• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tjuvjävlar!

P

Philippe Stern

Guest
Stackars sate. Hoppas han hade specialförsäkring.

image.jpg
 
P

Philippe Stern

Guest
Borde gå. Finns många specialkamror kring Stureplan. Nu får f-n polisen stoppa dessa tjuvar.
 

Rivalen

Rolex
Man blir så j-vla trött. Hur får man stopp på detta?

Måste det vara rån med hot/vapenhot för att komma uppåt på polisens priolista?
 
Usch, hoppas verkligen de får fast dessa tjuvar/rånare.
Kan bara hoppas på att den där pjäsen gör det någorlunda lätt att spåra (borde vara färre high-end rollar ute på marknaden).
 
P

Philippe Stern

Guest
Förresten, hur kommer det sig att killen med en klocka för 400k GÅR hem från krogen? Jag som flashar min 40k-klocka på krogen har i alla fall vett att ta en Taxi om jag ska hem packad mitt i natten.

Han kanske bodde i närheten. När jag är packad tar jag på mig fulklockan. Trist, men så tänker jag nu för tiden.
 

David

Bödeln
Förresten, hur kommer det sig att killen med en klocka för 400k GÅR hem från krogen? Jag som flashar min 40k-klocka på krogen har i alla fall vett att ta en Taxi om jag ska hem packad mitt i natten.

Eh, jag går om jag vill.

Slödder ska inte bestämma vad jag får och inte får göra.

Vilken guld Rolex är värd 420 000 kr??

Det finns 56 Rolex-referenser med ett svenskt listpris som överstiger 400k.
 
P

Philippe Stern

Guest
Stureplan har 7 specialkameror. Ganska bra upplösning och de spelar in material. Här bör man kunna finna tjuven. Polisen borde verkligen kunna fixa detta fall. Ut med bilden på tjuven så allmänheten kan hjälpa till att få dit parasiten.
 

Strauss

Omega
2-Faktor
Samma grej hände mig för två veckor sen. Visserligen inga 420k. Men en Panerai för runt 50k. Polisen la ner det direkt även fast det finns kameror på hela jakobsbergsgatan.. :/
 

notnA

Omega
Skickliga jävlar. De måste verkligen ha ett öga för klockor och vara fingerfärdiga. Det hade varit intressant att få reda på hur de arbetar. Har de spotters som söker efter lämpliga offer ute på lokal och sedan en som gör själva stölden/rånet? Jag gissar att klockorna lämnar landet för försäljning utomlands.
 

Paneraiman82

Cartier
2-Faktor
Har man stora handleder kostar det extra med ett gäng guldlänkar till skydweller (Känner han som blev av med den)
Detta är förjävligt att man inte ska kunna köpa fina saker utan att bli av med dem. Tur det finns försäkringar!
Ha en fin kväll:arghh:
 
Topp