• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Titanesque på Tradera

Marikong

Cartier
2-Faktor
Nej fan vad tråkigt att du fick vänta så länge helt i onödan...
Diffade det mycket i pris?


Nja den jag tänkte köpa utav Watchhubs var en SKX009K på jubileet, så det vart en helt annan klocka nu, typ.

Men hittade denna J till sjysst pris hos skywatches, blir nog moms på summan från dem.
Lite surt att vänta men blir nog bra till slut.

Inget ont mot titanesque eller Watchhubs för hade inte velat få en repig klocka heller, men bättre mejlkontakt hade varit önskvärt ;)
 

TonySoprano

Cartier
2-Faktor
Bumpar lite. Tänkte köpa en Seiko MM300 av denna Titanesque. 16k för klockan är låååångt under konkurrenterna. Är det reko att köpa en så dyr klocka av denna herre (då ingen gjort det innan) eller ska man leta på C24 istället?
 

Jonas.76

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Bumpar lite. Tänkte köpa en Seiko MM300 av denna Titanesque. 16k för klockan är låååångt under konkurrenterna. Är det reko att köpa en så dyr klocka av denna herre (då ingen gjort det innan) eller ska man leta på C24 istället?
Jag har gjort det, köpt en mm300 av Titanesque alltså. Gick fint. Jag fick klockan som utlovat. Fick dock inget kolli-id och mailsvar tog tid, men klockan fick jag :)
 

TonySoprano

Cartier
2-Faktor
Jag har gjort det, köpt en mm300 av Titanesque alltså. Gick fint. Jag fick klockan som utlovat. Fick dock inget kolli-id och mailsvar tog tid, men klockan fick jag :)

Fint, då blir det beställning. Hur lång tid tog det?

OT: Förutsatt att din avatar är samma på instagram och ditt namn är snarlikt, så är det delvis ditt fel att det är den klocka jag tog sikte på. ;) Dina snygga MM-bilder dyker upp på min instagram hela tiden.
 

Bozz

Panerai
2-Faktor
Bumpar lite. Tänkte köpa en Seiko MM300 av denna Titanesque. 16k för klockan är låååångt under konkurrenterna. Är det reko att köpa en så dyr klocka av denna herre (då ingen gjort det innan) eller ska man leta på C24 istället?
Jag köpte en SBBN031 av Titanesque. Efter betalning hade jag klockan 5 arbetsdagar efter att betalningen registrerats på PAYPAL. Han är seeeg på att svara på mail, jag fick trackid först när klockan låg på en godsterminal i Malmö.
Sämst i klassen på kommunikation men bäst i klassen på priset.
 

Jonas.76

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Fint, då blir det beställning. Hur lång tid tog det?

OT: Förutsatt att din avatar är samma på instagram och ditt namn är snarlikt, så är det delvis ditt fel att det är den klocka jag tog sikte på. ;) Dina snygga MM-bilder dyker upp på min instagram hela tiden.

Ha ha, tack för det (ja, det är samma) :)

Har för mig det tog en vecka eller så, DHL levererade. Jag betalade med paypal för något tryggare affär.
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Var dock medveten om att vissa fått fel klockor och ej fungerande klockor. Har beställt därifrån och då gick allt toppen men läst här på forumet om att vissa haft problem.
 

TonySoprano

Cartier
2-Faktor
Fick hem min MM300 igår, grymt pris dessutom! Allt stämmer och är i sin ordning. Titanesque är en goodguy med grymma priser och bra utbud. Leveransen tog drygt en vecka men med tanke på priserna var det värt att vänta. ;)
 
Jag har gjort det, köpt en mm300 av Titanesque alltså. Gick fint. Jag fick klockan som utlovat. Fick dock inget kolli-id och mailsvar tog tid, men klockan fick jag :)

Fick hem min MM300 igår, grymt pris dessutom! Allt stämmer och är i sin ordning. Titanesque är en goodguy med grymma priser och bra utbud. Leveransen tog drygt en vecka men med tanke på priserna var det värt att vänta. ;)

Har också beställt en MM300 i fredags. Betalade via Paypal men fick inget bekräftelsemail eller kolli-id från Titanesque. Var det så även för er? Kan jag räkna med att paketet dyker upp eller ska jag börja maila tycker ni?
 

TonySoprano

Cartier
2-Faktor
Har också beställt en MM300 i fredags. Betalade via Paypal men fick inget bekräftelsemail eller kolli-id från Titanesque. Var det så även för er? Kan jag räkna med att paketet dyker upp eller ska jag börja maila tycker ni?

Det gjorde du helt rätt i! ;)

Japp, fick ingen info överhuvudtaget, bara från paypal att betalningen gått iväg. Bad om kolli-id men fick inget svar, efter en vecka fick jag info från DHL att paketet var på väg. Mitt råd är att vara lugn och vänta, tror det tog 1,5 vecka för mig innan klockan landade.

Titanesque må ha kass kommunikation, men vad gör det när priserna är oslagbara?
 

Stryd

Cartier
Jag väntar på en SARB033, la beställningen för en vecka sedan och har efterfrågat kolli-id utan respons.
Hoppas den är skickad, uppdaterar när det händer något.

///Stefan
 

china

Torpare
Jag väntar på en SARB033, la beställningen för en vecka sedan och har efterfrågat kolli-id utan respons.
Hoppas den är skickad, uppdaterar när det händer något.

///Stefan

Du har handlat av en gangster som inte ens har registrerat sitt företag, men det är säkert billigt och bra. Förresten, har du läst tråden?
 

Stryd

Cartier
Du har handlat av en gangster som inte ens har registrerat sitt företag, men det är säkert billigt och bra. Förresten, har du läst tråden?

Ja, jag har läst tråden...

Har läst mycket på olika forum om Watchhubs under flera års tid och har även varit i kontakt med Sasha vid ett par tillfällen tidigare.
Det jag vet är att kommunikation via mail brukar vara under all kritik.

Har du egna erfarenheter av att göra affärer med Titanesque/Watchhubs?

///Stefan
 

Stryd

Cartier

Oj, hatar när folk inte uppdaterar hur det gick.... Nu gjorde jag missen själv

Klockan kom efter ca 10 arbetsdagar, noll kommunikation från säljaren. Fick ej svar på mail, valet av dhl som fraktmetod är nog endast ett sätt för säljaren att förstå att man vill ha värdet på klockan nedskrivet.
Betalade ej tull eller moms på klockan. Hoppas jag inte väcker allt för många moral/besserwissernissar med detta
Klockan skickades till mig med vanligt "airmail".

Nöjd med klockan i sig men en riktigt dålig länk drar ner totalupplevelsen.
 

JohnDoe

Rolex
Oj, hatar när folk inte uppdaterar hur det gick.... Nu gjorde jag missen själv

Klockan kom efter ca 10 arbetsdagar, noll kommunikation från säljaren. Fick ej svar på mail, valet av dhl som fraktmetod är nog endast ett sätt för säljaren att förstå att man vill ha värdet på klockan nedskrivet.
Betalade ej tull eller moms på klockan. Hoppas jag inte väcker allt för många moral/besserwissernissar med detta
Klockan skickades till mig med vanligt "airmail".

Nöjd med klockan i sig men en riktigt dålig länk drar ner totalupplevelsen.
Moral hit o moral dit. Det är helt enkelt mot forumreglerna att diskutera olagligheter här. Finns tillräckligt många som trillar förbi här o undrar om deras nystulna grejer är äkta eller flashar fakerollar. Hur du gör med tull o moms är väl din sak men inget vi behöver veta.
 
Jag beställde en SARB065 den 13 sep. Det har alltså gått 14 arbetsdagar, det är en sjukt lång väntan. Borde jag vara orolig? Jag har inte hört nått alls från Titanesque, har försökt att kontakta honom via Watchhubs men ingen svar. Har ni någon bättre mail till honom?
 
Jag beställde en SARB065 den 13 sep. Det har alltså gått 14 arbetsdagar, det är en sjukt lång väntan. Borde jag vara orolig? Jag har inte hört nått alls från Titanesque, har försökt att kontakta honom via Watchhubs men ingen svar. Har ni någon bättre mail till honom?

Hur betalade du?
Jag betalade med Paypal och efter 14 dgr och ett obesvarat mail gav jag ett ultimatum: Pengar tillbaka eller klocka inom 3 dagar, annars anmäler jag till Paypal. Dagen efter fick jag svar och refund så uppenbarligen läser han mailen även om han inte svarar.
Han har nog inget lager och ibland tar det väl lite tid att få fram klockan.
 
Hur betalade du?
Jag betalade med Paypal och efter 14 dgr och ett obesvarat mail gav jag ett ultimatum: Pengar tillbaka eller klocka inom 3 dagar, annars anmäler jag till Paypal. Dagen efter fick jag svar och refund så uppenbarligen läser han mailen även om han inte svarar.
Han har nog inget lager och ibland tar det väl lite tid att få fram klockan.

Jag betalade också via Paypal. Okey, jag tänkte ge honom nästa vecka också, sen får jag nog göra något liknade. Mailade du honom via Watchhubs hemsida eller har du hittat någon annan mail till honom direkt?
Tack för svaret :)
 
Fick nu i fredags min SARB065. Dom 5-8 dagarna i leverans tid blev 5 veckor och den utlovade internationella garantin blev "Valid only in japan". Jag har skickat ett stort antal mail och klagat på den sega leveranstiden utan svar och även nu frågat om garantin. Utan att hoppas på allt för mycket respons. Jag är inte direkt nöjd med Titanesque.
Klockan är dock väldigt fin!
 
Lägger till en bild, eftersom ett inlägg utan bild är trist!
Foto 2016-10-22 12 04 29.jpg
 
Fick nu i fredags min SARB065. Dom 5-8 dagarna i leverans tid blev 5 veckor och den utlovade internationella garantin blev "Valid only in japan". Jag har skickat ett stort antal mail och klagat på den sega leveranstiden utan svar och även nu frågat om garantin. Utan att hoppas på allt för mycket respons. Jag är inte direkt nöjd med Titanesque.
Klockan är dock väldigt fin!

Att garantin inte skulle gälla utanför Japan borde du väl redan varit medveten om? Med tanke på att det är en JDM modell. Dassigt att ljuga om det hursom. Grattis till klockan! :)
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Fick inga svar på mail och ingen klocka. Sex veckor efter beställning eskalerade jag till Paypal och fick pengarna tillbkaka efter en vecka.
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
När jag beställde försökte jag också få kontakt via mejl utan resultat. Klockan kom dock efter lång tid. Gissar att man inte vill få något strul med köp/leverans och Paypal är nog att rekommendera.
 
Topp