• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Titangris :-)

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Har flera gånger testat denna, men alltid tyckt att den varit för stor för armen..





Nu har jag äntligen tagit mitt förnuft till fånga och bestämt att det är armen som är för liten, och det kan jag ju faktiskt göra något åt med lite träning och grötfrukost etc.




Box
juhy8e6y.jpg





Vafan är detta?? Ser ju ut som något som man packar smink i eller nått :-S
yzarusap.jpg





Okej då, öppnar och kikar vad som är i.. Har jag fått fel klocka med mig från butiken?
nazu4u5a.jpg



Det är jag som lagt en trasa över, för att dra på det lite till ;-)







Aha, en oris.. Men det visste vi ju redan
u8uzama2.jpg



Här är den.. Jag gillar den bättre utan kronograf, dessutom är denna bara 49mm :)
y3y9a2e8.jpg

Handledsskott
y2adytyz.jpg


Tack till Peter på stjärnurmakarna i Farsta för en smidig affär och ett vänligt bemötande.
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Snyggt! Hojta till när du blir less. Har haft 3st Oris-dykare, tror jag ångrat varje försäljning. Fina klockor till ett bra pris.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Aha! Den där är verkligen stor. Förmodligen har du helt rätt i att den är för stor för handleden, men jag tycker att ditt resonemang i stort är rätt. Gillar du den, så bär den! Otroligt massiv klocka. Grattis!

För övrigt kan det bli lite kärvt att "träna upp" storleken på handleden. Det är ju liksom mest ben och skinn. Resten av armen däremot. Eller om du lägger på en trettio, fyrtio kilo kroppsfett, då lär handleden följa med i omkrets, men då föreslår jag träning i stället med någon förhoppning om att jag har fel när det gäller handleden. Det kommer du att leva längre av, än alternativet trettio till fyrtio pluskilon.;)

A
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Aha! Den där är verkligen stor. Förmodligen har du helt rätt i att den är för stor för handleden, men jag tycker att ditt resonemang i stort är rätt. Gillar du den, så bär den! Otroligt massiv klocka. Grattis!

För övrigt kan det bli lite kärvt att "träna upp" storleken på handleden. Det är ju liksom mest ben och skinn. Resten av armen däremot. Eller om du lägger på en trettio, fyrtio kilo kroppsfett, då lär handleden följa med i omkrets, men då föreslår jag träning i stället med någon förhoppning om att jag har fel när det gäller handleden. Det kommer du att leva längre av, än alternativet trettio till fyrtio pluskilon.;)

A
Jo jag tackar.. Kanske får hoppa över träning och hålla mig till endast grötfrukost :)
Skämt åsido så har jag inga problem att bära upp klockan. I miljön jag arbetar glider jag ganska lätt under radarn med denna :) det finns många betydligt större kastruller och stekpannor i mitt kök...
 
Topp