Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Träna med mekanisk kronograf

Diskussion i 'Diskussion' startad av Beastie, 7 februari 2014.

1. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Detta är INTE en tråd om "håller min klocka för dittan eller dattan".

Utan bara en undran om det är nån som tränar med sin automatiska eller mekaniska kronograf?
    Använder den för att ta tiden i löpspåret, tiden på intervaller mm?

2. Hebbe

Hebbe Friends of KS

Personligen tycker jag en anpassad klocka som typ Garmin Forerunner 305 är bättre lämpad

3. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Jo det är klart. Finns alltid nått som är bättre lämpat för en viss aktivitet. Men frågan kvarstår.

4. Sputniq

Sputniq Borgare

Från:
    Göteborg
    Jag tränar helt utan klocka på armen. Vid styrketräning struntar jag i tiden och vid löpning brukar jag använda en app som håller reda på allt sånt :)

Hebbe gillar detta.
  5. Hebbe

Hebbe Friends of KS

Jag har iof faktiskt testat med min Speedy men tyckte det blev för ormständigt o lite krångligt. Dessutom blev det ganska svettigt vid klockan. kan tänkas mig att det blir lite snuskigt efter några rundor ;)

Beastie gillar detta.
  6. Sputniq

Sputniq Borgare

Från:
    Göteborg
    Speciellt med läderrem om man nu har det. Fast finns det ens någon som gör det? :confused:

Hebbe gillar detta.
  7. meo_swe

meo_swe Biskop

Min sambo sprang stockholmsmaran med sin klocka på läder... den luktar inte hallon numer....

Sullstrom gillar detta.
  8. KMS

KMS Friends of KS

Från:
    GBG
    Nej. Kan ju inte ha en racingklocka till löpning, det har man ju en löparklocka till! Vad skall du annars du ta varvtider med? Som att ha på sig en fliegerklocka när man skall dyka! :)

4cie och Camo00 gillar detta.
  9. 4cie

4cie Biskop

Jag tränar förvisso med en G-shock, mest för känslan att ha en klocka på handleden. Det blir så tomt annars :D
    Det var däremot en kille på gymet för några år sedan som hade en Breitling Seawolf, titanmodellen, runt armen när han tränade.

10. David

David Bödeln

Alltid en klocka på! Aldrig haft några betänkligheter.

Data loggar jag i iSmoothRun och har alltså inte någon nytta av puls-, gps- eller tidtagarklockor.

http://www.ismoothrun.com

Beastie gillar detta.
  11. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Grymma bilder! Submarinern och ExplorerII skall ju vara med.
    Det är dock lätt att fega ur.

12. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Nope! Skulle aldrig träna med en klocka. Om det nu inte är en pulsklocka eller liknande. Inte för att jag är överdrivet rädd om grejerna utan för att jag tycker inte det fyller ngn som helst funktion. Bara i vägen.

Hebbe gillar detta.
  13. Genta

Genta Borgare

Löptränar med GPS-klocka för att mäta distansen oftast, men ett tag använde jag min gamla Speedmaster, helt ok. Sköljde bort svetten efteråt, läste ngn rek om detta för att minska slitage på stålet

4cie och Beastie gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield