Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tissot, sluta funka...

Diskussion i 'Vintage' startad av Bluegrass, 23 april 2013.

1. Bluegrass
    Trådstartare

Bluegrass Torpare

Köpte mig en Tissot för någon dag sen och nu funkar den inte av någon anledning.... Bara sälja den på tradera nu eller ? Antar att de kostar en hel del att få den fixad, om de nu går vill säga. Jag gillar verkligen hur den ser ut, men är de inte värt att få den fixad får jag försöka vinna hem någon annan rolig klocka på tradera kanske.[​IMG]

2. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    Bas men bäst att kolla, det är inte så att du missat dra upp den?
    Annars kan du ju låta farfars klocka kolla på den, borde inte dra iväg allt för mkt. Gå dit och hör med honom.

3. Bluegrass
    Trådstartare

Bluegrass Torpare

Nej jag har testat dra upp den.. Farfars klocka? :p

4. Anders W

Anders W Friends of KS

Från:
    Stockholm
  5. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Hur känns den då drar upp den? Farfars är super bra, manuell kostar 1250:- typ att serva. Men hör med han om du är sthlmare, eller skicka dit den.

6. Jens

Jens I'm only in It for the drugs!

Från:
    Mordor
    Börja med att öppna klockan och kolla in urverket. Mycket går att lösa själv, kräver inte så mycket kunskap för ett så pass enkelt verk.
    Kanske bara är nån skruv som glappar. Ge det en chans!

/ Jens

7. Bluegrass
    Trådstartare

Bluegrass Torpare

Hur öppnar man baksidan på bästa sätt utan de rätta verktygen då?

8. _jonte

_jonte Friends of KS

Hade inte gett mig på urverket utan kunskaper. Känns som 90% chans att göra mer knas än nytta...

9. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Kan vara en skruv som sitter löst eller liknande. Boettöppnare köpes för en billig peng på nätet