• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot Visodate vs Frederique Constant Classic

nöt

Vacheron
2-Faktor
Fredrique Constanten var ruggigt fin. För samma pengar kan du även få denna, som finns i 38 och 42 mm. Tycker verkligen Hamilton har lyckats med designen här.
IMG_2939.jpg
Ställer mig i Hamilton laget. FC med sina 40mm är för stort för dressare.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Haft en visodate i 3 år. Visarna är lagom långa däremot stör jag mig lite på daydaten... sen syns det inte på bilderna men den har "domat" glas vilket jag tycker bidrar till helheten. Däremot är FS snyggare på bild och nu kanske jag misstar mig men har inte den också inhouseverk? Kör på FC, schysst och ovanligare
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Haft en visodate i 3 år. Visarna är lagom långa däremot stör jag mig lite på daydaten... sen syns det inte på bilderna men den har "domat" glas vilket jag tycker bidrar till helheten. Däremot är FS snyggare på bild och nu kanske jag misstar mig men har inte den också inhouseverk? Kör på FC, schysst och ovanligare

Inte in-house i den serien tyvärr, trevlig ändå kontra priset!
 
Äger en Visodate och är mycket nöjd. Tack vare att boetten är lite konisk bärs den klart mindre än sina 40 mm. Snyggt också med kupat glas. Sen måste jag hålla med om att den FC du visade också var riktigt fin men för 4 000 tycker jag Tissot fått till en riktigt bra klocka.

20150808_112609~2~2.jpg
 
Topp