• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden där vi gråter ut över missade auktioner

Ako

Rolex
2-Faktor
Hade bjudit 1151 $

image.jpg


http://m.ebay.com/itm?itemId=121645646147


3xkuken att jag missade den .
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Hade den också på bevakning men la aldrig något bud
Edit: ett helveta med nya glas till de där..
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
$_57.JPG

Min graal! Dyker typ aldrig upp till försäljning.
Dök upp och försvann helt plötsligt osåld med fem dagar kvar. Bud fanns och inget reservationspris så jag vet inte vad som hände.
Möjligt den blev anmäld pga att rotorn var utbytt, vlket jag kunde leva med, till en från ett annat urverk. Nån som trodde den var falsk kanske (vilket jag tvivlar ytterst starkt på efter att ha kollat varenda detalj).
Jävligt surt. Kortet var ju redo att glöda! :arghh:
 

adress

Friends of KS
Logga in på banken och uppgradera checkkrediten vet ja. Eller satsa på att ni hinner göra lite bizniz till nästa fredag. Det är ju fem bankdagar till betalning ;)
Edit: kollade min kaplan status för lite blandade auktioner, 16 ledande bud och 9 överbjudna.. Hmm
Bara hoppas att alla 16 inte slår in - eller bara 5 bankdagar till betalning. :stop:
 
  • Like
Reactions: Ako

KMS

Rolex
$_57.JPG

Min graal! Dyker typ aldrig upp till försäljning.
Dök upp och försvann helt plötsligt osåld med fem dagar kvar. Bud fanns och inget reservationspris så jag vet inte vad som hände.
Möjligt den blev anmäld pga att rotorn var utbytt, vlket jag kunde leva med, till en från ett annat urverk. Nån som trodde den var falsk kanske (vilket jag tvivlar ytterst starkt på efter att ha kollat varenda detalj).
Jävligt surt. Kortet var ju redo att glöda! :arghh:


Den säljaren gör så lite då & då...
Är det bara Orienten du är sugen på? Eller funkar de andra märkena också (Vetta, Sandoz osv)?
Jag kan hålla ett vakande öga. Ovanliga men inte omöjliga.:)
 

Tarkovski

Omega
Jag har förlorat auktioner på bland annat en liten samling Komandirskies och en intressant vintage-Longines. :arghh:
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Gråta är inget jag brukar göra men svära, skrika och slå mig hårt i tinningarna :mad: Om jag bommar är det för att jag varit snål, sölig, dum och feg och förtjänar ett kok stryk så jag lär mig till nästa gång. Kettil jävligt synd på Zenithen!
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Gråta är inget jag brukar göra men svära, skrika och slå mig hårt i tinningarna :mad: Om jag bommar är det för att jag varit snål, sölig, dum och feg och förtjänar ett kok stryk så jag lär mig till nästa gång. Kettil jävligt synd på Zenithen!


Ja det var trist, då jag sedan innan har kronografen. Det hade blivit ett vackert par…

En missbedömning helt enkelt. Efter den missen laddar jag i ordentligt då jag vill ha något och hoppas att ingen annan är lika stollig. Den där marknaden vettu… ;)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Ja det var trist, då jag sedan innan har kronografen. Det hade blivit ett vackert par…

En missbedömning helt enkelt. Efter den missen laddar jag i ordentligt då jag vill ha något och hoppas att ingen annan är lika stollig. Den där marknaden vettu… ;)


Ja det är helt rätt! Jag brukar skilja mellan klockor jag verkligen vill ha och klockor som kan va kul att ha. Är det nåt man verkligen vill ha får man ladda oavsett om den ligger på köp å sälj eller om det är auktion. Det där med att vilja göra klipp får man slå ur hågen:)
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Ja det är helt rätt! Jag brukar skilja mellan klockor jag verkligen vill ha och klockor som kan va kul att ha. Är det nåt man verkligen vill ha får man ladda oavsett om den ligger på köp å sälj eller om det är auktion. Det där med att vilja göra klipp får man slå ur hågen:)


Ja, så bör prioriteringsordningen vara. Att vilja göra klipp handlar om andra behov s a s. :)
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Den säljaren gör så lite då & då...
Är det bara Orienten du är sugen på? Eller funkar de andra märkena också (Vetta, Sandoz osv)?
Jag kan hålla ett vakande öga. Ovanliga men inte omöjliga.:)
Egentligen är det bara Orienten eftersom jag samlar på sådana.
Men det är klart att eftersom det är en sjukt cool klocka kan jag faktiskt tänka mig de den delar boett med också.
Tack! :)
 

KMS

Rolex
Egentligen är det bara Orienten eftersom jag samlar på sådana.
Men det är klart att eftersom det är en sjukt cool klocka kan jag faktiskt tänka mig de den delar boett med också.
Tack! :)

kolla lite här!

http://forums.watchuseek.com/f29/fs...teel-cb349-11340-automatic-diver-1015693.html

http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=7014310&rid=0#msg_7014310

http://www.ebay.co.uk/itm/251949213139?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT
 

fc2

Rolex
Less på att jag inte kastade mig in i en ebay-auktion för några år sedan när en 105.012-63 gick för 2200$. Bra skick, DON, bra verk. :arghh: Någon på WUS eller omegaforums postade den klockan någon vecka senare och den var precis lika fin som i annonsen. Kul när det går bra för andra...
 
Topp