• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tom Selleck och GMT Master!

Någon mer än mig som sitter bänkad 08:00 Lördag och Söndag för att kolla Magnum P.I?
Sexan har äntligen justerat sändningstiden från 07:00 till 08:00, så nu är det sovmorgon på helgerna. :woot:

Bilderna är tagna från någon tjommes Rolexblogg.

Tom-Selleck-as-Magnum-PI-Rolex-GMT-Master.jpg


Tom-Selleck-Magnum-Rolex-GMT-Master.jpg


Magnum-Rolex-GMT.jpg



I serien Jesse Stone (30 år senare) kan man också se samma man med samma klocka.

Tom-Selleck-Today.jpg


Tom-Selleck-as-Jesse-Stone-Rolex-GMT-Master.jpg


Jesse-Stone-Tome-Selleck.jpg




Jag konstaterar härmed att såväl Mr.Selleck som hans trogna GMT Master har åldrats med värdighet, och jag räknar redan ned inför morgondagens avsnitt av min favoritserie Magnum PI. :woot:


Edit:

Som ni kanske har sett så letar jag febrilt efter en GMT Master, inspirerad av detta.

4_11_c_full.jpg


Magnum rattar Robin Masters röda Ferrari 308GTS i serien, och jag hoppas sjväla tt jag kan bli en hundradel så cool när jag själv har rätt klocka på armen.


Även om jag diggar SAn som fan så är det helt fel i när jag ska åka ut och köpa glass på byn. :(
Så hjälp mig att hitta en fin GMT nu! :woot:
 
Håller fortfarande vid ang mustachen :)
Bra serie men slår inte Miami Vice.


Visst, jag håller kanske med.
Speciellt om man kollar pilotavsnittet på Miami Vice med Phil Collins - In the air tonight.


Detta mina vänner är det bästa som någonsin producerats och sänts.
Kolla omgivningen, musiken, bilen och dialogen. Det är helt jävla sjukt. :eek:


Edit:
Även om jag har sett det här klippet kanske 1000 gånger så är det bara bättre för varje gång.
Helt - Jävla - Sjukt

:eek::woot::cool:
 

AndyK

Cartier
Har missat att Magnum går. :banghead:Får bli en djupdykning i Viaplay och se om avsnitten finns där.
 


Yes, tyvärr bara en F430, men jag jobbar hårt för en 458a så småningom. Dessa jävla klockor kommer dock emellan titt som tätt. :eek:

Jag tog några bilder nu idag och jag håller på att justera fjäderbenen så att åkhöjden blir bra till dom nya fälgarna. :D










Passade på att knäppa en bild på hojjen då jag ändå var ner.
Om det är någon som vill köpa dödsmaskinen av mig så tar jag gärna en klocka i inbyte. Pengar upp och ned går bra, helst Rolex. :D
FZ1-N, 08a ~1500 mil och svensksåld. Extremt bra skick även om man synar med lupp. Värde ~65k. Säljes nybes och nyservad.
 

Målarn

The Steak
Yes, tyvärr bara en F430, men jag jobbar hårt för en 458a så småningom. Dessa jävla klockor kommer dock emellan titt som tätt. :eek:

Jag tog några bilder nu idag och jag håller på att justera fjäderbenen så att åkhöjden blir bra till dom nya fälgarna. :D










Passade på att knäppa en bild på hojjen då jag ändå var ner.
Om det är någon som vill köpa dödsmaskinen av mig så tar jag gärna en klocka i inbyte. Pengar upp och ned går bra, helst Rolex. :D
FZ1-N, 08a ~1500 mil och svensksåld. Extremt bra skick även om man synar med lupp. Värde ~65k. Säljes nybes och nyservad.

Din F430 är löjligt Snygg måste jag säga :)!!
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Yes, tyvärr bara en F430, men jag jobbar hårt för en 458a så småningom.

Jag tog några bilder nu idag och jag håller på att justera fjäderbenen så att åkhöjden blir bra till dom nya fälgarna. :D

Den ser nästan lite väl låg ut för att funka bra, snart dags att valsa skärmkanterna liksom, men jag måste säga att jag gillart! Snyggt går före praktiskt ibland!

Löjligt snygga fälgar, vad är det för några?

430:n är ju en fantastisk bil men har förstått att Italian är ännu mysigare, har tyvärr inte lyckats prova någon sån än dock.

//Johan
 
Den ser nästan lite väl låg ut för att funka bra, snart dags att valsa skärmkanterna liksom, men jag måste säga att jag gillart! Snyggt går före praktiskt ibland!

Löjligt snygga fälgar, vad är det för några?

430:n är ju en fantastisk bil men har förstått att Italian är ännu mysigare, har tyvärr inte lyckats prova någon sån än dock.

//Johan

Jag får hem ett valsverktyg till veckan så att jag kan valsa bakskärmarna litegrann.
Fälgarna heter ADV.1 och denna modell är en smidd aluminiumfälg där man har fräst ur överflödigt material för att få den så lätt som möjligt. Serien heter SL (SuperLight) och hjulen känns väldigt lätta och trevliga när man monterar dem iaf. Man beställer dom helt och hållet som man själv önskar, även bredd, storlek och inpressning. :)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Jag får hem ett valsverktyg till veckan så att jag kan valsa bakskärmarna litegrann.
Fälgarna heter ADV.1 och denna modell är en smidd aluminiumfälg där man har fräst ur överflödigt material för att få den så lätt som möjligt. Serien heter SL (SuperLight) och hjulen känns väldigt lätta och trevliga när man monterar dem iaf. Man beställer dom helt och hållet som man själv önskar, även bredd, storlek och inpressning. :)

Ah, misstänkte nästan att det var ADV. Riktigt snygga och grym 'dish'. Bra val för gatåka!

Är det nåt som om möjligt är mer upphetsande än dinkor så är det schyssta, snygga och funktionella bilprylar.

//Johan
 

Johan M

Cartier
Okej om Tom Selleck har en GMT får jag nog ta och skaffa mig en själv någon dag! Har du koll på om Higgins har någon klocka?

Schysst också att Tom Selleck är en OWG.
 

Bolio

Panerai
Finns en på Uret Vintage som ser helt ok ut.

Lycka till med att hitta en så kombon blir komplett sen är det bara till att odla mushen ;) .
 
Okej om Tom Selleck har en GMT får jag nog ta och skaffa mig en själv någon dag! Har du koll på om Higgins har någon klocka?

Schysst också att Tom Selleck är en OWG.



Higgins verkar köra någon obskyr digital historia, tidstypisk naturligtvis.
Tyvärr sträcker sig mina små kunskaper ej något inom det området, så jag måste nog överlåta den frågan till någon annan.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Fantastisk fin bil du har! 430 Scuderia är den grymmaste bil jag har kört.

Även Luca di Montezemolo, Italiensk Playboy, näringslivsman och Ferraris ordförande, har setts med en Gmt Master i fyra decennier .
 
Topp