Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tissot Seastar... igen

Diskussion i 'Vintage' startad av TonyS, 19 maj 2015.

1. TonyS
    Trådstartare

TonyS Torpare

Har på otaliga ställen sökt mera information om denna Tissot Seastar. Ingen verkar ens ha sett en likadan. Det enda jag vet är att min farfar fick den i gåva 1973 och gav den i sin tur till mig på 1990-talet. Anyone??? WP_20150515_09_21_14_Pro.jpg

2. Jens

Jens I'm only in It for the drugs!

Från:
    Mordor
    Svårt att säga nånting på rak arm, Tissot har ju spottat ur sig en hel drös med varianter av sina Seastar i de mest skiftande varianter och former. Vad är det du vill veta? det känns som att vi får börja där.

J

eriksson850 gillar detta.
  3. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Tror att verket är ett 781-1 manuellt verk . Du får öppna boetten så står boettnummer på insidan . Tyvärr säger det inte mycket . Flera modeller hade samma boett men olika tavlor .

4. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Dubbelpost :confused:

5. TonyS
    Trådstartare

TonyS Torpare

Tack för svaren! Klockan dras upp manuellt, ja. Får väl börja med boettnumret, vad får man fram genom det? Är inte någon klockexpert precis, så vad som helst information om denna modell är intressant. Hobbysamlare har varit av den åsikten att Tissot Seastar med arabiska siffror så att säga hela varvet runt inte hör till vanligheterna. Nu när jag inte hittat en enda likadan blir jag ju så klart också intresserad av om den är ovanlig och värdefull, fastän den har ett så stort känslovärde att jag inte är ute efter att sälja. Eller är Tissot Seastar klockor något som över huvudtaget blir värdefulla oavsett hur ovanlig den är?

6. Jens

Jens I'm only in It for the drugs!

Från:
    Mordor
    Ovanlig? Möjligt. Värdefull ur ett ekonomiskt perspektiv? Nej. Trevlig klocka iaf, behåll och använd den.

J

TonyS gillar detta.
  7. TonyS
    Trådstartare

TonyS Torpare

Det hade jag tänkt göra i vilket fall som helst. Alltid kul med lite research ändå.

8. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland

Det intressanta med klocka tycker jag är Tissot loggan på tavlan! Ser ut som en modern variant och troligen i häradet då denna kom till världen!

9. Joshua3

Joshua3 Friends of KS

Jag tycker det är snyggt när det är riktiga siffror och inte bara markeringar, snygg klocka, skaffa rätt band som du gillar och använd och håll borta från bad och dusch

TonyS gillar detta.