Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Topp 3 Basel 2015

Diskussion i 'Diskussion' startad av yonsson, 22 mars 2015.

1. yonsson
    Trådstartare

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    yonssons topp tre:

1: Rolex OP, 39mm
    image.jpg
    Grym! Clean, perfekt storlek, sunburst. Klockren vardagsklocka!

2: Nya vintagedykarn från Oris.
    image.jpg
    40mm kärlek. Synd med fakepatina, men det kan jag nog överleva. Bra pris.

3: Nya Sinn 104 st sa A
    image.jpg
    Roligare än den förra 104, men samma specifikationer och samma boett. Inte en perfekt klocka, men en klockren instegs-Sinn.

Så... 2015 måste ju vara instegsklockornas år. Alla tre klockor verkar vara grymma instegsklockor för rimliga pengar i förhållande till märkenas andra modeller. Skulle kunna tänka mig alla de tre klockorna. :)

P-A, jabla, Grafton och 28 andra gillar detta.
  2. AdamST

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    Jag vill också vara med och leka! (Alla bilder skamlöst stulna från instagram)
    Min nummer 3:
    image.jpg
    Den blåa tudor pelagos är modig, och det nya in-houseveeket för bara 2lax till är beundransvärt.
    På plats nummer 2:
    image.jpg
    Retro-Oris! Sjukt snygg, första klockan där en beige lume verkligen tillför till klockans estetik. Oris var riktigt bra i år, men den här toppar allt
    Och plats nummer 1:
    image.jpg
    Rolex DD 40. Äntligen en större DD som inte ser helt galen ut. GRYMT nytt urverk och en tavla på denna platinavariant som heter duga

Gillade även den nya snobbenspeedyn, 39mm OP, Globemastern, och såklart den vackra YMern!

Seikosthlm, ROB-1832, Palenkovich och 4 andra gillar detta.
  3. Taxman

Taxman Friends of KS

Den Rolex OP är verkligen sjukt snygg! Lite synd att den saknar datum tycker jag (om man ska ha den som vardagsklocka) men samtidigt gör det tavlan renare. Väldigt härliga färger också som ger ett diskret intryck och exklusivt utseende.

4. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Detta är jätte svårt,det finns hundratals av :eek: image (14).jpg HM_Perpetual_Moon_1GLAR_I01A_C122A_.jpg 1111.jpg tusentals som jag tycker är fina ,vackra, dyra,mm. Valde ändå dom här 3 stycken.......:)

Jens och leben gillar detta.
  5. Hebbe

Hebbe Friends of KS

När kommer dessa finnas hos AD? Rolexen ser ju jäkligt bra ut. Kan vara bra för mig då jag kände att DJ blev för liten

leben, joey och yonsson gillar detta.
  6. Icaras

Icaras Biskop

Från:
    De skånska skogarna
    Tudor Pelagos Svart eller Blå. Ingen jättestor förändring till synes på den svarta men det nya urverket är ett stort plus, osäker på hur den blåa ser ut IRL. Synd med texten på tavlan annars är designen perfekt och prisökningen minimal :)
    Tudor Pelagos (In-house).jpg
    Tudor Pelagos Blue Top (In-house).jpg
    Tycker nya Snoopy Award ser tuff ut! Hade Omega inte skitit ut mediokra LE:s flera gånger om året tror jag att denna hade fått mer uppmärksamhet. Enda jag kanske hade skippat är filmcitatet mellan 12-15 även om linjerna där har sin bryter ut på ett charmigt sätt. Lysmassan på snoopy... :woot:
    Omega Speedmaster Snoopy Award.jpg
    Omega Speedmaster Snoopy Award (Back).jpg
    Tycker liksom många andra att denna var riktigt cool - trots fake patinan och den klena tätheten på 100m. Glasspinne-visarna och lollipop-visaren passar bra med resten av tavlan/klockan. Kan inte klaga på priset, en värdig utmanare till Longines Legend Diver :).​
    Oris Diver Sixty-Five.jpg
    Finns farlig massa fler klockor från Basel '15 som ser riktigt bra, men jag fick ju bara välja 3 och de flesta är så satans dyra :p
    Största missen tycker jag nog ändå är plopparna på OP, alldeles för tydliga.

Affe och leben gillar detta.
  7. aleks

aleks Friends of KS

Min nummer 1:

image.jpg

paradis, vikgul, box och 18 andra gillar detta.
  8. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    Ska man vara korrekt paradis så är Arnold & Son klockan inte något Basel nyhet då den funnits nått år.. men, den var ju där och tog för sig, så den kanske får räknas ändå :)

leben, paradis och yonsson gillar detta.
  9. Gold

Gold Borgare

Från:
    Lund
    En topp 3 känns överflödigt. Behövs bara en. Patek Philippe 5711/1R. BOOM! Game over.

image1.PNG

Sullstrom, Omen, jabla och 22 andra gillar detta.
  10. AdamST

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    Den är verkligen snygg, men var det någon ändring utöver den bruna tavlan?

11. Gold

Gold Borgare

Från:
    Lund
    Länken. Tidigare har den bara funnits på läder i roséguld AdamST

yonsson och AdamST gillar detta.
  12. AdamST

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    Aa det hade jag missat! Den är riktigt grym Nautilusen, särskilt på länk :)

13. JayJay

JayJay Biskop

1. Nomos Minimatik. Äntligen 100% in house. Hade föredragit om den var 1,5mm större men det har jag överseende med.

2. Rolex OP 39mm. Kommer sälja som smör.

3. Omega Speedmaster Snoopy. Inget man har som enda klocka kanske men riktigt många charmpoäng.

F-L-P, Oskiva och Ryttaren gillar detta.
  14. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    Vore jag en person som bar dressare så skulle denna ligga långt upp på listan.

paradis, Sullstrom, Calfen och 16 andra gillar detta.
  15. richard1991

richard1991 Stadsbo

Från:
    Stockholm
    1. Longines Pulsometer Chronograph
    x580x9999_Longines_Pulsometer_02.jpg

2. Oris Diver Sixty Five
    Oris Diver Sixty-Five.jpg

3. Omega Globemaster
    Omega-Globemaster-Co-Axial-Master-Chronometer-hands-on-aBlogtoWatch-25.jpg

Carlton, Icaras och yonsson gillar detta.
  16. Molle

Molle Kambei Kobra Kai

+1

Gold gillar detta.
  17. Mrsheepshooter

Mrsheepshooter Präst

Från:
    Stockholm.
    Det blir samma topp 3 för mig! Tre grymma dinkor. :)

yonsson gillar detta.
  18. _jonte

_jonte Friends of KS

1. Globemaster på länk.

2. Blå Pelagos

Thats it...

marconimotet och Icaras gillar detta.
  19. BCKSTRM

BCKSTRM Friends of KS

Jag gillar verkligen Orisen men... Jag är inte överens med designern när det kommer till siffrorna. Den inverterade lumen stör mig liksom... Någon som vet pris? (Ber om ursäkt om det står i ngn annan tråd)

20. StrawberryFields

StrawberryFields Sir Notalot

Från:
    Jordgubbsranchen
    Spännande med en 40mm DD med ett nytt urverk. Undrar hur lång tid det kommer ta innan DDII försvinner ur produktion nu.

Inte med de visarna, sorry.

21. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Globemaster med den blå tavlan (bra för plånboken att den inte finns i YG/rose med blå tavla), nya YM, sen är Arnold&Son's nya kreationer helt off the hook också.

22. Warwian

Warwian Stadsbo

Från:
    Göteborg/Borås
    1. Omega tog hela showen för mig med den fullträff som är Globemaster. En perfekt modernisering av deras Constellation- och Globemaster-modeller.

2. H. Moser & Cie:s Venturer Small Seconds med vit tavla och romerska tecken.

3. Ulysse Nardin Anchor Tourbillon. Med tanke på de vansinnigheter märket vanligen lanserar vad gäller design är det skönt att se något mer klassiskt och med argumenterbar anknytning till företagets historia.

Jag tycker nog faktiskt att den påminner en aning om en av mina egna klockor från märket. Denna är från 30-talet och har också emaljtavla (urmakarens bild).

Grafton, Rozzy, Icaras och 4 andra gillar detta.
  23. M021

M021 Friends of KS

Brukar inte vara den som är den, men denna testade jag för 1,5år sedan, ingen PP expert så kan ha missat något [​IMG]

StrawberryFields gillar detta.
  24. JEK

JEK Stadsbo

Det är en 5980 den nya är en 5711, dvs olika referenser.

Gold och M021 gillar detta.
  25. Sundström

Sundström Friends of KS

Tycker det var väldigt mycket kul nyheter detta året!

Svårt att välja bara tre favoriter, men dessa har verkligen fastnat på näthinnan!

10550054_10153065276107900_4408527015337889926_o.jpg CO_Globemaster_3-4_130.33.39.21.03.001.jpg image.jpg

Nicbex, Mille79, yonsson och 1 annan gillar detta.
  26. Axwell

Axwell Bonde

hmm..
    Måste nog säga att Oris får ta hand om 3:e platsen. Normalt är reissues inget som faller mig så mycket i smaken men måste säga att det är något med den här som gör att den känns riktigt välbalanserad och schyst!
    OrisDiverSixty-Five-09.jpg

2:a i år får nog bli Tudors nya Pelagos. Diggar den blå fast vill nog helst klämma på den i verkligheten innan man gör ett säkert uttalande då det känns som att färgen diffar rätt mycket på olika bilder. Stort plus även att dem har tryckt i inhouse för en i sammanhanget liten extra summa!
    Tudor-Pelagos-Blue-Baselworld-2015-5.jpg

Då var det bara guldmedaljen kvar på pallen att dela ut! Guld är normalt inte mitt första val, (än i alla fall.. ;) ) men måste säga att när jag såg den här var det kärlek vid första ögonkastet! Tycker Rolex har prickat grymt med den nya YM, ruggigt fint balanserad! Tror det är ett klockrent val om man är ute efter något av ädlare metall men samtidigt inte vill flasha för mycket! Vid närmare koll tycker jag dock nya oysterflexet ser ut att komma ut lite väl långt från armen men det är såklart svårt att veta om man själv inte haft den på armen! Sammanfattningsvis, en riktig drömklocka! :cigar:
    Rolex-Yacht-Master-116655-everose-rubber-2.jpg

Nicbex, paradis och Paneraiman82 gillar detta.
  27. Kim

Kim Friends of KS

Från:
    Stockholm
    En värdig vinnare! Har försökt googla mig fram....men när släpps den i butik?

28. yonsson
    Trådstartare

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Ingen aning, men snygg är den!

paradis och Kim gillar detta.
  29. Mille79

Mille79 Trollungen

Wow första Rolexen tom jag tycker är snygg:)

Kim gillar detta.
  30. Nicbex

Nicbex Biskop

Globemaster och Oris Divers Sixty-Five är de två klockor som fick mig att haja till iaf. Urtavlan är helt magiskt snygg på Globemaster och Oris retroklocka är udda på ett mycket positivt sätt. 100 m är dock för lite för mig för att klassas som en riktig dykare, trots retrokänsla och whatnot.

Tobias Eriksson gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield