manuell och det gör den ju inte mindre cool! :cigar:
 

Skeeter

Panerai
Affektionsvärde vs reellt värde... om klockan är värd 4k och du lägger lika mycket på att få igång den så förlorar du ju inte pengar om du mot förmodan skulle bestämma dig för att sälja i framtiden. Tycker du att det skulle vara trevligt att använda den själv då och då så är det ju definitivt värt det.

Vad skulle ingå i priset, nytt glas, bezel, service av verk. En lättare polering kanske?
Isåfall så är ju inte priset helt av banan
 
Topp