• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot seastar seven monocoque - fake?

Totalhybris

Breitling
Tja

Är ny inom vintageklockor och fick tag på en Tissot seastar seven monocoque - 60 tal. Undrar lite om den då typsnittet på "tissot" är något jag inte hittat på några andra klockor.

De två "grejerna" över s'erna är de jag tänkte på. Ovanlig modell, kanske t.o.m vanlig eller fake? Vore intressant att hitta mer info om den.

Det är enligt säljaren ett 781-1 verk i och på baksidan står use key 315t (om de säger er något mer med den infon)

Tack! ;)
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
TIššot.:)
Det skulle vara intressant att detaljstudera S:en under en 30x-lupp efter att ha lyft bort glaset från klockan. Jag har inte läst/hört att Seastar Seven varit föremål för så bra kopiering, typografin ser ok ut, index, boett också...men det finns säkert de med bättre koll.
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Fake eller inte kan jag inte säga, men jag har aldrig sett plupparna på s:en förut. Wierd.

Key 315t är den nyckeln som behövs för att ta öppna klockan. Man går inte in via bakboetten utan via framsidan på något sätt.
 

Bramster

Omega
Finishen verkar vara helt ok iaf. Vad gäller de där šš... Den var kanske tänkt för den Tjechiska/Slovakiska marknaden...
 
Topp