• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot-tråden

månljus

Panerai
Inleder oblygt själv tråden genom att fråga om det finns någon som testat Tissots egna mesh till Visodate?
Hittade den här artikeln och blev lite sugen på att testa till min med vit tavla. Kan det vara något?
http://www.gmtminusfive.com/tissot-visodate-milanais/
Bilder från artikeln:
tissot-visodate-milanais-07.jpg

tissot-visodate-milanais-04.jpg
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Bra initiativ! Har faktiskt inte tänkt på att en Tissot tråd saknats.

Äger en själv, en T-Touch Classic som är väldigt trevlig, en liten äventyrsklocka. Kör den på Perlon förtillfället, sitter även bra på länk.
Stor chans att det blir en, eller ett par Tissots till. En Visodate på mesh står bland annat på önskelistan.

Här kommer ett par bilder på min T-touch-
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg


Ha en fortsatt trevlig kväll!
 

månljus

Panerai
Inbillar mig att det är ett rätt vanligt märke när det kommer till första klockan. Även för mig var det det, en Tradition Chrono (bild). Numera inte i min ägo, utan såld till en forummedlem. Efter denna hade inhandlats så blev det snabbt en Visodate och sen var det kört.
img_5735-kopia-jpg.237513
 

månljus

Panerai
Körde min gamla visodate på ett aftermarket gubb Mesh. Jag gillade det mycket bättre än med läderbandet.
image.jpeg
Snyggt! Har du något tips var man kolla efter ett? Sökte efter Tissots egna mesh nu och hittade bara det hos Klockia för 1395 kr. Känns lite väl saftigt för att endast tycka att det hade varit roligt att testa ett.
EDIT: Bandet verkar heta Tissot Visodate Automatic T019.430 Meshband om det det är någon som undrar.
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Har haft Omega seamaster, Oris Aquis och Certina DS Actiom som slit-beaters tidigare. Hittade en Tissot Seastar 1000 och tyckte den såg kul ut. Ordentligt välbyggd med fin tavla, känslan är mycket lik certinan även om tissoten bärs större! Kul klocka men dags att testa något nytt!

image.jpeg
image.jpeg
 

Aanta

Omega
2-Faktor
Kul med Tissot-tråd. Jag tänkte köpa PRS 200 och/eller en Visodate men blev en Longines istället. Har dock inte släppt tanken på dessa klockor (lutar mer åt Visodate nu). Ni som har/haft Visodate är ni nöjda? Hörde nämligen från min lokala Klockmaster att de ska utgå så behöver slå till snart.
 
Härligt med en tråd för Tissot! Jag är en nöjd ägare av en Visodate, vit urtavla med brunt läderband. Precis som användaren månljus är även jag intresserad av att testa meshlänk på min klocka, om någon nu råkar ha en Visodate med vit urtavla och meshlänk, släng gärna upp en bild på den isåfall!
 
Senast ändrad:
Kul med Tissot-tråd. Jag tänkte köpa PRS 200 och/eller en Visodate men blev en Longines istället. Har dock inte släppt tanken på dessa klockor (lutar mer åt Visodate nu). Ni som har/haft Visodate är ni nöjda? Hörde nämligen från min lokala Klockmaster att de ska utgå så behöver slå till snart.
Jag kunde inte varit mer nöjd! En fantastisk klocka på i princip alla punkter. Det enda jag egentligen har att påpeka är läderbandet, som inte har lika hög kvalitet som resten av klockan, vilket är synd. Jag kan nästan redan efter ett år tycka att det är dags att köpa ett nytt. Jag lägger upp bild imorgon för att förtydliga vad jag menar. Men bandet är ju inte hela världen, det är ju inte så dyrt att köpa ett nytt. Jag tror jag sett läderband för 495kr om man vill ha original, annars finns det ju betydligt billigare.
 

Solvik

Panerai
Fyller på med lite vintage!
Ett av mina första inköp och således en hedersplats i klockhyllan, en Tissot Seastar med lemania 1277 från enda tillverkningsåret 1969..
image.jpg

En Tissot PR 516 med cal 873 från tidigt 70-tal (tror jag...)
image.jpg

Och en Tissot Seastar Navigator med V7734 från senare halvan av 70-talet (tror jag...)
image.jpg
 
Senast ändrad:

månljus

Panerai
Fyller på med lite vintage!
Ett av mina första inköp och således en hedersplats i klockhyllan, en Tissot Seastar med lemania 1277 från enda tillverkningsåret 1969..
image.jpg

En Tissot PR 516 med cal 873 från tidigt 70-tal (tror jag...)
image.jpg

Och en Tissot Seastar Navigator med V7734 från senare halvan av 70-talet (tror jag...)
image.jpg
Riktigt fina! Gillar verkligen färgklickarna, speciellt på den första. Vet du något mer om den? Varför bara i produktion 1 år?
 

Solvik

Panerai
Riktigt fina! Gillar verkligen färgklickarna, speciellt på den första. Vet du något mer om den? Varför bara i produktion 1 år?
Tack!
Under 1969 hade dessa Lemanias cal 1277 som sedan modifierades till Tissot cal 872 och det vara bara under -69 som man producerade och använde Lemania 1277. Det var alltså endast aktuellt verk under -69 och inte klockan som sådan såvitt jag har förstått..
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tack!
Under 1969 hade dessa Lemanias cal 1277 som sedan modifierades till Tissot cal 872 och det vara bara under -69 som man producerade och använde Lemania 1277. Det var alltså endast aktuellt verk under -69 och inte klockan som sådan såvitt jag har förstått..
Hmmm... Intressant! Har du sett en 40508 från något annat år än 1969, eller med annat verk än 1277?

Här är min 40508-6X med Lemania 1277

 
Topp