• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen Titoni Airmaster 21 Jewels Titoflex, Prisbump

Mark-IX

Cartier

Titoni Airmaster 21 Jewels Titoflex


Det är handuppvridning som gäller för denna.

31 mm utan krona
34 mm med krona
41 mm hög
9 mm tjock
18 mm mellan luggarna
Urverk 1902

Obs! Urverket sitter något löst i boetten. En urmakare i Göteborg har kikat på klockan lite snabbt, och han säger att något fattas som håller verket riktigt på plats. Detta är inget som påverkar tidshållningen. Jag har själv aldrig öppnat klockan för jag känner att jag inte har någon kunskap om detta. Köpte denna på ebay i höstas och bilderna 3-4 kommer från säljarens annons. Urverket går bra. Nyligen servat enligt förra ägaren.

Boetten troligen polerad. Boettens baksida ser väldigt fin ut med Titonitexten. Urtavlan matt svart, och ser som ny ut. Glaset är fint utan repor, troligen nytt. Visarna något skadade - ser som värst ut som i bild 1 (ser mycket mer ut som i bild 4). Om man stör sig på patinan visarna uppvisar - finns det nya att köpa. Svårt att fånga allt i bild.
Nytt billigare grått armband i läder ingår. Jag känner inte till någon ålder på klockan. Box och papper saknas.

Klockan har legat i en låda sedan jag köpte den, och nu hoppas jag hitta någon som är intresserad.
Ni som är intresserade känner förmodligen till TITONI.

Prisförslag 900 kr...ändrar till 600 kr + frakt.
Ingen retur

Titoni2.jpg
Titoni3.jpg
Titoni4.jpg
Titoni1.jpg
 
Senast ändrad:
Topp