• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot two timer

Tyckte denna klocka skulle få ett eget inlägg.Visste inte om jag kunde lägga den på vintage delen för jag vet inte när modellen kom.tycker den är rätt charmig (ful snygg)har dock ett problem den saknar den lilla batteriluckan så frågan är om man fixa en ny.
Bild 9.jpg
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Har för mig att den kom i slutet på 80-talet. Minns när jag först såg en runt 88-89. Snyggt att alla funktioner styrs av kronan! Jag har varit lite sugen på en, speciellt skelett-versionen, men lite synd att den är så liten.
 

Geparden

Audemars
Ååh, den där väckte minnen av ett ur jag helt glömt bort. Min var inte lika "poppig" som dessa ovan, utan sobert brun. Måste ner i källaren och rota lite.
 
Har dessa, tyvärr vet jag inte om de fungerar, någon som är intresserad? Skicka PM...
/N
 

Bilagor

  • 9EADFBEA-4D9F-4AFF-B688-26DA6F5C81A1.jpeg
    9EADFBEA-4D9F-4AFF-B688-26DA6F5C81A1.jpeg
    171.3 KB · Visningar: 6
  • BEB76155-7A62-457F-A9AB-BE6096B05FC0.jpeg
    BEB76155-7A62-457F-A9AB-BE6096B05FC0.jpeg
    185.8 KB · Visningar: 6

Gelmax

Cartier
Nope... ingen lycka här. Batteriet hade läckt och både "underplattan" till batteriet och "sidklämman" som tillsamman gör att urverket får ström från batteriet hade gått av. Vet inte om jag kan laga dem eller om det är möjligt att byta urverk (vet inte om det är mycket annat inne i urverket som gått sönder). Är ju inget vanligt urverk så en snabb googling ger inget bra resultat (eta 958 335 tror jag)

Notera mitt användande av korrekta urverkstermer - viktigt för att inte riskera missförstånd ;)

1698946072460.png

Såhär BORDE det se ut... så är dock inte fallet på min klocka :(
 
Senast ändrad:

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Tråkigt! (Och en bra påminnelse om att plocka ur batterierna ur projektklockor eller reservdelsverk)
De kan dyka upp på tradera då och då, så det kan vara värt att hålla ögonen öppna om du vill försöka byta verk.
 
Topp