• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Trådar som åker upp och ned på köp & sälj.

Fabian

Patek
2-Faktor
vill bara poängtera att varför jag ens ger mig in i denna debatt är för att jag inte tycker två vuxna människor ska bli oense om en sån här "liten" sak. Jag hoppas att allt löser sig och att Smulan lärt sig riktlinjerna bättre så att ni båda kan komma överens och fortsätta bidra till forumet.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
vill bara poängtera att varför jag ens ger mig in i denna debatt är för att jag inte tycker två vuxna människor ska bli oense om en sån här "liten" sak. Jag hoppas att allt löser sig och att Smulan lärt sig riktlinjerna bättre så att ni båda kan komma överens och fortsätta bidra till forumet.

Det handlar inte om att vara oense. Det handlar om att vi försöker skapa ett bra köp/sälj. Om man tycker att principerna för köp/sälj är dåliga är det bara att strunta i att använda sig av köp/sälj. Men om man trots de enkla riktlinjerna och trots uppmaning från admin fortsätter tjafsa om köp/sälj i en tråd placerad i köp/sälj så är det bättre att man får hjälp att ta en paus från köp/sälj. Och som synes förs nu diskussionen på rätt plats.
 

JayJay

Rolex
Tack. Vi disciplinerar i stillhet. ;)

Sen är den här typen av trådar bra eftersom det bidrar till självsanering och eftertanke.
Det var ärligt talat det som var mitt främsta motiv med trådstarten. Även om jag kan tycka att folk borde fatta vissa saker på ren intuition så är det ju inte alltid så i verkligheten.
 

calzone

Vacheron
qy3uvava.jpg
 

TKVF

Panerai
Jag tror jag håller med vaniljglass. Hade han och jag fått moderera fritt på KS så hade det varit hur snyggt som helst :)

För övrigt så är det väl bra att man kan ställa frågor i trådarna, och få svar. Detta lär ju sig fler användare av. Men, en sak som kanske går att ordna är att inte det bumpas upp. Utan att alla trådar i KS ligger enligt datumordning man la in dom i? Och även försöka få folk att använda sökfunktionen lite bättre (vilket gör att säljaren/köparen/bytaren måste ändra tag på sin annons då den är avslutad).
 

Smulan

Rolex
J
Kiipp
Kort uttryckt: det var en helt enkelt en jävla massa dividerande om allt möjligt i din säljtråd, det dividerades om priser, det dividerades om magrette-klockor, vilka band som skulle komma med ett byte osv osv osv. Detta dividerande gjorde att jag fick ett gäng PM och kommentarer rörande onödiga poster i säljtråder i allmänhet och i synnerhet onödiga poster i din säljtråd (skrivna av dig och andra).Klipp

Just det med du glömmer att berätta att det stora merpatren av detta dividerande var kladd, från andra användare som inte skulle köpa min klocka. Deassa borde få på skallen inte jag naturligtvis!

I egenskap av moderator/forumägare bad jag därför artigt och trevligt samtliga skribenter i din tråd (dig inkluderat) att istället ta det via PM. Alla hörsammade detta utom du som av någon outgrundlig anledning sket i det.

Jag tog för givet att du vände dig till spammarna/kladdarna men frågade för säkerskull vilka du avsåg. Fick inget svar av dig på det.

Men, vi når uppenbarligen inte fram till varandra i denna fråga så jag har löst det väldigt enkelt. Du slipper fortsättningsvis posta i Köp/Sälj och kan fokusera på att diskutera klockor i de andra forumdelarna.

Då får jag tacka för mig här och kan bara konstatera att man tydligen kan bli överkörd av en blind höna också. Riktigt dåligt skött av dig detta Denke!
PS Ändra gärna till OHPF för Seikon så slipper någon tro att den fortatt är till salu.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Och högst upp nu ligger en tråd om iPhone, där vissa diskuterar upplåsning/jailbreak av telefoner. Trådstartaren har skrivit två relevanta inlägg men sen har det spammats friskt.
Kanske klistra denna tråd för att få folk att inse vad köp och sälj är för forumdel?
 

Smulan

Rolex
Kolla armbandstråden i köp och sälj, flera svar och bilder som kunde varit PM!

Dags att blocka TS och hacka hans avatar kanske?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Men gud vilket jävla trams för ingenting.. Använd sunt förnuft så ska ni se att det räcker långt.

Om de som driver forumet ber er att bete er på ett sätt. Följ då det istället för att ifrågasätta och peka på andra. Hur gamla är ni? Som små jävla barn...

Kamma till er och förstå att forumet blir det vi gör det till. Moderatorer ska inte behöva förklara sig för folk. De jobbar och sliter för att vi ska ha ett bra forum. Gillar ni det inte så är det väl bara att bita ihop och acceptera att världen ibland är orättvis.
 

fredrikb

Cartier
Men gud vilket jävla trams för ingenting.. Använd sunt förnuft så ska ni se att det räcker långt.

Om de som driver forumet ber er att bete er på ett sätt. Följ då det istället för att ifrågasätta och peka på andra. Hur gamla är ni? Som små jävla barn...

Kamma till er och förstå att forumet blir det vi gör det till. Moderatorer ska inte behöva förklara sig för folk. De jobbar och sliter för att vi ska ha ett bra forum. Gillar ni det inte så är det väl bara att bita ihop och acceptera att världen ibland är orättvis.

+1
 

Smulan

Rolex
Det handlar inte om att vara oense. Det handlar om att vi försöker skapa ett bra köp/sälj. Om man tycker att principerna för köp/sälj är dåliga är det bara att strunta i att använda sig av köp/sälj. Men om man trots de enkla riktlinjerna och trots uppmaning från admin fortsätter tjafsa om köp/sälj i en tråd placerad i köp/sälj så är det bättre att man får hjälp att ta en paus från köp/sälj. Och som synes förs nu diskussionen på rätt plats.

Tråkigt att läsa något som inte är sant/friserat för att du villl rädda ditt eget skinn.

Tom säger du att inga relebrott har beåtts i första inlägget och svarar *inte *på en direkt fråga från mig vika användare som berörs.

Det godtyckliga och i mitt tycke helt felaktigt utdelade staffet (där inte ens ett regelebrott begåtts) blir att banna mig från KS-köp och sälj samt hacka min profil byta ute avatar och lägga dit en förlöjlande text. KS bore fundera om mannen är mogen sin uppgift. KS är ju en enastående plats med otrolig kunskap och humor och måste skötas av personer med omdöme om det skall gå att utvecka siten bra på sikt. /mina två ören
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Tråkigt att läsa något som inte är sant/friserat för att du villl rädda ditt eget skinn.

Tom säger du att inga relebrott har beåtts i första inlägget och svarar *inte *på en direkt fråga från mig vika användare som berörs.

Det godtyckliga och i mitt tycke helt felaktigt utdelade staffet (där inte ens ett regelebrott begåtts) blir att banna mig från KS-köp och sälj samt hacka min profil byta ute avatar och lägga dit en förlöjlande text. KS bore fundera om mannen är mogen sin uppgift. KS är ju en enastående plats med otrolig kunskap och humor och måste skötas av personer med omdöme om det skall gå att utvecka siten bra på sikt. /mina två ören

Titeln kan du inte vara förbannad för och det är knappast mobbning. Titta runt så ser du mycket mer "annorlunda" titlar som folk inte gråter över utan bär med stolthet.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tråkigt att läsa något som inte är sant/friserat för att du villl rädda ditt eget skinn.

Tom säger du att inga relebrott har beåtts i första inlägget och svarar *inte *på en direkt fråga från mig vika användare som berörs.

Det godtyckliga och i mitt tycke helt felaktigt utdelade staffet (där inte ens ett regelebrott begåtts) blir att banna mig från KS-köp och sälj samt hacka min profil byta ute avatar och lägga dit en förlöjlande text. KS bore fundera om mannen är mogen sin uppgift. KS är ju en enastående plats med otrolig kunskap och humor och måste skötas av personer med omdöme om det skall gå att utvecka siten bra på sikt. /mina två ören
Nu kanske det räcker, eller vad tycker ni. Det är klockor (ja ok, Seiko ;) ) vi snackar, inte världskrig. Visst är det lite väl hårt att banna dig för det där, men du har ju en personlig titel åtminstone ;)
 
Tycker oxå det var lite väl hårt att stänga av honom. Jag är jävligt trött på tråden "Vilken är din favorit öl" som jag måste se varje gång jag kollar diskussionsdelen. Den hamnar ju högst upp hela tiden för att folk fortsätter snacka öl på ett klockforum. Minst lika irriterande när trådar i diskussionsdelen hamnar högst upp som i Köp o sälj tycker jag. Men jag kan leva med det. Och tackar för ett nice forum.

Oj! nu hamnade denna tråd högst upp igen pga detta inlägg ;-)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tråkigt att läsa något som inte är sant/friserat för att du villl rädda ditt eget skinn.

Tom säger du att inga relebrott har beåtts i första inlägget och svarar *inte *på en direkt fråga från mig vika användare som berörs.

Det godtyckliga och i mitt tycke helt felaktigt utdelade staffet (där inte ens ett regelebrott begåtts) blir att banna mig från KS-köp och sälj samt hacka min profil byta ute avatar och lägga dit en förlöjlande text. KS bore fundera om mannen är mogen sin uppgift. KS är ju en enastående plats med otrolig kunskap och humor och måste skötas av personer med omdöme om det skall gå att utvecka siten bra på sikt. /mina två ören

Deltagande på KS är frivilligt. Passar det inte är det bara att sluta posta.
 

Smulan

Rolex
Titeln kan du inte vara förbannad för och det är knappast mobbning. Titta runt så ser du mycket mer "annorlunda" titlar som folk inte gråter över utan bär med stolthet.

Spencer, man måste se det i sitt sammanhang och då är det inget annat än ett försök att förlöjliga någon för att styrka sin egen sak. Dessutom har jag ingen möjlighet att bemöta detta än här. Jag är ärrad och tar inte åt mig värst mycket av idioti men det kan finnas otäka strömingar när någon gör på det viset. Är klocksnack ett ställe där ledningen godtycklligt byter ut folks avatra (inte med humor) och ger folk elaka epitet? Det borde ledningen och sponsorerna nog fundera lite över...
 
C

China

Guest
Är klocksnack ett ställe där ledningen godtycklligt byter ut folks avatra (inte med humor) och ger folk elaka epitet? Det borde ledningen och sponsorerna nog fundera lite över...

Utan att svara för den i forumledningen som adlat dig, så är jag övertygad om att det har skett med glimten i ögat. Forumet är ingen demokrati, vi användare får vara lite "musikaliska" och anpassa oss efter reglementet. Ibland så är man inte överens, och jag tycker inte att du ska ta det här som någon negativ särbehandling.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Spencer, man måste se det i sitt sammanhang och då är det inget annat än ett försök att förlöjliga någon för att styrka sin egen sak. Dessutom har jag ingen möjlighet att bemöta detta än här. Jag är ärrad och tar inte åt mig värst mycket av idioti men det kan finnas otäka strömingar när någon gör på det viset. Är klocksnack ett ställe där ledningen godtycklligt byter ut folks avatra (inte med humor) och ger folk elaka epitet? Det borde ledningen och sponsorerna nog fundera lite över...
Du missar fortfarande att en en admin uppmanade dig till något som du valde att ignorera.

Vad det gäller ledningen så har du de senaste dagarna pratat med ledningen, Denke är Klocksnack. Denke är den första jag kontaktade när jag ville starta sidan för snart ett år sedan, han har varit med och byggt grundpelarna för sidan.
Detta är första gången jag sett honom ryta till ordentligt under hela den här tiden, och när han ryter till är det inte utan skäl.

Vad det gäller annonsörerna så tror jag att de också gärna ser ett snyggt och städat köp&sälj, det är fritt fram att fråga dem - de finns allihop på forumet.
 

Smulan

Rolex
Du missar fortfarande att en en admin uppmanade dig till något som du valde att ignorera.

Du har fel här och det är viktigt!Jag frågade vem han menade med fick inget svar på det. Antog då att det var de 13 andra kladdarna i tråden vilket hade varit högst rimlig.

Vad det gäller ledningen så har du de senaste dagarna pratat med ledningen, Denke är Klocksnack. Denke är den första jag kontaktade när jag ville starta sidan för snart ett år sedan, han har varit med och byggt grundpelarna för sidan.
Detta är första gången jag sett honom ryta till ordentligt under hela den här tiden, och när han ryter till är det inte utan skäl.

Jo alla kan ha fel ibland

Vad det gäller annonsörerna så tror jag att de också gärna ser ett snyggt och städat köp&sälj, det är fritt fram att fråga dem - de finns allihop på forumet.

Håller med och därför är det konstigt att ingen från KS klagat på de 13 inlägg som är rent kladd i min tråd. 7 inlägg som ha med försäljningen att göra får däremot på skallen? Senast idag ser jag trådar med lika mycket säljrelaterat inlägg som ingen bryr sig om, varför tror du?
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Tyvärr inte denna gång :)
Jo. Även denna gång.
Inspirationen till titeln blev självfallet att du svarade att du var tondöv när Denke bad dig vara lite musikalisk (med smiley). Precis som med ALLA andra titlar som delats ut på forumet så kan de förknippas med personen i fråga.
Bojke har t.ex. titeln Fjunis :) Varför? Jo, han är antagligen yngst på forumet ...men har inga som helst problem med att hänga med i svängarna vad det gäller ironi, musikalitet och allvar.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Och för att räta ut potentiella frågetecken angående avatarbytet.

Du hade den här bilden:
1470885130_1366746465.jpg


Och fick den här:
hqdefault.jpg



I min värld oskyldigt och med glimten i ögat. :)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Daviden jag skulle uppskatta mer din analys av mitt svar till dig i post 85.
Kan det bli tydligare än vad Denke skrev i tråden?

"Okej, då ska jag vara tydlig. Sluta genast live-PMa i den här tråden. Det är störande och blockar andra annonser. Det finns en funktion för PM av en mycket god anledning.

Klart? Uppfattat? Förstått?"

Efter detta fortsätter du att tjafsa och bryter mot i princip hela punkten Admin som finns i forumprinciperna.

Så släpp detta nu.
 
Topp