• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tjuvjävlar!

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Realistiskt, njää.. Det håller jag med om. Självklart vill vi alla olika saker och har olika förutsättningar och värderingar, men i en "perfekt värld" kanske det inte skulle vara ett problem kan man ju hoppas.

SIDA chefer och apanage är en helt annan diskussion. Delar dian uppfattningar med i ett annat rum. Vist är det en del av livet, men blir så bitter bara..

Kanske är för ett annat rum men är ju solklart stöld det med. Inte heller här hjälper övervakningskameror. :bored:
 

TCB

Cartier
Det är för många som blivit av med klockor i områdena runt stureplan för att det ska vara en slump. Rån är ju ett "gammalt" problem men att det kommer fram fingerfärdiga ficktjuvar och plockar av folk klockor får ses som ett relativt nytt inslag. De är mycket skickliga. En kille som jag känner till vart av med sin då han var spiknykter, det var dessutom mer sen eftermiddag än kväll. Kom fram en kille med en karta, talade engelska och bad om hjälp med en vägbeskrivning. Sen var klockan borta.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Knappast om personen i fråga är en helt vanlig hängiven klockentusiast, och inte arvtagare till ett affärsimperium.

Efter att jag köpt min första klocka blev jag tvungen att äta fulimporterade nudlar i månader.

Lika dumt som de som påstår att en Porscheägare har råd med böter. Många som har en hobby offrar allt för den och får avsäga sig det mesta annat.
 

Whedda

Rolex
Förresten, hur kommer det sig att killen med en klocka för 400k GÅR hem från krogen? Jag som flashar min 40k-klocka på krogen har i alla fall vett att ta en Taxi om jag ska hem packad mitt i natten.

Antar att du tycker att man får skylla sig själv som tjej om man blir våldtagen och har utmanande klädsel?

Det handlar väl om att inte behöva vara rädd att gå hem i en stad som Stockholm?

Skall man tänka så är det ju lika bra att aldrig ens gå utanför dörren med klockan då detta kunnat hända och har hänt när som på dygnet.

Självklart tänker även jag på vad jag tar för klocka om jag skall ut på krogen då ens omdömme riskerar att försämras men det känns jävligt märkligt att kritisera ägaren för att ha promenerat hem när han äger en så dyr klocka?
 

shark

Breitling
ruttet för 5 år sen va jag vid medborgarplatsen rätt full efter krogen satt mig i parken där och sen kom det 3 mörka personer och satt sig och prata med mig trevliga va dom ochså sen gick dom helt plötsligt sen efter ett tag när jag skulle traska vidare så märkte jag att min guld kedja på 18k 40g va borta från min hals har inte en aning hur dom fick upp den men jag märkte ingenting så dom är jäkligt duktiga
 

mjian

Omega
Antar att du tycker att man får skylla sig själv som tjej om man blir våldtagen och har utmanande klädsel?

Det handlar väl om att inte behöva vara rädd att gå hem i en stad som Stockholm?

Skall man tänka så är det ju lika bra att aldrig ens gå utanför dörren med klockan då detta kunnat hända och har hänt när som på dygnet.

Självklart tänker även jag på vad jag tar för klocka om jag skall ut på krogen då ens omdömme riskerar att försämras men det känns jävligt märkligt att kritisera ägaren för att ha promenerat hem när han äger en så dyr klocka?


Det är inte rätt åt dom men man kan inte vara naiv utan man får inse att det förekommer och göra sin egna riskbedömning och jobba utifrån den.
 

TCB

Cartier
Intressant sammanträffande att det verkar vara så många stölder av dyra klockor centrerat till områdena kring stureplan och på så kort tid.

Tjuvarna verkar vara veta vad de letar efter, ska bli kul att se vilka det är som ligger bakom.

Givetvis så nysstas detta upp på sikt.
 

Whedda

Rolex
Det är inte rätt åt dom men man kan inte vara naiv utan man får inse att det förekommer och göra sin egna riskbedömning och jobba utifrån den.

Det må så vara men argumentationen kan lika väl översättas på lättklädda tjejer och sexualförbrytare.

Sen säger jag inte att det inte förekommer men att man inte skall skuldbelägga ett offer för att personen valt att promenera hem. Dyr klocka eller ej...Det är centrala Sthlm vi pratar om i Rios slum...
 

Ponlarsson

Panerai
Intressant sammanträffande att det verkar vara så många stölder av dyra klockor centrerat till områdena kring stureplan och på så kort tid.

Tjuvarna verkar vara veta vad de letar efter, ska bli kul att se vilka det är som ligger bakom.

Givetvis så nysstas detta upp på sikt.
Lär bli ett jäkla förundersökningsprotokoll. Inte sällan de hamnar på mer än 10 000 sidor i den här typen av ärenden.
 
Topp