Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tråd på Watchnet om Juwelier Ralf Häffner - problem?

Diskussion i 'Diskussion' startad av MJ24, 7 augusti 2013.

1. MJ24
    Trådstartare

MJ24 Friends of KS

Läste just en tråd om Juwelier Ralf Häffner på Watchnet (se länk nedan) skriven av en person från Sverige som tydligen haft problem med en transaktion från dom.
    Har själv inte handlat av dom, men har sett att dom funnits med länge och hade för mig att dom var solida.

Någon som handlat av dom innan?

http://forums.watchnet.com/index.php?t=msg&th=546238&start=0&rid=49711

Moderator: kanske skall den här tråden flyttas till Good/Bad guys till sist, men just nu anser jag det bara vara en fråga (som kan flyttas om/när svaret om transaktionen kommer (om någonsin?)).

2. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Feck.... Klart okul sits!!! Man hade ju mått som en räv i den situationen!

Men Raffe finns ju överallt och kränger på Chrono så det sprutar.....sedan 2003!!

3. Vesper

Vesper Präst

Från:
    Slussarna
    Dock den första posten på det forumet, och ny reggad.. Om nu säljaren är gammal i gemet (har inte en aning) så är det ju lite märkligt. Tycker det luktar lite unket.

Edit: här ser det väldigt bra ut iaf http://myworld.ebay.com/juwelierhaeffner/

4. Per

Per Björklövens finest

Är Yngrid möjligtvis en arg konkurrent?

5. Jakobb

Jakobb Friends of KS

I Sverige finns det 3 st Yngrid enligt folkbokföringen och jag kan äta upp min keps om någon av dem mot all förmodan beställt 2 st (!) ganska dyra Submariners.

6. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Det där luktar som en grekisk soptunna i augustisolsken!! För er som inte vet så luktar det så jävla ruskigt illa att citysnutens ospolade lob-celler luktar rosenbuske i jämförelse.

ZQT gillar detta.
  7. cheepo63

cheepo63 Läderjesus

Från:
    Strängnäs
    Det är jäkligt lätt att ta heder och ära av någon genom att hitta på en story som denna. Sen sprider sig skiten som en tsunami över hela inter-net. Även fast man lyckas bevisa sin oskuld så är skadan redan skedd, ingen rök utan eld är ett vanligt tankesätt. Lite skrämmande med tanke på genomslagskraften av ett ett illvilligt inlägg.

Är det däremot sant ska Ralf kölhalas och doppas i olja och fjäder.

easy rider gillar detta.
  8. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Jag har haft mailkontakt med Häffner ett antal gånger de senaste åren. Även om kontakten hittills inte lett till köp så måste jag säga att jag fått ett mycket Gött och seriöst intryck. Snabba svar, klara besked!

9. MJ24
    Trådstartare

MJ24 Friends of KS

Ja, precis! Har också varit och huggt hos Ralf, och fått intrycket av att de var solida efter så lång tid på marknaden!
    Kanske är en arg konkurrent eller bara någon som vill sabba?

Kollar i alla fall regelbundet på Watchnet och ser om det kommer någon vart, och om inte kan det nog avskrivas.

10. JS

JS Friends of KS

Tycker mest namnet är en give away... Vem fan heter Yngrid i Sverige?. Låter mer som en tysk konkurrent som bara kom på ett enda "svenskt" namn, som han hört i en lökig svensk/tysk skitdeckare på TV tidigare

alfgren och cheepo63 gillar detta.
  11. Sond

Sond Friends of KS

Jag har ingen aning om vad som är rätt och fel i detta fall. Men att det kan få betydelse vittnar en händelse igår om. Ska fixa en sak på huset. Hört lite bland folk efter lämpliga företag. Söker sedan på nötet. Ett av företagen har en kund som klagar. Direkt drar jag öronen åt mig. Just nu försöker jag bortse från det. Men om jag inte hade sett det hade jag nog redan mejlat dem igår. Nu ser det ut som första mejlet går till en konkurrent. Lite berodde det också på att företagets svar inte var klock(!)rena. Men trots allt verkar det som kunden är ute och cyklar. Ändå...

12. danne10

danne10 Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Man läser ju allt mer ofta om kapade ebay konton mm, vederbörande har kanske inte gjort sin research och köpt av nån med liknande namn etc..

vem vet, det hela låter märkligt..

// Danne

13. klockodile

klockodile Friends of KS

Från:
    Gbg
    Håller med om teorin "illvillig smutskastning". Fy fan...

Mårtenssons ur Brookfield