• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot T12 automatic, söker lite info

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Har otroligt dålig koll på Tissot, förhoppningsvis så har någon annan det :)

Har en, vad jag gissar på, Seastar från 70-talet (?). Någon som kan bekräfta och kanske vet hur jag hittar lite mer info?

På framsidan står det "Tissot - Swisss - Automatic - T12"
Urverket är cal 784-2 och så hittar jag en ref som säger 43/44558


 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Vad är det för serienummer på urverket? Har en tabell med Tissot serienummer som jag kan kolla i.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Har otroligt dålig koll på Tissot, förhoppningsvis så har någon annan det :)

Har en, vad jag gissar på, Seastar från 70-talet (?). Någon som kan bekräfta och kanske vet hur jag hittar lite mer info?

På framsidan står det "Tissot - Swisss - Automatic - T12"
Urverket är cal 784-2 och så hittar jag en ref som säger 43/44558
Basic stuff tillgängligt för alla ser du nedan, vill du ha överkurs så bjuder du China på en helkväll. :)

Lite om verket:
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&Tissot_784_2

Uppskatta ålder:
http://forums.watchuseek.com/f11/hello-new-here-forum-92772.html#post566750
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Enligt serienumret på urverket är klockan tillverkad 1970. Kan lägga upp tabellen när jag sitter vid en dator, lirar inte riktigt med mobilen...
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Stort tack!

Då vet jag lite mer vad jag har att göra med :) Har dock inte lyckats hitta någon identisk, står varken seastar eller visodate på min. Har dock skeppet på baksidan.

Tyvärr verkar kronan inte vara helt hundra (går inte att ställa tiden mer än några timmar fram och tillbaks) samt att den är väldigt repig, blir nog inget ur som jag kommer lägga tid eller pengar på. Men som vanligt, ALLTID trevligt att lära sig något nytt, tack!
 
Topp