• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot, sluta funka...

Bluegrass

Breitling
Köpte mig en Tissot för någon dag sen och nu funkar den inte av någon anledning.... Bara sälja den på tradera nu eller ? Antar att de kostar en hel del att få den fixad, om de nu går vill säga. Jag gillar verkligen hur den ser ut, men är de inte värt att få den fixad får jag försöka vinna hem någon annan rolig klocka på tradera kanske.
DSC_0621_zpsded08625.jpg
 

max

Dancing Queen
Bas men bäst att kolla, det är inte så att du missat dra upp den?
Annars kan du ju låta farfars klocka kolla på den, borde inte dra iväg allt för mkt. Gå dit och hör med honom.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Hur känns den då drar upp den? Farfars är super bra, manuell kostar 1250:- typ att serva. Men hör med han om du är sthlmare, eller skicka dit den.
 

Jens

Greedo
Börja med att öppna klockan och kolla in urverket. Mycket går att lösa själv, kräver inte så mycket kunskap för ett så pass enkelt verk.
Kanske bara är nån skruv som glappar. Ge det en chans!

/ Jens
 

_jonte

Patek
Hade inte gett mig på urverket utan kunskaper. Känns som 90% chans att göra mer knas än nytta...
 
Topp