• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot snäpper upp sig några steg...

DrDre

Patek
Jag tycker skelettet var riktigt snyggt. En lite modernare tolkning av gamla skelettklockor med mindre gravyr och dekoration. Det ser ut som att man utgått från ett eta 6498 så den lär väl vara runt 42-43 mm eller större.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Rent allmänt gillar jag tissot. Här en bild av en vintage navigtor, och en modern visodate
_DSC3081.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Skelettet såg inget vidare ut IMHO. Har en viss förkärlek till worldtimers av någon anledning, men 43 mm känns tyvärr onödigt stort :(
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Förlåt, men vad är komplikationen?
Att den visar tiden? Den är ju inte ens automatisk...
Dessutom helt odekorerad skeleton. 43mm i detta format är gigantiskt.
Nej, verkligen inte min kopp te.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Jag var och klämde på dom igår. Den skelleterade är faktiskt läcker.
Vilket inte betyder att jag skulle köpa någon........
/j
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Har återbesökt tråden några gånger nu. Gillar båda på något vis, särskilt "skelettet" då jag tycker det finns något modernt (eller kanske snarare "industriellt") över det hela. Förmodligen något man tröttnar på efter ett tag, men bortsett priset (vilket jag ändå tror är "rätt"), så skulle det vara en kul klocka att äga.

Worldtimern - och då tänker jag på orginalet - är förstås väldigt vintage-smaklig! Den nyare är förstås för stor. För min smak, i varje fall.

A
 
Topp