• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Titanesque på Tradera

Godmorgon, i väntans tider!
Titanesque har ju en egen nätbutik. Kan inte komma på vad den heter. Någon som har bättre minne?
 

Rille

Rolex
Jag beställde 2 st julklappar därifrån att ge bort.
En Casio beside och en Casio ediface.
Grymma klockor för 500kr , fick inte någon tullavgift och klockarna dök upp efter bara några dagar!
 

calzone

Vacheron
Gott mos att slippa tullen dom var ju i blåsvädret för något år sedan att dom porrsurfade tycker dom kan fortsätta med det så vi slipper tulla ! Men jag fattar inte riktigt är watchhubs = Titanesque ?
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Seikoman, ja det ska vara samma gubbe. Det var Yonsson som tipsade mig att Tradera-säljaren hade en riktigt sida också. Har aldrig beställt via Tradera.

Har totalt varit inblandat i fyra st beställningar från Watchhubs nu. Snabba leveranser och inget tal om tull eller moms.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Trevlig kille, som trots sin lokalisering och sitt namn (Ying), kan flytande svenska.
Bara att handla!
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Hur stor är chansen att klockan fastnar i tullen, och vad händer då? Är det värdet ord. pris i affär som man betalar tull och moms på? Eller skickar han en ny klocka? :?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bojke skrev:
Hur stor är chansen att klockan fastnar i tullen, och vad händer då? Är det värdet ord. pris i affär som man betalar tull och moms på? Eller skickar han en ny klocka? :?

Den risken är i princip obefintlig, men om den fastnar, så står han med största sannolikhet för kostnaden om du kontaktar honom. Inget jag köpt av honom har fastnat.
 

m_s

Patek
2-Faktor
Vad har ni valt för Shipping från Watchhubs? DHL eller EMS?

Såg att de har Sumon för 3800:-......
 

Rber

Audemars
2-Faktor
EMS alla fyra gånger. Spårbart paket som hamnar hos ditt utlämningsställe.

Vill tro att DHL är duktigare på att se till att varorna blir ordentligt deklarerade för en ev. debitering av moms och tull. Å andra sidan är de ju för jämnan värdelösa i övrigt så jag vet inte riktigt varför jag har fått för mig det.
 

Bruset

Panerai
Håller med samtliga föregående talare. Har också handlat av den gubben, både på Tradera och Watchhubs. Inga konstigheter alls! Han brukar vara något billigare på Watchhubs än tradera. Tänk på att kronan är stark nu så passa på att handla.. ;)
 

Dobben

Omega
Fasen också! Även jag är grymt sugen på att göra en beställning från Watchhubs, och när man hör så mycket bra blir det riktigt svårt att låta bli.

Beställer man genom Tradera blir det dyrare, men säljaen står för ev. Tull/moms.
Utgår från att han inte gör det om man beställer från Watchhubs direkt, men priset är avsevärt lägre. Vet att frågan ställts tusen gånger innan men.

Hur mycket sak man räkna med i tull/moms?

I tråden förespråkas fraktsättet EMS. Varför ska man inte ta det fraktfria alternativet?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Helt ärligt, så tror jag det kvittar fullständigt. Det är ett lotteri som man inte kan påverka nämnvärt. Bara köp och hoppas på det bästa. Säljaren gör vad han kan oavsett vad du väljer för fraktsätt.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Titanesque på Tradera

La en beställning på Watchhubs.com natten till lördag och räknade såklart inte med att nåt skulle hända före måndag.
Idag tisdag var DHL här, före lunch, så att jag missade mitt paket!! :(
Men snacka om snabb leverans! Ser att paketet skickats från Watchhubs i HongKong söndag kväll och skickats via Leipzig på runt 36 timmar dörr till dörr!!
Hur många svenska nätbutiker slår det?
 

Itson

Omega
Re: Sv: Titanesque på Tradera

Camo00 skrev:
La en beställning på Watchhubs.com natten till lördag och räknade såklart inte med att nåt skulle hända före måndag.
Idag tisdag var DHL här, före lunch, så att jag missade mitt paket!! :(
Men snacka om snabb leverans! Ser att paketet skickats från Watchhubs i HongKong söndag kväll och skickats via Leipzig på runt 36 timmar dörr till dörr!!
Hur många svenska nätbutiker slår det?
Låter helt sjukt t.o.m... Gratulerar i oturen då. Missade själv posten som var här med en klocka idag. Blir att hämta den imorgon på utlämningsstället. Vill ju ha den, nu! :evil:
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Re: Sv: Titanesque på Tradera

Camo00 skrev:
La en beställning på Watchhubs.com natten till lördag och räknade såklart inte med att nåt skulle hända före måndag.
Idag tisdag var DHL här, före lunch, så att jag missade mitt paket!! :(
Men snacka om snabb leverans! Ser att paketet skickats från Watchhubs i HongKong söndag kväll och skickats via Leipzig på runt 36 timmar dörr till dörr!!
Hur många svenska nätbutiker slår det?


Jäklar grattis!

Ja snabbhet är en av budorden inom försäljning har jag fått lära mig. Får du en order ska du göra allt för att skeppa få sattans fort du kan helt enkelt.... Rent generellt är svenska nätbutiker för slappa antar jag (gäspsmiley)
 
Topp