• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot-tråden

lekingofkings

Omega
2-Faktor
Trycker in mitt senaste köp och min första Tissot! För den som kan nåt: Ser urverket OK ut?
IMG_5569.jpg


IMG_5575.jpg
 

ekan76

Omega
Har sneglat en hel del på Tissot och deras PRS516 automatic. Någon på forumet som har en sådan och kan ge lite input?
Se bild för illustration:
T044.430.21.051.00.jpg

Tack!
Jag har varianten på svart läder. För priset tycker jag klockan håller en mycket hög nivå på kvalitet och finish. Inte märkt ngn onormal avvikelse i gång och så. Fantastiskt snygg tavla, ser mycket bättre ut i verkligheten än på bild. Har faktiskt inget att klaga på förutom att den känns lite för stor för mig och får därför ingen handledstid. Har upptäckt att jag föredrar mindre klockor. Funderar på att sälja pga detta, tyvärr.
 

DrKlocka

Audemars
Jag har varianten på svart läder. För priset tycker jag klockan håller en mycket hög nivå på kvalitet och finish. Inte märkt ngn onormal avvikelse i gång och så. Fantastiskt snygg tavla, ser mycket bättre ut i verkligheten än på bild. Har faktiskt inget att klaga på förutom att den känns lite för stor för mig och får därför ingen handledstid. Har upptäckt att jag föredrar mindre klockor. Funderar på att sälja pga detta, tyvärr.
Tycker också modellen är läcker och var sugen på en sådan. Testade en i butik men jag tycker tyvärr att den är för stor, samt att länken kändes lite väl Kalle anka. Den gör sig nog bättre på läder.
 

ekan76

Omega
Läderremmen håller faktiskt hög klass. Butterflyclasp (tror jag det heter) känns lyxigt. Tycker det är mycket klocka för pengarna.
 

CainXVII

Breitling
Pappa har en tissot som måste vara minst 20 år gammal. Jag minns den som urlyxig på sin tid med touch, altitud och kompass, och säkert funktioner som jag inte förstått. Kan säga att de inte använts mycket. Han säger att det var läderarmband en gång i tiden - verkar konstigt i mina ögon, stämmer det? Här kommer en bild iaf :)
IMG_20170308_194621.jpg
 

Leafvalley

Cartier
Pappa har en tissot som måste vara minst 20 år gammal. Jag minns den som urlyxig på sin tid med touch, altitud och kompass, och säkert funktioner som jag inte förstått. Kan säga att de inte använts mycket. Han säger att det var läderarmband en gång i tiden - verkar konstigt i mina ögon, stämmer det? Här kommer en bild iaf :)
IMG_20170308_194621.jpg

Kan ha varit med siliconarmband
 

crbergman

Breitling
2-Faktor
Den där har definitivt varit med ett tag. Den röda T-Touch logon antyder att klockan inte är äldre än 2004-2005. Länken ser ut att ha mer patina än uret, far din kanske kom över en begagnad länk? Just den modellen såldes med länk eller silikon.
Jag har sett två varianter på spännet. I början användes en låsbygel, medan de senare (från 2003?) har två knappar på sidorna.
T-Touch lanserades 1999 och marknadsfördes bl.a. i Tomb Raider som gick på bio 2001. Då hade modellerna grön logo, som jag inte sett efter 150yr anniversary limited edition.
tissot-tomb-raider-angelina-jolie.jpg
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
IMG_7461.JPG

Alltid gillat Tissot! Denna PRS 200 var dem första klockan jag köpte själv, 2004, efter att ha haft en klassiker från Casio (W-720) sen jag fyllde 11.

En riktig trotjänare detta, som jag hade varje dag i över 10 år! Nu känns den dock lite liten, då boetterna på kronografer ju ökat rejält.

Är lite sugen på en dressare nu. Har kollat in ett par Carson och Powermatic 80 med vit urtavla, både med arabiska och romerska index, och de är riktigt stiliga!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
IMG_7461.JPG

Alltid gillat Tissot! Denna PRS 200 var dem första klockan jag köpte själv, 2004, efter att ha haft en klassiker från Casio (W-720) sen jag fyllde 11.

En riktig trotjänare detta, som jag hade varje dag i över 10 år! Nu känns den dock lite liten, då boetterna på kronografer ju ökat rejält.

Är lite sugen på en dressare nu. Har kollat in ett par Carson och Powermatic 80 med vit urtavla, både med arabiska och romerska index, och de är riktigt stiliga!
Liten? Vad är det för storlek, den ser inte liten ut?
 

AE41500

Panerai
Min bruksis köpt år 1995, en PR100. "Guldet" började nötas bort efter några och år 2001 blev det en ny vardagsklocka.
 

Bilagor

  • 20170314_165542.jpg
    20170314_165542.jpg
    96.6 KB · Visningar: 544
Topp