• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot tillbaka från service!

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Lämnade in morfars gamla Tissot för service för ca 6 veckor sedan. Nu är den äntligen tillbaka!

https://klocksnack.se/threads/man-nog-att-bära.15134/page-3

I brist på snyggt band för fasta bandstift tog jag ändlänkarna av en länk och skar till ett läder. Tycker att det blev coolt men kräver ett snyggare läder.

Vad anser ni, flyger det?
2014-06-25 20.03.59.jpg

2014-06-25 20.05.34.jpg
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Snyggt! Kreativt av dig :) vad för urverk sitter det i den klockan? Den har nämligen samma form på boetten, stiften och kronan som Birkan jag fick idag...
 

orre

Cartier
Snygg klocka! Det blev lite coolt, men tycker du ska försöka hitta ett band som inte kräver de där ändlänkarna - blir för avlångt.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Snyggt! Kreativt av dig :) vad för urverk sitter det i den klockan? Den har nämligen samma form på boetten, stiften och kronan som Birkan jag fick idag...

Tack! Tissot cal. 20 tror jag det är.

Snygg klocka! Det blev lite coolt, men tycker du ska försöka hitta ett band som inte kräver de där ändlänkarna - blir för avlångt.

Tack! Skall försöka hitta något lämpligt. Kryllar dock inte av snygga band för fasta bandstift.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Snyggt ordnat! Kul att du lagt pengara och energi på arvegodset! Tycker att bandet blev riktigt koolt. Ser även ut som att bandet får uret att fylla upp handleden lite bättre? Angående band brukar det gå bra att skära upp ett vanligt band om man gör det smart. Fördelen är då att det inte heller blir så tjockt vid infästningen som open ended lätt kan bli
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Snyggt ordnat! Kul att du lagt pengara och energi på arvegodset! Tycker att bandet blev riktigt koolt. Ser även ut som att bandet får uret att fylla upp handleden lite bättre? Angående band brukar det gå bra att skära upp ett vanligt band om man gör det smart. Fördelen är då att det inte heller blir så tjockt vid infästningen som open ended lätt kan bli

Tack! Kändes givet med service :) Håller med om att klockan uppfattas något större med "ändlänkarna". Lite Olongapo-feel vilket ju är coolt :D
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Snyggt ordnat! Kul att du lagt pengara och energi på arvegodset! Tycker att bandet blev riktigt koolt. Ser även ut som att bandet får uret att fylla upp handleden lite bättre? Angående band brukar det gå bra att skära upp ett vanligt band om man gör det smart. Fördelen är då att det inte heller blir så tjockt vid infästningen som open ended lätt kan bli


Med fördel väljs ett band som bara är limmat och inte har sydd kant. Då går det oftast bra att värma upp limmet med en hårtork, öppna upp och sedan limma igen.

LongCon du förstörde väl inte den där coola länken som följde med art-deco tanken?
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Lämnade in morfars gamla Tissot för service för ca 6 veckor sedan. Nu är den äntligen tillbaka!

https://klocksnack.se/threads/man-nog-att-bära.15134/page-3

I brist på snyggt band för fasta bandstift tog jag ändlänkarna av en länk och skar till ett läder. Tycker att det blev coolt men kräver ett snyggare läder.

Vad anser ni, flyger det?
2014-06-25 20.03.59.jpg

2014-06-25 20.05.34.jpg


Det blev ett riktigt bra slutresultat. Band och ändlänkar gör sig storartat på arvegodset. Vilket som sådant förstås skall prioriteras. Men jag kan inte låta bli att undra hur det gick med Art Deco tanken ändlänkarna hör till ? (Här håller vi rätt på varandra! :) )

Edit: Läste nu att du svarat ovan. Du kan bortse från min fråga ;)
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Det blev ett riktigt bra slutresultat. Band och ändlänkar gör sig storartat på arvegodset. Vilket som sådant förstås skall prioriteras. Men jag kan inte låta bli att undra hur det gick med Art Deco tanken ändlänkarna hör till ? (Här håller vi rätt på varandra! :) )

Känns tryggt att vi håller koll på varandra :)

Eriksson850 har knåpat ihop glas till den och jag tror det är möjligt att jag kan få det att passa, måste bara få tid att slipa lite mer. Det har dock fått ligga på hyllan en stund. Jo ändlänkarna hör till den egentligen men det är väldigt enkelt att byta emellan :)
 
Topp