• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Tourist Vintage dressare 500 kr

Silon

Omega
Säljer av några klockor nu och näst på tur är denna fantastiskt fina vintage klocka Tourist Praesident. Priset som jag hade tänkt mig är 700 550 500 kronor skickat med posten.

Klockan håller tiden bra, den saktade sig 29 sekunder under 24 timmar. Den har ett härligt och högt tickande.

Plexiglas utan repor.
Boetten är riktigt fin och välbevarad. Utan några hack eller andra skador.
På baksidan av boetten står det Swiss made, Incablock, Waterproof, Stainless steel och Antimagnetic.
18 mm mellan bandhornen, boetten mäter 35 mm utan krona.

Jag vet inte årtal men skulle gissa på att den är tillverkad någon gång under 60-talet. Klockan kommer på det relativt nya läderbandet enligt bilderna (endast använt ett fåtal gånger).

Har ni några frågor eller liknande så är det bara att dra iväg ett pm.

/ Gustav

4mFUiXW.jpg

24fRms9.jpg

FmbvXvr.jpg

gFRgIyA.jpg
 
Topp