• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Träna (läs:gymma) med sin sportrolex?

Khoma

Cartier
2-Faktor
Tröttnar du aldrig på att försöka platta till folk på det här forumet?
Låt folk bumpa som dom vill, din idol Phille Stern är väl mästerbumparen på det här forumet, men honom kritiserar du inte.
Kan du inte bara fatta att det kanske är personer som är gryende i sitt klockintresse och kanske behöver bli lite varma i kläderna med enklare inlägg. Otacksamt då om dom skall kritiseras för att dom överhuvudtaget gör inlägg. Och so what om dom vill komma åt Köp och Sälj, bättre dom säljer här än på Blocket kan jag känna. En hygienfaktor.
I övrigt, klart man tränar med klocka, känner mig snyggare då helt enkelt.
Han tillför åtminstone något. Dessa personer necro bumpar tre år gamla trådar ( oftast flera korta inlägg per dag i gamla trådar ) endast för att komma åt KoS. Du lär se att de inte kommer vara direkt aktiva med inläggen efter de fått tillgång att sälja...
 

jupe

Breitling
Skulle aldrig gymma med en klocka. Idag tex. så körde jag med tyngre hantlar och dom ligger tight till mot handlederna när man ställer tillbaka dom. Möjligtvis hade det varit för stöldrisken i så fall men nej.
 

Moffan

Panerai
2-Faktor
Han tillför åtminstone något. Dessa personer necro bumpar tre år gamla trådar ( oftast flera korta inlägg per dag i gamla trådar ) endast för att komma åt KoS. Du lär se att de inte kommer vara direkt aktiva med inläggen efter de fått tillgång att sälja...
Ja va fan, kanske är det så.
Den här tråden hade varit roligare med lite svettiga wrist shots från diverse gym runt om landet.
 

Poppe

Cartier
Ja va fan, kanske är det så.
Den här tråden hade varit roligare med lite svettiga wrist shots från diverse gym runt om landet.
Men det är där moment 22 infinner sig. Man tar aldrig bilder på gymmet :) I övrigt förstår jag inte tråden, hur gammal den än är, man tränar väl med vad som är bekvämt.
Har tränat med alla klockor förutom dom med läderband, mest för att jag svettas mycket. Rolexen är ju inte optimal, men glömmer man byta är det bättre än att lämna i skåpet. Oftast kör jag en gammal Invicta på gummi som träningsklocka.
 
är det din "gris" klocka ja då gymma med den. Jag kan helt ärligt säga att en sliten stål submariner med lite ärr är otroligt sjysst och manlig framförallt....
 

Jonas.76

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Gammal tråd, då passar en gammal bild på en nu såld klocka :) (ingen sport-Rolex jag vet)
image.jpeg

Kanske ska tillägga att jag alltid tränar utan klocka, den skulle mest kännas ivägen samt stor risk för att den blir misshandlad i onödan.
 

Aelgen

Omega
Kör alltid med min DSSD pga stöldrisken av att lämna den i skåpet helt enkelt. Kan tilläggas att Glidelocket är helt magiskt på denna front, bara att släppa upp lite när det börjar bli varmt och man börjar få pump.
 

Calfen

Panerai
Gymmar alltid med SDn på! Engång lämna jag min förra hubbe i skåpet och låset blev klippt! Dock missa de klockan och tog bara plånboken och mobilen. Hade klockan i en annan ficka :)
 

D'orB

Omega
Ni som tränar med klocka med länk, ni känner inte att ni belastar länken onormalt hårt och stretchar den? Själv gymmar jag aldrig med mekanisk klocka men tycker det är lite coolt när någon annan sportar tex en sportrolle
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Jag tränar alltid med med min submariner. Länken sitter bekvämt & jag märker inte av klockan mer än normalt.

Däremot har jag tränat med andra klockor som inte har varit väldigt obekväma.

Att lämna klockan i ett skåp med hänglås känns inte direkt som ett bra alternativ. Täcker ens försäkringen en sådan grej?
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Han tillför åtminstone något. Dessa personer necro bumpar tre år gamla trådar ( oftast flera korta inlägg per dag i gamla trådar ) endast för att komma åt KoS. Du lär se att de inte kommer vara direkt aktiva med inläggen efter de fått tillgång att sälja...
Jag skrev också korta inlägg överallt, typ "grattis", "snygg klocka", osv för att komma åt köp och säljsidan. Sedan blev jag fast och fortsatte skriva mer kvalitativa inlägg. Men jag kan bara tala för mig själv. :)
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Tar på klockan på morgonen och tar av den på kvällen, oavsett aktivitet under dagen.

Anpassar inte klockvalet efter hur dagen kommer bli, utan tar den som känns hetast på morgonen.
 

LS

Panerai
2-Faktor
Tar på klockan på morgonen och tar av den på kvällen, oavsett aktivitet under dagen.

Anpassar inte klockvalet efter hur dagen kommer bli, utan tar den som känns hetast på morgonen.
Samma här. Gymmar alltid precis innan jobbet och att då skippa att ta på sig en fin klocka bara för man ska gymma känns tråkigt. Att lämna en dyr klocka i skåpet är inte heller en speciellt bra idé så jag gymmar med min sportrolex eller vad det nu är för dagens klocka. Får vara lite extra försiktig bara men än så länge har det gått bra (ta i trä..).
 
Topp