Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tissot seastar seven monocoque - fake?

Diskussion i 'Vintage' startad av Totalhybris, 5 april 2014.

1. Totalhybris
    Trådstartare

Totalhybris Torpare

Tja

Är ny inom vintageklockor och fick tag på en Tissot seastar seven monocoque - 60 tal. Undrar lite om den då typsnittet på "tissot" är något jag inte hittat på några andra klockor.

De två "grejerna" över s'erna är de jag tänkte på. Ovanlig modell, kanske t.o.m vanlig eller fake? Vore intressant att hitta mer info om den.

Det är enligt säljaren ett 781-1 verk i och på baksidan står use key 315t (om de säger er något mer med den infon)

Tack! ;) image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg

2. Ariste

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    TIššot.:)
    Det skulle vara intressant att detaljstudera S:en under en 30x-lupp efter att ha lyft bort glaset från klockan. Jag har inte läst/hört att Seastar Seven varit föremål för så bra kopiering, typografin ser ok ut, index, boett också...men det finns säkert de med bättre koll.

3. EricMcG

EricMcG Friends of KS

Fake eller inte kan jag inte säga, men jag har aldrig sett plupparna på s:en förut. Wierd.

Key 315t är den nyckeln som behövs för att ta öppna klockan. Man går inte in via bakboetten utan via framsidan på något sätt.

4. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Kan inte förklara det där med S:en men boetten ser ut att ha varit guldbelagd och nu fulpolerad.

eriksson850, Icaras och Boris Balkan gillar detta.
  5. Totalhybris
    Trådstartare

Totalhybris Torpare

Ja och om man skall lägga ner besvär på att göra en autentisk fake varför då lägga till TIššot? Haha.

6. Bramster

Bramster Bonde

Finishen verkar vara helt ok iaf. Vad gäller de där šš... Den var kanske tänkt för den Tjechiska/Slovakiska marknaden...