• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Titandykare som beater.

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Hallå kamrater!
Sitter här och funderar på vilken eller vilka klockor som ska få följa med på nästa utomlandsresa.
Jag sitter idag på 3 dykare, SubC, Hydroconquest och SKX.
Jag har nu ett sug efter att prova en klocka i titan, dels pga den lätta vikten skulle passa utmärkt som bad/beaterklocka, gärna dykare då också.
Har kikat på Shogun och DS action titan.. den med grå vridning, aldrig provat live dock.
Någon som har erfarenhet av dykare i titan och kan ge lite input?
Bilder bara för att liva upp tråden.
ShoGun-2.jpg
13097438-VnIJy.jpg
 

Freddie L

Panerai
Jag har Certinan, fast med grön ring. En viss närvaro på armen med länk, och plättlätt med gummi. Har kört gummi ett tag eftersom jag inte hittat riktigt rätt längd på länken.

Jag har den som hemmabeater och friluftsklocka, funkar fint att bada med. Personligen störs/hindras jag inte av vikten på mina stålklockor i liknande storlek, men jag gillar avsaknaden av vikt när jag tar på Certinan. Fast efter någon minut tänker jag nog inte på det längre.

Trevlig klocka oavsett material, kör bara kör! ;-)
 

Jonaz

Rolex
Har haft Breitling avenger seawolf i titan, grym klocka! Har haft en Tudor Pelagos i titan, ännu grymmare klocka. Kommer köpa en igen och rekommenderas varmt.
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Den gamla listade typ 32 eller 34 va?
Någon som ägt en Seiko Shogun? Hur bra är dem egentligen?
Seiko är ju inte kända för att ta överpriser direkt, och den kostar väl runt 8k ny.. dvs dubbla Sumo.. är den så bra?
 

Mattan

Panerai
Den gamla listade typ 32 eller 34 va?
Någon som ägt en Seiko Shogun? Hur bra är dem egentligen?
Seiko är ju inte kända för att ta överpriser direkt, och den kostar väl runt 8k ny.. dvs dubbla Sumo.. är den så bra?
IMO nej! Har haft båda och gillar Sumon bättre, kom aldrig rikigt överens med hur den satt på armen, kändes liksom klumpig och kantig.
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Om valet står mellan Shogun och Certina-dykaren hade jag valt Shogun. Seiko sviker sällan. Har dessutom haft just den Certinan i titan och tyckte den var rätt tråkig.
 

Brutus

Cartier
2-Faktor
Äger en shogun. Min åsikt: gillar inte riktigt färgen i titan, lite grådassigt, men som tidigare sagts är den svår att repa. Storleken tycker jag är helt ok för en dykare, och jag gillar den lite agressiva designen på bandhorn och kronskydd. Länken tycker jag dock känns för lätt och rasslig så jag har kört den på canvasband. I synnerhet om du inte ägt Seiko så mkt rekommenderar jag dig definitivt att testa (även om jag sjölv är ett något större fan av Sumon).
 
Topp