• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Träna (läs:gymma) med sin sportrolex?

Mauritz

Rolex
Klart man ska köra med Rolex när man tränar förutsätt att man kan, sen om det är coolt eller inte får andra avgöra. Vad tycks om feta guldlänkar på 300-400gr, hör det hemma på gym? Vem bryr sig! Sluta kolla vad andra har på sig och koncentrera dig på träningen istället.
Keep up the good work....
 

Johanw

Cartier
Jag gymmar alltid med mina klockor och då två olika med plexi. Om en klocka kan bli certad för att åka till månen och en annan ska klara att dyka ett antal hundra meter så bör dom klarar att vara i en miljö där dom ändå inte kommer utsätta för någon större belastning. Jag anser att man köper en klocka för att använda den, speciellt om den anses vara en sportmodell. Vill man ha ett smycke kan man gå till Guldfynd.

e71a76e3-f657-4d09-b701-f960cf7d4d67_zpsb0120f39.jpg
 

Nexus

Panerai
Lämna rollen i lämpligt värdeskåp tillsammans med plånboken och annat dyrt krafs och byt om till quartzbeater. Funkar fint för mig i alla fall.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Gör som man själv känner för, det är bara en klocka. Bryr mig personligen inte vad folk har på handleden. Finns ju värre beteenden på gym. Flexbögar framför spegeln, folk som tar upp en maskin och snackar i telefon istället osv osv.

Skickat från min LG-P500 via Tapatalk 2

Flexbögar? Du menar idioter som står och spänner sig i spegeln...

Känns rätt så stenåldern att använda bög som suffix för att beskriva något negativt...
 

babanker

Panerai
Hade jag ägt en dyrare klocka så hade jag inte lämnat den i något "värdeskåpen" där jag tränar. Är man rädd att repa den kanske man kan köpa någon fin klocketui att ha runt halsen eller dylikt, likt många har för mobilerna.

Kul hur mycket upprörda känslor dessa "gymflexbögar" genererar. Det är väl ändå någonstans naturligt att flexa? Människor flexar kläder, klockor, bilar, poesi, intellekt. Man kan väl till och med flexa antiflex? Låt folk flexa bäst dom vill så länge flexet inte är av ondo för andra.

Blir man bitter av "flexbögar" som speglar sig på gymmet så kanske man själv ska börja se sig i spegeln lite oftare.

Kolla den här jävla flexjäveln. Hatar honom...
QJP0cSV.jpg


BYAAAAAAAAAAAAAH!
 

Jonazid

Omega
Flexbögar? Du menar idioter som står och spänner sig i spegeln...

Känns rätt så stenåldern att använda bög som suffix för att beskriva något negativt...

Har flertalet homosexuella vänner och ingen av dom har reagerat ännu utan använder uttrycket själva.

Men sen är ingen av oss politiskt korrekta.

Skickat från min LG-P500 via Tapatalk 2
 

Jonazid

Omega
Självfallet får människor visa upp sig. Dock kan man välja sina platser utan att hindra andra i deras träning. Brukar finnas speglar där inte redskap finns. För om man ägnar sig mer tid att titta sig själv i spegeln än att arbeta fysiskt så är det ett störande moment. Iaf förr oss som är såpass självsäkra att vi inte bryr oss vad andra tycker utan gör det för våran egen skull. Vare sig det gäller våran kropp, vår bil, klockor eller kläder. Testa det någon gång.



Skickat från min LG-P500 via Tapatalk 2
 

MBx

Cartier
Är det inte värre att ha ett dykarur på kontoret än ett sportur på gymet?;) Ingen jag känner som har en Breitling har flygcert...:blackeye: De som har flygcert har andra klockor...:bored:

Om folk har dyra klockor på gymet stör inte mig mer än folk i allmänhet utanför gymet. Och det är sällan jag stör mig på någon.:angel:

/M
 

vekktah

Cartier
Kör alltid (när jag väl tar
Mig till gymmet) kabel och då ligger (i många övningar) greppets skaft precis på en eventuell klocka. Därför inte klocka eller en G-shock på flaskan. Övriga övningar kan jag inte se något stort problem mer än att jag har mina rolex lite skönt slappt och det skulle bara störa mig om den dinglade runt då. Sen vill jag inte sitta i bastu med klocka heller. Utöver detta finns ju säkerhetstänkandet. Alla gym jag kört på har någon gång haft problem med uppbrutna skåp.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Har man en sportrolex ska man väl sporta med den, sen ska man väl se bra ut på gymmet med! Kör!
 

Weberg

Audemars
Ett varningens finger dock! Den räfflade delen på (de flesta) hantlar och stänger är en riktigt dräpare när det gäller att repa fina smycken. Nu är väl just den delen inte så stor risk att komma åt med klockan, men har du en dyrare ring kan det vara värt att lägga på minnen. Har själv repat bröllopsringen rejält.
 

vekktah

Cartier
Ett varningens finger dock! Den räfflade delen på (de flesta) hantlar och stänger är en riktigt dräpare när det gäller att repa fina smycken. Nu är väl just den delen inte så stor risk att komma åt med klockan, men har du en dyrare ring kan det vara värt att lägga på minnen. Har själv repat bröllopsringen rejält.

Ringen knyter jag alltid fast i skosnöret. Att köra lats/rodd/whatever
med ring ger ju bara sår/sabbad ring.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Säg såhär: Om jag endast hade en sketen asiatisk plastklocka som pappa vunnit på bingo, skulle jag vilja ha den på gymmet?
Det handlar väl lite om att flasha eller........?
 
tränar alltid med klocka, gmt 2 TT och det funkar utmärkt, sportrolex e bruksur o bör därför brukas:)
 
Senast ändrad:

daveid

Cartier
2-Faktor
Jag har ofta på mig klockan på gymmet numera. Känns inte värt risken att lägga den i skåpet och ofta så ska man göra saker både innan och efter gymmet, tråkigt att lägga pengar på klockor och sedan avstå att använda dom, ibland en hel dag, pga träning. :)
 

Moffan

Panerai
2-Faktor
Du vill komma åt köp och sälj antar jag ? Två idiotbumpar på ett år gamla trådar :cool:
Edit: Tre år gammal...
Tröttnar du aldrig på att försöka platta till folk på det här forumet?
Låt folk bumpa som dom vill, din idol Phille Stern är väl mästerbumparen på det här forumet, men honom kritiserar du inte.
Kan du inte bara fatta att det kanske är personer som är gryende i sitt klockintresse och kanske behöver bli lite varma i kläderna med enklare inlägg. Otacksamt då om dom skall kritiseras för att dom överhuvudtaget gör inlägg. Och so what om dom vill komma åt Köp och Sälj, bättre dom säljer här än på Blocket kan jag känna. En hygienfaktor.
I övrigt, klart man tränar med klocka, känner mig snyggare då helt enkelt.
 
Topp